۰
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۵

بررسی آخرین وضعیت بحران سوریه در کمیسیون امنیت ملی

آخرین وضعیت بحران سوریه در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد.
به گزارش ایسنا، در این بررسی که با حضور مسوولان ذیربط صورت گرفتمشخص شد که مردم در حال تشکیل یک تشکل مردمی همانند بسیج مستضعفین هستند تا به کمک دولت بیایند ولذا در حال حاضر شرایط به سود حفظ نظام است و معارضین دچار تعارضات شدید شده و تضعیف شده‌اند.
همچنین وزیر کشور که قرار بود برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان به کمیسیون امنیت ملی مجلس برود در این جلسه حاضر نشد اما نمایندگان سوالات خود را در این جلسه مطرح کردند.
سوال بیرانوند نماینده بروجرد درباره علت انتصاب شهردار بروجرد بر خلاف نظر شورای تامین شهرستان بود که در این جلسه منطقه‌ای تشخیص داده شد.
سوال نماینده مشهد و کلات از وزیر کشور درباره علت زندانی شدن حدود ۱۶۰ نفر از اتباع ایرانی در کشور ترکمنستان طی سالهای اخیر بود که کمیسیون این سوال را ملی تشخیص داد و بنابراین قرار شد که مطابق با آیین‌نامه در این زمینه اقدام شود.
همچنین سوال تعدادی از نمایندگان این بود که چرا وزارت کشور علیرغم مصوبه دولت هم چنان از تردد هموطنان به صورت انفرادی به مقصد اتباع عالیات ممانعت به عمل می‌آورد که کمیسیون این سوال را هم ملی تشخیص داده و بنابراین قرار شد مطابق آیین‌نامه اقدام شود.
در این جلسه همچنین سوال نماینده کرمان و راور از صالحی وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه وزارت خارجه چه اقدامی برای حل مشکل اقتصادی از جایگاه دیپلماسی- سیاسی و بر اساس استفاده از ظرفیت‌های سفرای خود در این خصوص انجام داده است مطرح شد که به دلیل موجه سفر ماموریتی وزیر خارجه به خارج از کشور کمیسیون این سوال را هم ملی تشخیص داد.
کد مطلب: 29468
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *