۲
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۵
مصطفی کواکبیان در خرم آباد:

استقلال بانک مرکزی از مهمترین برنامه های اقتصادی ماست

به خاطر اعتقادی که به سادات علوی داریم رنگ سبز را انتخاب کرده ایم
استقلال بانک مرکزی از مهمترین برنامه های اقتصادی ماست

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه ۵۰ برنامه به مانند ۵۰ غنچه داریم که باید شکفته شود، افزود: ۱۲ برنامه در حوزه اقتصادی، ۱۰ برنامه در حوزه سیاسی، پنج برنامه بین المللی، پنج برنامه زیربنایی، پنج برنامه اداری، پنج برنامه اجتماعی و ... از جمله این برنامه ها است.
به گزارش مهر، مصطفی کواکبیان شامگاه سه شنبه در دیدار با جمعی از اصلاح طلبان خرم آباد در مسجد بعثت این شهر با اشاره به ثبت نام خود در نخستین روز از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار داشت: در پنجم بهمن ماه سال ۹۱ و در یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری برخی دوستان بر ما تکلیف کردند که در انتخابات حضور داشته باشیم. وی ادامه داد: در این راستا ما این موضوع را طرح کردیم که اگر بخواهیم بدون ائتلاف و اجماع به صحنه بیاییم تجربه تلخ سال ۸۴ یکبار دیگر تکرار می شود و بهتر است به صورت اجماع و ائتلاف عمل کنیم. کواکبیان با بیان اینکه قاعده طبیعی بحث اجماع بر سر خاتمی بود که همه بر روی این موضوع اتفاق نظر داشتند، افزود: با این حال به هر دلیلی ایشان در انتخابات ثبت نام نخواهد کرد ولی با این وجود بازهم بر این باور هستیم که نباید از اجماع غافل شد. وی با تاکید بر اینکه من بارها آمادگی خود را برای اجماع اعلام کرده ام، عنوان کرد: با این وجود تاکنون هیچ ائتلافی میان اصلاح طلبان صورت نگرفته است و صحبت های خبرگزاریها در این زمینه نیز جدی نیست. دبیر کل حزب مردم سالاری با بیان اینکه اگر اجماعی نباشد تا آخر می ایستد، ادامه داد: آمده ام برای اینکه برنامه هایی دارم که مورد اقبال عمومی قرار می گیرد و مردم آنها را می پسندند. کواکبیان شعار خود در انتخابات را "زنده باد اصلاحات" عنوان کرد و بیان داشت: نام دولت ما نیز دولت اخلاق است که برای این دولت بر اساس اسناد فرادستی از جمله سند چشم انداز و قانون برنامه پنجم توسعه ۵۰ برنامه تدوین کرده ایم.
بدترین رابطه سه قوه را در کشور شاهد هستیم
این کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه یکی از وظایف رئیس جمهور مطابق قانون اساسی حرکت در مسیر ترویج اخلاق است، عنوان کرد: وظیفه ذاتی انقلاب ماست که به عنوان یک انقلاب و ملت تمدن ساز و دارای سابقه کهن و دیرین در جهان نمونه و الگو باشد، پس باید به دنبال اخلاق و معنویت برویم چرا که این دو را وجه تمایز خود با سایر ملتها می دانیم. کواکبیان با بیان اینکه ضرورت توجه به فضائل اخلاقی و کمالات انسانی و همچنین بداخلاقی های سالهای اخیر در کشور انگیزه ای شد که نام دولت خود را دولت اخلاق بگذارم، افزود: متاسفانه این بداخلاقی ها از سال ۸۸ شروع شده و تا به امروز همچنان ادامه دارد. وی به یکشنبه تلخ و سیاه مجلس اشاره کرد و بیان داشت: بدترین رابطه سه قوه را اکنون در کشور شاهد هستیم.
دستگاه قضایی جلوی سفرهای تبلیغاتی دولت را بگیرد
این کاندیدای ریاست جمهوری از سفرهای تبلیغاتی دولت به استانها انتقاد کرد و بیان داشت: اینکه شهر به شهر بگردند و پرچم گردانی کنند و از بیت المال سوء استفاده شود بداخلاقی است و باید جلوی آن توسط دستگاه قضایی گرفته شود. کواکبیان با بیان اینکه در انتخابات سال ۸۸ قبول نداشتم که تقلب شده ولی هزاران تخلف رخ داده بود، ادامه داد: این نکته ای است که ما باید یک منشوری برای اخلاق انتخاباتی داشته باشیم.
تعریف دولت اخلاق
وی به تعریف دولت اخلاق پرداخت و بیان داشت: "الف" اول آن به معنای اقتصاد و پیشرفت، "خ" به معنی خدمت بی‌شائبه، "لام" آن به معنای لغو تحریم‎های بین‎المللی، "الف" دوم به معنای اصلاحات همه‌جانبه و "قاف" آن به معنای قانونمداری مقتدرانه است. دبیر کل حزب مردم سالاری با بیان اینکه ۵۰ برنامه به مانند ۵۰ غنچه داریم که باید شکفته شود، افزود: ۱۲ برنامه در حوزه اقتصادی، ۱۰ برنامه در حوزه سیاسی، پنج برنامه بین المللی، پنج برنامه زیربنایی، پنج برنامه اداری، پنج برنامه اجتماعی و ... از جمله این برنامه ها است. کواکبیان شعار خود را "زنده باد اصلاحات" و رنگ خود را "سبز علوی" ذکر کرد و بیان داشت: ما به خاطر اعتقادی که به سادات علوی داریم رنگ سبز را انتخاب کرده ایم. وی ادامه داد: شعار "زنده باد اصلاحات" نباید عده ای را نگران کند چرا که ما به دنبال اصلاحاتی در چهارچوب منافع ملی، انقلاب، نظام و رهبری هستیم.
خاتمی هیچگاه برانداز نبود
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی چهره ای از اصلاح طلبان ساخته اند که فکر می کنند اصلاحات یعنی براندازی، افزود: هیچ وقت خاتمی هم که هشت سال رئیس جمهور بود ذره ای به دنبال براندازی نبود و همه این حرفها توهین و تهمت است. کواکبیان با انتقاد از چهره ای که از اصلاح طلبان در جامعه ساخته اند، افزود: من قبل از انقلاب سه بار زندان رفتم و بنیانگذار حزب جمهوری اسلامی در سمنان بودم و با شهدای حزب جمهوری کار کرده ام.
بالای ۱۱ میلیون بیکار در کشور داریم
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه مشکلات کشور زیاد است، بیان داشت: در حال حاضر چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دختر مجرد بالای ۲۵ سال بیکار در کشور وجود دارد که دو برابر این تعداد نیز از مردان بیکار هستند. این کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه ما بالای ۱۱ میلیون بیکار در کشور داریم، ادامه داد: مهم ترین مشکل کنونی ما بالا بودن نرخ بیکاری در کشور است. کواکبیان با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهو با افتخار اعلام می کند که برای کنترل بازار می خواهیم ۲۵ میلیارد دلار واردات داشته باشیم، ادامه داد: هر یک دلار واردات به کشور به منزله از دست رفتن یک شغل است.
به جای پول نقد کارت اعتباری می دهم
وی با بیان اینکه یکی از چیزهایی که به تولید ضربه زد هدفمندی یارانه ها بود، ادامه داد: قانون تصویب شده در مجلس خوب بود ولی دولت آن را خیلی بد اجرا کرد. کواکبیان با بیان اینکه ۳۰ درصد درآمد ناشی از افزایش قیمت ها باید به بخش تولید داده می شد که یک ریال هم ندادند، افزود: برخی می گویند که می خواهند یارانه ها را پنج برابر کرده و مملکت را کمیته امدادی اداره کنند. وی با بیان اینکه معنی پنج برابر شدن یارانه ها یعنی اینکه بنزین می شود پنج هزار تومان، یادآور شد: ما با این کار به تولید کشور ضربه زده ایم و تورم را افزایش داده ایم. کواکبیان با تاکید بر اینکه من به جای پول نقد کارت اعتباری می دهم، افزود: به جای توزیع فقر در کشور باید مشکل تورم و نقدینگی را حل کنیم. زمانی که دولت را تحویل گرفتند میزان نقدینگی در کشور ۷۲ هزار میلیارد تومان بود که اکنون به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. وی با بیان اینکه تورم نقطه ای بالای ۴۰ درصد است، افزود: بارها در مجلس ما گفتیم که بازار ارز را کنترل کنید البته این کار دستوری و بخشنامه ای نمی شود بلکه باید بر اساس عرضه و تقاضا صورت گیرد. وی بااشاره به اینکه نرخ دلار در دولت موسوی ۱۶۰ تومان، هاشمی ۴۰۰ تومان و خاتمی ۸۰۰ تومان بوده است، عنوان کرد: در دولت احمدی نژاد باید این قیمت حداکثر به هزار و ۶۰۰ تومان می رسید نه سه هزار و ۶۰۰ تومان؛ که این وضعیت به خاطر سیاست های غلط دولت است، بعد همه مشکلات بازار ارز را می اندازند گردن "جمشید بسم الله"!در صورتیکه همه این مشکلات ناشی از ناکارآمدی و ناتوانی در کنترل و مدیریت بازار است.
استقلال بانک مرکزی از برنامه هایم است
دبیر کل حزب مردم سالاری یکی از برنامه های خود را استقلال بانک مرکزی دانست و بیان داشت: وقتی بانک مرکزی زیر نظر دولت باشد ما شاهد همین وضعیت اقتصادی و اختلاس سه هزار میلیاردی خواهیم بود. کواکبیان با بیان اینکه این دولت اگر کار کارشناسی می کرد نباید سازمان برنامه و بودجه تعطیل می شد، افزود: با تعطیلی این سازمان حاصل ۶۰ سال کار تخصصی در این مملکت بر باد رفت. وی با بیان اینکه احیای سازمان برنامه و بودجه از اولویت های من است، بیان داشت: این موضوع نیز جزء ۵۰ غنچه ای است که باید شکفته شود! این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه بی برنامگی، جریان پوپولیسم و یکه سالاری رئیس دولت ما را به اینجا رسانده است، بیان داشت: حالا که کار دولت به اینجا کشیده برخی دوستان اصولگرا می گویند "کی بود کی بود ما نبودیم"!شما که تا این لحظه از این دولت حمایت می کردید؟ما زمانی از دولت انتقاد می کردیم می خواستند شکم ما را پاره کنند، حالا چه شده که همه منتقد دولت شده اند؟!
جرم ما این بود که دو سال زودتر از بقیه گفتیم
کواکبیان به موضوع بازداشتگاه کهریزک اشاره کرد و بیان داشت: اتفاقاتی که در این بازداشتگاه افتاد در شان کشور اسلامی نبود. ما در مجلس این موضوع را مطرح کردیم به ما گفتند فتنه گر هستید که این حرفها را می زنید، بعد که با سعید مرتضوی دعوایشان شد آمدند و از کهریزک انتقاد کردند. جرم ما این بود که دو سال زودتر از بقیه گفتیم!
رابطه ایران و آمریکا باید ترمیم شود
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید رابطه ایران و آمریکا با اجازه رهبری ترمیم شود، افزود: البته باید این رابطه بر اساس عزت، مصلحت، اقتدار ملی و منافع و مصالح کشورمان باشد. ما یک قد و قواره از آمریکایی ها بالاتر هستیم. سرافرازانه مذاکره می کنیم. اینطور نیست که هر کسی با آمریکا مذاکره کند نوکر آمریکاست بلکه باید با برنامه ریزی و کارکارشناسی مشکل رابطه با آمریکا را حل کرد تا تحریم ها رفع شود. کواکبیان با تاکید بر اینکه هر چه می کشیم از آمریکای جنایتکار است، یادآور شد: البته ما نمی گوییم بعد از مذاکره همه چیز "گل و بلبل" می شود اما برای اینکه از این مذاکرات بی حاصل و بی خاصیت هسته ای که هم وقت ملت و مملکت را تلف می کند رها شویم باید از موضع عزت با آمریکا مذاکره کنیم. وی به سخنان آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه که مذاکره با آمریکا را از اختیارات رهبری دانسته بودند نیز اشاره کرد و بیان داشت: بخشی از این موضوع از اختیارات رئیس جمهور هم هست چرا که رئیس شورای عالی امنیت ملی است. البته ما از اصول و مواضع خودمان کوتاه نمی آییم. دبیر کل حزب مرم سالاری همچنین از حضور دو سه وزیر زن در کابینه اش خبر داد و بیان داشت: باید در راستای ارتقا جایگاه سیاسی زنان گام برداریم.
کواکبیان در مورد برنامه های خود برای رفع مشکلات لرستان نیز گفت: من نمی توانم در این زمینه حرف بی ربط بزنم وگرنه می شدم احمدی نژاد!ولی باید مسائل استان را بررسی کنیم. سفرهای استانی را قبول دارم نه اینکه تبدیل به میتینگ تبلیغاتی شود. هر تعداد طرح عملیاتی و منابع که نیاز باشد برای استان در نظر خواهم گرفت. البته اولویت تکمیل پروژه هایی است که بر زمین مانده است. 
اولویت اول ما خاتمی است
وی در مورد نیامدن خاتمی نیز گفت: این موضوع را باید از خودشان پرسد اما من واقعا برداشتم این است که خاتمی نمی خواهد بیاید با نظام چالش درست کند.به هر دلیلی ایشان نمی خواهد این کار را بکند و لذا نمی آید. من اولین نفری بودم که در تیرماه سال گذشته در دانشگاه صنعتی شریف گفتم که اولویت اول ما خاتمی است. الان هم می گویم ولی بالاخره شرایط طور دیگری است. کواکبیان در مورد ائتلاف اصلاح طلبان نیز گفت: در عین حال عرض می کنم باید وحدت شکل بگیرد. یعنی روحانی هم اعلام کند که از موضع اصلاح طلبی می آید. خودش که تاکنون گفته کاندیدای مستقل است. باید از موضعی صحبت کند که بتوانیم جمع شویم. دغدغه مردم برای مقدس است. بنده معتقدم خیانت است کسی بداند دیگری بالاتر است ولی خود را جلو بیندازد. اما بازهم به خاطر حفظ مصالحی که در نظام داریم ولو اینکه دیگری هم از من پایین تر باشد حاضرم تفاهم کنم و این انعطاف را به خرج بدهم که ائتلاف و اجماع صورت گیرد. ولی ائتلاف باید منطق داشته باشد.
هدفمندی یارانه ها به اقتصاد کشور ضربه زد
کواکبیان همچنین در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه لرستان با تاکید بر ضرورت ورود دانشجویان به حوزه سیاست اظهار داشت: رهبری بارها در سخنان خود بر ضرورت حضور دانشجویان در این حوزه تاکید کرده اند. وی جلوگیری از ورود دانشجویان به حوزه سیاست را توطئه ای بزرگ دانست و بیان داشت: دانشجویان علاوه بر اینکه باید خود در صحنه باشند باید به مردم نیز روشنگری بدهند. کواکبیان همچنین به نقد طرح هدفمندی یارانه ها پرداخت و پیشنهاد کرد که برای مهار نقدینگی در جامعه به جای پرداخت نقدی یارانه ها در قالب کارتهای اعتباری یارانه ها به مردم داده شود.ذوی با بیان اینکه هدفمندی یارانه ها به اقتصاد کشور ضربه زد، ادامه داد: از سوی دیگر واردات بی رویه کالاها از دیگر مسائلی است که اقتصاد کشور با آن درگیر است که باید جلوی آن گرفته شود. وی همچنین از برنامه های خود برای کاهش تورم و نرخ بیکاری خبر داد و بیان داشت: یکی از برنامه های من این است که در پایان دوره چهارساله ریاست جمهوری نرخ بیکاری را به زیر ۱۰ درصد برسانم که این امر با یک رویکرد عالمانه و اقتصادی امکان پذیر است. کواکبیان همچنین با تاکید بر اینکه در بحث اشتغال باید ابتدا اشتغال موجود را حفظ کنیم بعد به سراغ اشتغال جدید برویم، ادامه داد: همین که تلاش کنیم نرخ بیکاری اضافه نشود خودش "هنر" است. وی ادامه داد: راه اساسی برای توسعه اشتغال در کشور تقویت تولید داخلی و همچنین ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری است.
ضرورت یکپارچه سازی نهادهای فرهنگی
کواکبیان با بیان اینکه من معتقد هستم مباحثی که در حال حاضر به عنوان برنامه ذکر می شود سرفصل هاست و باید آدم وارد گود شود تا برنامه های عملیاتی را مطرح کند، افزود: همچنین در حوزه فرهنگ نیز برنامه هایی را در دستور کار داریم. کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بیش از ۶۰ نهاد در این حوزه دست اندرکار هستند، ادامه داد: یکپارچه سازی نهادهایی که موازی کاری دارند از جمله این برنامه هاست. کواکبیان با بیان اینکه آموزه های دینی و مذهبی ما در حوزه فرهنگی مشخص است ولی در عمل ناهماهنگی هایی وجود دارد، ادامه داد: باید در هر کاری پیوست فرهنگی دیده شود. وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ عمومی ما بد فرهنگ را ترویج می دهیم، افزود: تصور می کنیم با بگیر و ببند و گشت ارشاد و امثال اینها می شود جامعه ای با فرهنگ بالای اسلامی داشت. کواکبیان با تاکید بر اینکه باید با کسانی که به صورت باندی و توطئه ای می خواهند فرهنگ جامعه را تخریب کنند برخورد شود، افزود: با این حال من اعتقاد دارم اکثر جامعه به مبانی دینی و مذهبی اعتقاد دارند ولی گاهی دیده می شود که بی توجهی هایی صورت می گیرد که برای رفع آنها نیز چاره اندیشی شود.
امر به معروف و نهی از منکر تعطیل است
وی با تاکید بر اینکه یکی از راههای اصلاح فرهنگ در این حوزه احیای اصل هشتم قانون اساسی است، افزود: متاسفانه مدتهاست این اصل قانون اساسی که به امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دارد تعطیل است. کواکبیان شعار خود در انتخابات را "زنده باد اصلاحات" اعلام کرد و بیان داشت: برخی فکر می کنند که شعار زنده باد اصلاحات به معنی براندازی است در صورتیکه اصلاحات یعنی امر به معروف و نهی از منکر و یک نظارت جمعی و همگانی بر همه دستگاههای حکومتی. وی با بیان اینکه اگر واقعا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شکل بگیرد بسیاری از مشکلات حل می شود ادامه داد: اگر واقعا امر به معروف شکل بگیرد، روزنامه های ما در چارچوب قانون می توانند قلم بزنند، احزاب سیاسی و تشکلها در چارچوب قانون حرف بزنند، تشکلها می توانند بیانیه بدهند و نماینده ما ترسی از رد صلاحیت شدن ندارد. وی با تاکید بر اینکه نظارت جمعی ما متاسفانه ضعیف است، ادامه داد: غلط می کنند سه هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی دزدی می کنند که همه این موارد ناشی از ضعف در نظارت جمعی است. کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی "ابوذر" که در مقابل خلیفه وقت ایستاد و گفت که با شمشیر کج راستت می کنیم اگر بخواهی کج قدم بگذاری! کواکبیان با تاکید بر اینکه باید شرایط به گونه ای فراهم شود که ضعیف ترین فرد در جامعه نیز بتواند راحت انتقاد کند و یقه رئیس جمهور را بگیرد، افزود: در این صورت است که هیچ کسی نمی تواند در هیچ زمینه ای تخلف داشته باشد.
راه اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی
وی همچنین راه اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی را از دیگر برنامه های خود برشمرد و بیان داشت: چرا باید ما در کشور تنها یک صدا و سیما داشته باشم در صورتیکه در بسیاری از کشورهای همجوار دهها رادیو و تلویزیون خصوصی وجود دارد. وی ادامه داد: اگر در این زمینه مشکل قانون اساسی وجود دارد باید از طریق مجمع تشخیص مصلحت آن را حل کرد. کواکبیان با تاکید بر اینکه ما باید فیلترینگ بی جهت سایت ها و مطبوعات را برداریم، ادامه داد: همچنین با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید در دانشگاهها کرسیهای آزاداندیشی و نظریه پردازی برگزار شود. وی با تاکید بر اینکه باید اساتید بدون لکنت زبان نقادی کنند و حرف بزنند ادامه داد: ما در اثر آزادی، رشد فکری خواهیم داشت؛ البته آزادی که در چارچوب مقررات و معیارها باشد چرا که ما نیز موافق بی بند و باری و ولنگاری نیستیم. وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد چارچوبهای آزادی نیز بیان داشت: آزادی در چهرچوب معیارهای قانونی و موازین شرعی مورد نظر ماست. خط قرمز ما شریعت و قانون اساسی است و هیچ خط قرمز دیگری برای ما وجود ندارد. کواکبیان با تاکید بر اینکه باید همه جور آزادی در کشور داشته باشیم و هیچ کسی حق ندارد منعی برای موضوع داشته باشد، افزود: البته منظور ما از آزادی همانطور که اشاره کردم "ول انگاری" و بی بندوباری نیست. وی با بیان اینکه در حوزه سیاست من قائل به آزادی بیان و مطبوعات، جمعیت ها و تشکلهای سیاسی و اجتماعات و میتینگهای سیاسی هستیم، عنوان کرد: این سه حوزه شاخص ترین آزادی هاست که ما در هر سه بخش مشکل داریم. کواکبیان با بیان اینکه آزادی عقیده، مذهب و اندیشه فردی است و کسی نمی تواند جلوی آن را بگیرد، عنوان کرد: به اعتقاد من همه صداها در جامعه باید وجود داشته باشد و مردم خود بهترین را انتخاب کنند.
مذاکرات هسته ای وقت تلف کردن است
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه ۳۰ درصد مشکلات کشور مربوط به تحریم هاست، افزود: تا زمانی که رابطه ما با آمریکا این گونه است نه تحریم ها رفع می شود و نه مشکل هسته ای رفع خواهد شد. به نظر من مذاکرات هسته ای نیز وقت تلف کردن است چرا که در این مذاکرات بحث چیز دیگری است. دعوا جای دیگری است. البته مذاکرات هم ادامه پیدا کند ولی مذاکراتی اثر بخش است که برد - برد باشد و طرف مقابل بعد از مذاکره علیه ما توطئه نکند.این هنر می خواهد، فن دیپلماسی و تخصص می خواهد. کواکبیان در مورد شکستن حصر خانگی موسوی و کروبی نیز گفت: یکی دو جا این موضوع را از من پرسیدند و من هم گفتم که با اجازه رهبری این کار را خواهم کرد. تلاش این است که آزادی کروبی و موسوی صورت گیرد البته با نظر رهبری.
پاک دست ترین دولت بعد از انقلاب را روی کار خواهم آورد
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت رئیس جمهور شدن شجاعت برخورد و افشای تخلفات را دارید یا خیر؟ نیز گفت: من پاک دست ترین دولت بعد از انقلاب را روی کار خواهم آورد چرا که خود من در زندگی شخصی خودم از جمله افراد پاک دست بودم و حتی هیچ وقت حقوقم را از مجلس نگرفتم و به همان حقوق معلمی که از دانشگاه می گرفتم اکتفا کردم. کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه دولتی که هم اکنون سر کار است اعضای کابینه را خط قرمز خود می داند افزود: اعضای کابینه من هیچ خط قرمزی نخواهند داشت. اگر تخلفی صورت گیرد به دستگاه قضایی ارجاع داده خواهد شد. کواکبیان ادامه داد: اگر واقعا کسی که ۳۰۰ تا اسم افراد خلافکار را در جیب کوچکش دارد جرم است که این اسامی را داشته باشد و بیان نکند. من تصور می کنم واقعیتش گروکشی های اینطوری نمونه بداخلاقی است. وی با بیان اینکه سرسوزنی اگر در سیستم اجرایی کشور خلاف بیینم حتما با مردم مطرح و پیگیری می کنم، افزود: برای همین هم به دنبال ایجاد دولت اخلاق در کشور هستیم.

کد مطلب: 29519
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *