۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۴
سخنگوي كميسيون امنيت ملي:

بررسی سرعت تحولات "بيداري اسلامي"

در جلسه امروز كميسيون امنيت ملي مجلس،‌ روند مداخله غربي‌ها و به ويژه آمريكايي‌ها در به انحراف كشاندن انقلاب‌ها و حركت‌هاي مردمي مورد تحليل قرارگرفت.

 سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي  گفت: در اين جلسه همچنين به لحاظ اهميت و سرعت تحولات"‌بيداري اسلامي" و بالاخص آثار آن، كميسيون امنيت ملي جلسه خود را به بررسي مختصات و مقتضيات و سير تحولات بيداري اسلامي اختصاص داد.

وي گفت: در اين جلسه كه با حضور مديران ارشد دستگاه‌هاي ذيربط برگزار شد، تحولات بحرين، عربستان، مصر، يمن و تونس نيز مورد بررسي قرار گرفت.

نقوي حسيني افزود:‌ در اين جلسه روند مداخله غربي‌ها و به ويژه آمريكايي‌ها در جهت مداخله و به انحراف كشاندن انقلاب‌ها و حركتهاي مردمي مورد تحليل قرارگرفت.

وي گفت: آمريكايي‌ها تمام تلاش خود را به كار گرفته‌‌اند تا از درجه ضد صهيونيستي بيداري اسلامي بكاهند و لبه تيز ضد استكباري و ضد غربي بيداري اسلامي را كند كنند؛ غربي‌ها در اين مسير، برخي كشورهاي عربي منطقه را با خود همراه كرده‌اند تا الگوي مورد نظر جنبش‌ها و انقلاب‌هاي مردمي كشورهاي جهان اسلام به سوي اسلام خواهي و جمهوري اسلامي گرايش پيدا نكنند، اما در كليه جنبش‌ها ، اسلام گرايان نقش اصلي را ايفا كرده و به قدرت رسيده‌اند.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي گفت: در اين جلسه مطرح شد كه از لحاظ راهبردي بين كليه حركت‌هاي بيداري اسلامي و جمهوري اسلامي يك ارتباطي و پيوند عميقي وجود دارد، به ويژه علاقه قلبي ملت‌ها به انقلاب اسلامي عميق است و همين عامل باعث نگراني غربي‌ها و صهيونيست‌ها شده است.

نقوي حسيني گفت: جمع‌بندي نشست امروز با عنوان بيداري اسلامي عبارت است از اينكه پديده مذكور به هر شكل حيات مجدد اسلام و احياي نظام سياسي اسلام بود؛ همچنين غرب و منافع غرب و آمريكا مورد تعرض و تهاجم قرار گرفت و حريم امنيت صهيونيست‌ها كه با قدرت آمريكايي‌ها ايجاد شده بود، دچار فروپاشي شده است و بالاخره اينكه يكپارچگي، هماهنگي و وحدت نظر در برخورد با پديده‌ي " بيداري اسلامي" در چارچوب تحليل و ديدگاههاي مقام معظم رهبري ضروري است و قطعا آثار مثبت و مباركي خواهد داشت.

وي ادامه داد: حفظ ارتباط مستمر معنوي و حمايت از خواست ملت‌ها در بيداري اسلامي، علي رغم وحشت آمريكا و غربي‌ها، آينده‌اي اسلامي و ضد استكباري را به ارمغان مي‌آ‌ورد، آمريكايي و محور غربي – عربي تلاش مي‌كنند نقاط اختلافي همانند اختلافات مذهبي و قومي را پررنگ كنند ولي قدرت اقناعي جمهوري اسلامي از قدرتي برخوردار است كه مانع موفقيت محور مذكور خواهد شد.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت:‌ پس از جلسه بررسي بيداري اسلامي كميته‌هاي سه گانه كميسيون تشكيل جلسه دادند تا طرح‌ها و لوايح ارجاعي را مورد بررسي كارشناسي قرار دهند.

کد مطلب: 1152
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *