۰
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۹

هشدار تند پوتین: اجازه سرنگونی حکومت اسد را نمی‌دهیم

رئیس‌جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی شب گذشته خود با نخست‌وزیر اسرائیل، به وی در خصوص هرگونه حمله مجدد به خاک سوریه هشدار داده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی دبکا، وابسته به محافل نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در گزارشی از هشدار تند «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل در خصوص ادامه حملات اسرائیل به قلمرو سوریه خبر داده است.

خبرگزاری‌ها شب گذشته از تماس تلفی بین نتانیاهو و پوتین خبر داده بودند اما دبکا مطالبی را فاش کرده که ظاهرا از منابع خاص اطلاعاتی خود دریافت کرده است. پوتین نه‌تنها به نخست‌وزیر راست‌گرای اسرائیل در خصوص ادامه حملات به خاک سوریه هشدار داده است بلکه تاکید کرده که ممکن است روس‌ها به حملات آتی پاسخ دهند!

به‌نوشته دبکا، پوتین در این مکالمه تلفنی به نحوه پاسخگویی روس‌ها به حملات آتی به خاک سوریه اشاره نکرده است اما تصریح کرده که دستور تسهیل تجهیز سوریه به سلاح‌های پیشرفته روسی را صادر نموده است.

ممکن است منظور از سلاح‌های پیشرفته روسی، موشک‌های ضدهوایی اس – ۳۰۰ و موشک‌های پردقت اسکندر باشد که بردی معادل ۲۸۰ کیلومتر داشته و با دقتی تا شعاع ۵ تا ۷ متر اهداف را هدف قرار می‌دهند.

پوتین همچنین تاکید کرده است که نه به اسرائیل، نه به آمریکا و نه به هیچ کشور دیگری اجازه نمی‌دهد که حکومت سوریه را سرنگون کنند.

وی همچنین به نخست‌وزیر اسرائیل توصیه کرد که این مساله را به‌خاطر بسپارد!
کد مطلب: 29462
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *