۰
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۷

اعلام اسامی وزرای تغییر یافته در مصر

نخست وزیر مصر سرانجام اسامی وزرای تغییر یافته در کابینه این کشور را اعلام کرد.
تسنیم: به گزارش دیلی استار، تغییرات کابینه مصر که قرار بود امروز رسانه ای شود، سرانجام اعلام شد و به این ترتیب پس از چندین ساعت مذاکره با صندوق بین المللی پول دو تن از وزرای کابینه مرسی تغییر کرد که به حضور پر رنگ تر اخوان المسلیمن در دولت مصر انجامید.
این در حالی است که مخالفان دولت مصر خواستار کابینه ای بی طرف از نظر سیاسی برای نظارت بر انتخابات پارلمانی سال جاری شده اند.
هشام قندیل، نخست وزیر مصر تغییرات در کابینه مصر را اینگونه اعلام کرد:
«عمر دراج» از مقامات ارشد حزب عدالت و آزادی اخوان است به عنوان وزیر برنامه ریزی و همکاری بین المللی منصوب شد. این در حالی است که «اشرف العربی»، وزیر سابق برای به نتیجه رسیدن مذاکرات با صندوق بین المللی پول تلاش بسیاری کرد و توانست وام ۴.۸ میلیارد دلاری از این صندوق بگیرد.
«فیاض عبدالمنعم»، متخصص اقتصاد اسلامی به عنوان وزیر دارایی منصوب شد. در این وزراتخانه پیشتر «المرسی السید الحجازی» خدمت می کرد. عبدالمنعم دکترای اقتصاد اسلامی خود را از دانشگاه الازهر مصر در سال ۱۹۹۹ گرفته است.
«یحیی حامد» از دیگر اعضای اخوان به سمت وزیر سرمایه گذاری گمارده شده است.
«احمد سلیمان» جایگزین «احمد مکی» در وزارت دادگستری شده است. مکی ماه گذشته در اعتراض به تلاش حامیان مرسی برای پاکسازی قوه قضائیه از سمت خود استعفا کرد.
«شریف هزاره»، رئیس شرکت ملی نفت مصر نیز به عنوان وزیر نفت منصوب شده است.
درحالی که وزاری کشور، دفاع و خارجه بدون تغییر باقی مانده اند، گفته می شود «احمد الجیزاوی» به وزارت کشاورزی، «حاتم بجاتو» به وزارت امور مجالس پارلمانی، «احمد عیسی» به وزارت آثار باستانی و «علاء عبدالعزیز السید عبدالفتاح» نیز به وزارت فرهنگ منصوب شده اند.
۱۰ نفر از وزرای کابینه جدید مصر وابسته به اخوان المسلمین هستند در حالیکه در کابینه قبلی تنها ۸ نفر از وزرا وابسته به اخوان بودند.

 
کد مطلب: 29471
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *