۱
۵
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۱
بازخوانی تغییر نگرش 180 درجه ای اصولگرایان نسبت به محمود احمدی نژاد

از الهام تا بدعت

مواضع اصولگرایان نسبت به احمدی نژاد طی سالهای اخیر تغییر کرده است
مواضع اصولگرایان نسبت به احمدی نژاد طی سالهای اخیر تغییر کرده است

رفتار محمود احمدی نژاد در دو سال گذشته به گونه ای بوده است که نگرش استوارترین افراد جناح موسوم به اصولگرایان در حمایت از خود را تغییر داده است .
به گزارش پایگاه خبری فریادگر این تغییر به اندازه ای است که در سال ۸۴ هیچکس کمترین احتمال این موضوع را نمی داد که پیش از پایان دوره احمدی نژاد ، وضعیتی بوجود آید که عموم هواداران احمدی نژاد (بجز حلقه نزدیکان وی ) در تقابل با وی قرار گیرند .در این میان بازخوانی سخنان دو تن از شاخص ترین افراد همراه دولت ، آیت الله مصباح یزدی و آیت الله احمد جنتی ، نشان می دهد که رفتار ظاهری احمدی نژاد در چشم این افراد تا چه اندازه تغییر کرده است.
همه مي‌دانند که آيت‌الله محمدتقي مصباح‌ يزدي از طرفداران محمود احمدي‌نژاد بود اما شايد خيلي‌ها صحبت‌هايي از او را که در فروردين ۸۵ منتشر شد، به ياد نياورند؛ سخناني که در آنها گفته شده بود در زمان سيد محمد خاتمي از ارمنستان، رقاص مي‌آوردند! و از مردم خواسته بود يادشان نرود که خدا احمدي‌نژاد را به آنها داده است تا نعمت‌ها از آنها گرفته نشود. چهار - پنج سال بعد اما آيت‌الله جزو منتقدان احمدي‌نژاد و همراهانش شده بود و «فتنه جديد» را بزرگترين خطر براي اسلام دانست.
۳۱ فروردين ۸۵ خبرگزاري هاي مختلف به نقل از هفته نامه مربوط به شاگردان آيت‌الله‌مصباح خبر دادند که وي در تحليلي پيرامون انتخابات رياست‌جمهوري گفت: در اثر نذر و نيازها و گريه‌هاي خانواده‌هاي شهدا و مردم متدين، خداي متعال دوباره همان خانواده‌هاي شهدا و متدينان را پيروز کرد و قدرت دست کساني آمد که گمنام بودند و کسي به آنها اعتنايي نمي‌کرد. مصباح يزدي اين مطلب را در جمع گروهي از دانشجويان دانشگاه پيام نور مطرح کرد و به اوضاع جامعه در زمان رياست جمهوري سيد محمد خاتمي اشاره کرد و گفت: دو سال پيش وضع شما متدينان چگونه بود؟ کار به جايي رسيده بود که چادري‌ها را مسخره مي‌کردند. همان هنرپيشه‌هاي زمان شاه دوباره سرکار آمده بودند و تجديد شخصيت مي‌شدند. کمبودها! را هم از جاهاي ديگر تامين مي‌کردند: از ارمنستان رقاص مي‌آوردند و ... مومنان خون دل مي‌خوردند، شب و نيمه شب پيش خدا اشک مي‌ريختند و مي‌ناليدند که ما شهيد داديم براي اينها؟! آيت‌الله مصباح يزدي با اشاره به پيروزي محمود احمدي‌نژاد در انتخابات رياست جمهوري گفت: خدا دوباره دعاهاي شما را مستجاب کرد و شرايط بهتري پيش آمد، اما يادتان نرود خدا اين‌ها را به شما داد، در صورت فراموش کردن، دوباره نعمت‌ها گرفته مي‌شود.
پنج سال بعد ، در ۲۴ فروردين ۹۰ اما اين سخنان به نقل از پايگاه اطلاع رساني آثار آيت‌الله‌مصباح يزدي از قول وي منتشر شد: اگر تنبلي کنيم زماني از خواب غفلت بيدار مي‌شويم که تيرگي فتنه همه جا را فراگرفته است و مي‌بينيم همان کساني فتنه را آغاز کرده‌اند که خود پرورش داده‌ايم. اين عزل و نصب‌ها از کجا در مي‌آيد؟ اين حرف‌هاي ملي‌گرايانه و مکتب ايراني، آن هم در زماني که نهضت اسلامي در جهان اسلام در حال شکل‌گيري است، براي چيست؟ ملي گرايي و دم زدن از مکتب ايراني با چه انگيزه‌اي مي‌تواند صورت بگيرد؟... خطري که من احساس مي‌کنم شديدترين خطري است که تا کنون اسلام را تهديد کرده است و آن هم از سوي نفوذي‌هايي است که در بين خودي‌ها در حال رشد هستند.
پس از آن تاریخ بارها و بارها تذکرات و هشدارهای مصباح یزدی درباره جریان انحرافی و دولتمردان منتشر شده است که آخرین آن مربوط به مسائل مربوط به مرگ هوگو چاوز بود. نیمه اسفند ماه مصباح يزدي بدون اشاره مستقيم به پيام عجیب احمدی نژاد درباره مرگ چاوز ، گفت: مراقب باشيد حرف‌هاي غلط نگويند، نيايند بگويند از حکومت صالحان حرف مي‌زنيم و رئيس‌جمهور ونزوئلا را مطرح کنند. ما در يک کلام قائل به اسلام، احکام اسلامي و در عمل به نايب امام زمان(عج) که همان ولي‌فقيه است، هستيم. مصباح يزدي، عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه هيچ وقت ايراني بودن نبايد جاي اسلام را بگيرد گفت: ايراني‌گري شعاري است که بهايي‌ها هم مي‌گفتند و اين افتخار نيست. بايد بدانيم که هيچ چيزي در عالم قابل مقايسه با اسلام نيست و همه چيز فداي اسلام است و هر چيزي در پرتو اسلام رشد مي‌کند.
چنین تغییر رویکردی در مقابل دولتمردان را در گفتار آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران هم شاهد هستیم . در سال ۱۳۸۵ و پس از آنکه محمود احمدی نژاد برای جورج دبلیو بوش رئیس جمهور وقت آمریکا نامه نوشت ، یکی از کسانی که به شدت از این نامه دفاع کرد ، احمد جنتي بود که این نامه را الهام خداوند دانست .
وی در خطبه های نماز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۸۵ عنوان کرد: هيچ كس در دنيا جرات نمي كند كه چنين نامه اي را به رئيس جمهور آمريكا بنويسد. در نامه احمدي نژاد به بوش سوره و شماره آيه هاي قرآن نيز ذكر شده است . نامه احمدي نژاد به بوش فوق العاده است و از الهامات خداوند است . صدا و سيما اين نامه عجيب و غريب را مكرر بخواند .جنتي تاكيد كرد : اينگونه حرف زدن , الهام خداوند است و خدا لطف دارد و مي خواهد قدرت اين مملكت را زياد و جايگاهش را در دنيا محكم كند. خدا الهام مي كند و آنها را غافلگير مي كند. در داخل و خارج باور نمي شد كه نامه اي اينگونه نوشته شود و همه را مبهوت كرد. وی همچنین تصریح کرد: اين امر نشان دهنده آن است كه احمدي نژاد مردي است متدين , شجاع , مقتدر و به حرف خدا اطمينان دارد و به همين دليل بايد از اين مردم تشكر كنيم چرا كه او آبروي مملكت و اسلام است .
حالا این سخنان را با سخنانی که آیت الله جنتی ،جمعه گذشته بیان کرد مقایسه کنید. وی در نماز جمعه ۲۵ اسفند با انتقاد از طرح موضوع رجعت چاوز از سوي رئيس جمهور با بيان اينکه اين موضوع هم مراجع و هم علما را ناراحت و نگران کرد، گفت: پيامي ‌که براي درگذشت چاوز ارسال شد بدعتي بود که گذاشته شد. بعضي‌ها موضوع رجعت را بيان کردند که اي کاش پيش از اينکه بخواهند چنين حرفي بزنند چهار کلام درس مي‌خواندند و يک چيزي ياد مي‌گرفتند سپس اين موضوعات را مطرح مي‌کردند. رجعت يک نشان دولتي نيست که افراد بخواهند آن را بر سينه افراد بچسبانند. نمي‌دانم برخي از بيان چنين موضوعاتي چه اهدافي را دنبال مي‌کنند، با اين حرفي که درباره چاوز گفته شد علما و مراجع ناراحت شدند. اين افراد نبايد به همين راحتي هرحرفي را و هر عنواني را که مي‌خواهند بزنند و به کسي نسبت بدهند.
اینها نشان از تغییراتی در دولت دارد که حتی بزرگانی همچون آیت الله جنتی و آیت الله مصباح یزدی هم آن را برنمی تابند.

کد مطلب: 25935
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


یک دانشجو
Iran, Islamic Republic of
این تغیر عقیده علاوه بر تغییر روند رییس جمهور نشان دهنده ی قضاوت های زود هنگامی است که حتی گاهی اوقات بزرگان نیز به ان دچار می شوند و ایا واقعا رویگردان نیستند ا ز اینکه نامه ی انسانی با مقام سیاسی را به الهامات خداوند و معنوی نامگذاری کردند ؟؟؟