۰
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۷

جاسوسی دوماهه از آسوشیتد پرس

آسوشیتدپرس روز دوشنبه این اقدام دولت آمریکا را یک «نفوذ بی‌اجازه گسترده و بی‌سابقه» به عملیات‌های جمع‌آوری خبر اعلام کرد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد دولت آمریکا در یک دوره دوماهه در سال گذشته میلادی، تماس‌های تلفنی خبرنگاران و دفاتر مربوط به این خبرگزاری را کنترل و ضبط می‌کرده است.
خبرگزاری فارس: «آسوشیتدپرس» از جاسوسی دولت آمریکا از خبرنگاران خود پرده برداشت

به گزارش فارس به نقل از شبکه «الجزیره»، خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» گزارش داد که دولت آمریکا به مدت دو ماه در سال گذشته میلادی، به صورت مخفیانه تماس‌های تلفنی خبرنگاران و همچنین تلفن دفاتر این خبرگزاری را کنترل و ضبط می‌کرده است.

آسوشیتدپرس روز دوشنبه این اقدام دولت آمریکا را یک «نفوذ بی‌اجازه گسترده و بی‌سابقه» به عملیات‌های جمع‌آوری خبر اعلام کرد.

«گری پروت» مدیر اجرایی خبرگزاری آسوشیتدپرس در نامه‌ای که بر روی وب‌سایت خبری خود قرار داده بود، اعلام کرد که خبرگزاری آسوشیتدپرس جمعه هفته گذشته با خبر شد که وزارت دادگستری آمریکا، اطلاعات بیش از ۲۰ خط تلفنی که به نام آسوشیتدپرس و خبرنگاران این خبرگزاری ثبت شده را به صورت مخفیانه ضبط کرده است.

پروت در نامه خود که خطاب به «اریک هولدر» دادستان کل آمریکا بود، گفت: هیچ توجیه احتمالی برای چنین جمع‌آوری گسترده ارتباطات تلفنی آسوشیتدپرس و خبرنگاران این خبرگزاری وجود ندارد.

یکی از خبرنگاران آسوشیتدپرس اعلام کرد که دولت آمریکا اعلام نکرده که به چه دلیل چنین اقدامی را انجام داده است.

در یک گزارش آسوشیتدپرس آمده است که مقامات آمریکایی پیشتر اعلام کرده بودند که دفتر دادستان کل آمریکا یک بازرسی جنایی درباره اطلاعاتی انجام داده است که به ۷ مه ۲۰۱۲ باز می‌گردد که این اطلاعات مربوط به عملیات «سیا» در یمن می‌شود.

این پرده‌برداری آسوشیتدپرس از اقدام دولت آمریکا در شرایطی است که واشنگتن مدعی آزادی حقوق مطبوعات است.
کد مطلب: 30089
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *