۰
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۹

آخرین وضعیت پرونده باقر اسدی، دیپلمات بازداشت شده

«با توجه به اینکه زمان قرار بازداشت نزدیک به دوماه شده، سوالاتی وجود دارد از قبیل اینکه علت بقای قرار بازداشت چیست؟ اتهام او چیست؟ اگر تفهیم اتهام انجام شده، اتهامات چه بوده است؟»
اقدامات وکالتی باقر اسدی دیپلمات بازداشت شده، از امروز آغاز می‌شود. وکالت پرونده این دیپلمات باسابقه را «هوشنگ پوربابایی»، وکیل پایه یک دادگستری برعهده گرفته است.

وکیل این پرونده، درخواست ملاقات با متهم را به دفتر دادستان ارایه داده‌است تا با دستور دادستان، اقدامات وکالتی مورد نیاز برای این پرونده آغاز شود.

باقر اسدی دیپلمات باسابقه ایرانی که در سمت معاونت گروه D۸ فعالیت می‌کرده، از ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ در بازداشت به سر می‌برد. به گفته یکی از بستگان این دیپلمات، او دی‌ماه سال گذشته از استانبول به ایران بازگشته بود. اسدی از تابستان ۱۳۹۰ در استانبول زندگی می‌کرد و معاونت گروه D۸ را برعهده داشته‌ است.

«علی‌اکبر صالحی»، وزیر امور خارجه اظهار امیدواری کرد که سوءتفاهم درباره باقر اسدی زودتر برطرف شود. صالحی اولین مقام مسوولی بود که در مورد بازداشت این دیپلمات صحبت می‌کرد و این اتفاق را باعث تاسف دانست.

سخنگوی قوه قضاییه نیز در نشست خبری که روز یک‌شنبه برگزار شد، بازداشت «باقر اسدی» دیپلمات ایرانی را تایید کرد اما از بیان جزییات آن اظهار معذوریت کرد.

«هوشنگ پوربابایی» وکیل «باقر اسدی» گفت: «با توجه به اینکه زمان قرار بازداشت نزدیک به دوماه شده، سوالاتی وجود دارد از قبیل اینکه علت بقای قرار بازداشت چیست؟ اتهام او چیست؟ اگر تفهیم اتهام انجام شده، اتهامات چه بوده است؟» به گفته صالحی، وزیر امور خارجه، «باقر اسدی» یکی از کارشناسان بسیار زبده و باارزش وزارت خارجه است. ما جز تلاش برای تامین منافع کشورمان از «اسدی» چیزی ندیدیم. ما «اسدی» را متدین، عامل به احکام و دارای خانواده‌ای شریف می‌دانیم که سوابق درخشانی دارد.

صالحی اضافه کرده بود که «یکی از نهادها مساله‌ای را مطرح کرده که امیدواریم صحت نداشته باشد و یک سوءتفاهم باشد.»

به گفته وزیر امور خارجه «علت بازداشت «اسدی» انتخاباتی نبوده است.»پوربابایی در پاسخ به این پرسش که آیا مشخص است که متهم در کجا زندانی است، می‌گوید: «مشهود است که او در یکی از زندان‌های داخل کشور بازداشت است و با توجه به اینکه سخنگوی قوه قضاییه نیز بازداشت او را تایید کرده‌اند، احتمالا او در زندان اوین است.» به گفته یکی از بستگان این دیپلمات، در مدتی که باقر اسدی در بازداشت به‌سر می‌برد، تاکنون سه تماس کوتاه با اعضای خانواده‌اش داشته‌ است.
کد مطلب: 29517
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *