۰
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۲

سردار بی‌اقتدار در وزارت نفت

اگر چه وزیر نفت درهجدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در پاسخ به خبرنگاران این گفته رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران مبنی برعدم اطاعت مدیرانش را رد کرد اما اجرا نشدن نامه‌ای که وزیر نفت آن را امضا کرده است اما مدیران میانی آن را اجرا نمی‌کنند جزء این چه توجیهی دارد؟
"مدیران میانی صنعت نفت دستورات وزیر نفت را اجرا نمی‌کنند"، این جمله‌ایست که این بار بازنشستگان پالایشگاه نفت آبادان می‌گویند، پیش از این نیز رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران از این موضوع گله کرده بود.

تعدادی از بازنشتگان صنعت نفت به همراه خانواده از یکشنبه (۱۵ اردیبهشت) مقابل وزارت نفت تجمع کرده اند و خواستار دیدار با وزیر نفت و دریافت مطالباتشان هستند، آنها تاکید کرده‌اند که تا حل مشکلاشان به آبادان برنخواهند گشت.

بر روی بنرهایی که این افراد در دست دارند نوشته شده است : "بازنشستگان آینه تمام نمای شاغلین می‌باشند"، "ما بازنشستگان پالایشگاه آبادان خواستار ملاقات حضوری با وزیر محترم نفت می‌باشیم" و "وزیر محترم نفت جناب آقای مهندس قاسمی چرا دستورات شما را مدیریت پالایشگاه آبادان اجرا نمی‌کند."

به گزارش ایسنا، طبق قانون وزارت نفت باید ۱۰ هزار و ۷۰۰ دستگاه خانه را واگذار کند که از این تعداد ۸۲۰۰ دستگاه تاکنون به فروش رسیده است که براساس آمار ۵۵ درصد از خانه‌های سازمانی مورد نظر به کارکنان غیرمرتبط با وزارت نفت واگذار شده است.

از سوی دیگر علاوه بر این تعداد حدود ۲۹۹ دستگاه نیز در اختیار ادارات دولتی مانند فرمانداری (۵۱ دستگاه)، دادگستری (۳۶ دستگاه)، نیروی انتظامی و سپاه (۵۰ دستگاه)، دانشگاه نفت (۱۱ دستگاه)، شخص ثالث (۱۰ دستگاه) و نمایندگان مجلس (۸ دستگاه) و باقی به منطقه آزاد اروند، سازمان برق، مسجد و حوزه، ناشنوایان و شبکه بهداشت به صورت امانی واگذار شده است و با وجود این که از بازنشستگی برخی کارکنان این ادارت و نهاد حدود هفت سال می‌گذرد آنها حاضر به تخلیه خانه سازمانی نفت نیستند و خواستار خرید این منازل هستند.

این درحالی است که تعدادی از شاغلین و بازنشستگان پالایشگاه آبادان فاقد مسکن هستند و می‌توان با این تعداد از خانه سازمانی که طبق قانون باید به کارمندان و بازنشستگان نفت واگذار شود آنها را صاحب‌خانه کرد.

یکی از این بازنشستگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: طبق قانون سازماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن باید منازل سازمانی به شاغلین و بازنشستگان این صنعت واگذار شود اما با وجود دستور وزیر محترم شاهد هستیم که مدیر عامل پالایشگاه آبادان از این کار سرباز می‌زند.

وی در ادامه مدعی شد: مدیر پالایشگاه آبادان نه تنها دستور وزیر را عملی نمی‌کند بلکه با گرفتن حکم از دادگاه قفل خانه های برخی از بازنشستگان را برید و اثاثیه آنها را به خیابان ریخت.

این بازنشسته پالایشگاه آبادان با اشاره به این که فروردین ماه امسال نیز در مقابل وزارت نفت تجمع کرده اند گفت: با شروع نمایشگاه نفت در اواخر فروردین ماه تصمیم گرفتیم که در نمایشگاه اعتراض خود را رسانه‌ای کنیم اما بعد از این که وزیر متوجه شد طی نامه‌ای دستور داد که مشکل ما بازنشستگان حل شود اما با اتمام نمایشگاه بازهم فراموش شدیم.

او افزود: بارها به نمایندگان آبادان، خوزستان و کمیسیون انرژی نامه نوشتیم و آنها هم ضمن همدردی با ما طی چند نامه از وزارت نفت خواستند که خانه‌های سازمانی طبق قانون به کارمندان و بازنشستگان نفت واگذار شود اما متاسفانه گوش شنوایی نیست.

یکی دیگر از بازنشستگان معترض هم گفت: طی نشستی در تاریخ ۱۲ اسفند‌ماه ۹۱ با وزیر نفت و معاونان و مشاورین وزیر نفت، مدیر عامل پالایشگاه و بازنشستگان امتیازاتی از سوی رستم قاسمی برای بازنشستگان در نظر گرفته شد و به مدیر عامل پالایشگاه اعلام گردید اما این فرمایشات وزیر هم تاکنون نادیده گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، از جمله موارد قانونی و دستور‌العمل‌های فروش خانه‌های سازمانی ماده هشت ساماندهی و فروش منازل مصوب ۷ اردیبهشت‌ماه ۸۷ هیات دولت و اصلاحیه‌های مرتبط در سال‌های ۸۷ و ۸۹ مبنی بر فروش این خانه‌ها به قیمت کارشناسی به ساکنین شاغل و بازنشسته است.

هم‌چنین رییس جمهوری در تاریخ ۳ خرداد‌ماه ۹۰ و ۱۹ دی‌ماه ۹۱ در زمان افتتاح فاز سوم پالایشگاه آبادان و واحد‌های افزایش تولید بنزین این پالایشگاه بر واگذاری این‌ خانه‌ها به کارمندان و بازنشستگان نفت تاکید کرد.

هم‌چنین وزیر نفت نیز تاکنون طی شش نامه مبنی بر فروش خانه‌های سازمانی به قیمت کارشناسی به ساکنین آنها دستور داده است.

اگر چه وزیر نفت درهجدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در پاسخ به خبرنگاران این گفته رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران مبنی برعدم اطاعت مدیرانش را رد کرد اما اجرا نشدن نامه‌ای که وزیر نفت آن را امضا کرده است اما مدیران میانی آن را اجرا نمی‌کنند جزء این چه توجیهی دارد؟

از سوی دیگر نیابد فراموش کرد که یکی از برنامه‌های رستم قاسمی و رای بالای نمایندگان مجلس شواری اسلامی به او برای تصدی این وزارتخانه توجه به نیروی انسانی صنعت نفت بود است.
کد مطلب: 29529
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *