۰
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۷

کتاب‌خوان‌ها اهل موسیقی هم هستند

فریدون شهبازیان آهنگساز پیشکسوت در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران از اختصاص سالنی مستقل برای ناشران حوزه موسیقی ابراز مسرت کرد و گفت: طبقه کتابخوان معمولاً موسیقی هم گوش می‌دهد.
فریدون شهبازیان، آهنگساز پیشکسوت که عصر چهارشنبه برای دیدار با مخاطبان آلبوم‌هایش در غرفه موسسه فرهنگی هنری نی داوود در سالن ناشران هنری در نمایشگاه کتاب تهران حضور یافته بود، با بیان اینکه امسال اولین سالی است که جایی مستقل برای ناشران آثار موسیقی در نمایشگاه کتاب تهران برپا شده، در این باره به خبرنگار مهر گفت: این اتفاق خیلی خوبی است و به نظرم جا داشت سال‌ها قبل می‌افتاد.

شهبازیان ادامه داد: آن طبقه‌ای از مردم که سراغ کتاب می‌آیند، معمولاً نگاهی هم به موسیقی دارند و عموماً هم این قشر جزو فرهیختگان جامعه هستند و از این جهت به نظر من کنار هم قرار دادن ناشران موسیقی و کتاب کار خوبی است.

وی افزود: این قبیل کارهای باعث می‌شود ارتباط طبقه کتابخوان با موسیقی حفظ شود و من هم امروز به دعوت شرکت نی داوود که ناشر آثارم است، به نمایشگاه آمدم تا اگر جوانانی علاقه‌مند به تهیه آثارم بودند، گپ و گفتی با آنها داشته باشم و اگر هم دوست داشتند، یک یادگاری تقدیمشان کنم.

این آهنگساز پیشکسوت اضافه کرد: اصولاً من به جاهایی که ارتباط با مردم راحت‌تر و بدون میانجی است، علاقه بیشتری دارم و این قبیل دعوت‌ها را می‌پذیرم.

شهبازیان همچنین درباره آلبوم «کاشفان فروتن شوکران» (۲) که آهنگ‌گذاری روی اشعار شاملو با دکلمه این شاعر فقید است و جزو آثار متاخر شهبازیان به شمار می‌رود، استقبال مردم را هم از آن خوب توصیف کرد.
کد مطلب: 29605
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *