۰
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۴

این که بگوییم فلان شخص صلاحیت ندارد، ثوابش بیشتر از دعا و اعتکاف است

روز نخست جلسه شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی به من گفت اکنون ماه رجب است و همه در حال دعا و اعتکاف ولی ما محروم شده‌ایم و بدی‌ها و خوبی‌های دیگران را برای کاندیداتوری بررسی می‌کنیم که من به او گفتم بررسی برای تعیین صلاحیت افراد بر اساس دلایل و مستندات و اینکه صریحاً بگوییم فلان شخص حق حضور ندارد ثوابی به مراتب بیشتر از دعا و اعتکاف خواهد داشت.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بعضی مسئولان که سمت‌های بالایی دارند به بهانه انتخابات و اینکه دست و دلشان به کار نمی‌رود سست می‌شوند؛ به اینها باید گفت مگر کارتان را برای رئیس جمهور انجام می‌دادید؟

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد یزدی در دیدار جمعی از خادمان اعتکاف استان قم اظهار کرد: هر کاری که با نیت قربت انجام شود نوعی عبادت است و اجر و ثواب در پی دارد و برخی که گمان می‌کنند عبادات تنها در نماز و دعا خلاصه می‌شود در اشتباه هستند.

وی افزود: روز نخست جلسه شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی به من گفت اکنون ماه رجب است و همه در حال دعا و اعتکاف ولی ما محروم شده‌ایم و بدی‌ها و خوبی‌های دیگران را برای کاندیداتوری بررسی می‌کنیم که من به او گفتم بررسی برای تعیین صلاحیت افراد بر اساس دلایل و مستندات و اینکه صریحاً بگوییم فلان شخص حق حضور ندارد ثوابی به مراتب بیشتر از دعا و اعتکاف خواهد داشت.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس روایتی از امام صادق(ع) عبادت به کثرت و کمیت آن نیست گفت: ملاک اصلی روح و انگیزه کار است که برای چه کسی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هر وظیفه‌ای که به درستی صورت گیرد دارای ثواب است بنابراین انسان نباید به بهانه ماه رجب یا سایر مناسبت‌های مذهبی کار و تکلیفش را رها کند.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه برخی مسئولان به بهانه نزدیکی انتخابات و تغییر دولت و اینکه نمی‌دانند در آینده چه رخ می‌دهد کار خود را رها می‌کنند گفت: نباید به بهانه انتخابات کار رسمی را بر زمین نهاد و این تفکر اشتباه است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: دیده می‌شود بعضی مسئولان که سمت‌های بالایی هم دارند به بهانه انتخابات و اینکه دست و دلشان به کار نمی‌رود سست می‌شوند؛ به اینها باید گفت مگر کارتان را برای رئیس جمهور انجام می‌دادید؟ اگر انجام وظیفه در راستای قرب الهی باشد آنگاه اجر و ثواب دارد و هیچ سستی هم پیش نمی‌آید.

وی اضافه کرد: امروز نظام اسلامی اعتکاف را به وسیله به وجود آوردن تشکیلاتی نظم و ترتیب داده است تا برخی به هر مکانی نروند و سوء استفاده نشود؛ خادمان اعتکاف هم که در این مسیر فعالیت می‌کنند بدانند که چه بسا ثواب کارشان از معتکفین بیشتر باشد.

آیت‌الله یزدی دعا را نفس ارتباط با خداوند دانست و عنوان داشت: اینکه برای چه کسی و چه چیزی دعا می‌کنیم اهمیت دارد؛ انسان باید ظرفیت و همت خود را ارتقا داده و برای درخواست‌های بزرگ دست به دعا بردارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسئولیت‌های مادی ارزشی ندارند مگر اینکه به نیت رضای الهی انجام شوند که در این صورت هرچه مسئولیت سنگین‌تر باشد ثواب و ارزش بیشتری هم خواهد داشت.

وی با اشاره به دعای امام سجاد(ع) برای مرزبانان کشور اسلامی اظهار کرد: یک مقام امنیتی که از ورود تروریست‌ها به کشور جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد آنها امنیت کشور را به خطر بیندازند بالاترین عبادت‌ها را انجام می‌دهد.
کد مطلب: 30152
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *