۰
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۰

تظاهرات اوکراینی‌ها برای آزادی بانوی نارنجی

۱۵ هزار تن از مخالفان دولت اوکراین در خیابان‌های پایتخت این کشور تظاهرات کرده و آزاد شدن یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر سابق اوکراین را خواستار شدند.
ویتالی کلیچکو، قهرمان بوکس اوکراینی، رهبری این گروه از معترضان را بر عهده داشت.

تظاهرکنندگان شعارهایی در حمایت از آزاد شدن یولیا تیموشنکو سر می‌دادند.

این تظاهرات بعد از آن صورت می‌گیرد که دادگاه حقوق بشر اروپا با صدور حکمی اعلام کرد، بازداشت تیموشنکو اقدامی غیرقانونی بوده است.

تیموشنکو از اوت سال ۲۰۱۱ تاکنون در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کلیچکو‌ که حزب متبوعش به مخالفان حزب حاکم در پارلمان پیوسته است، گفت، تا زمانی که تیموشنکو آزاد نشود، امکان پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا وجود نخواهد داشت.

اتحادیه اروپا امضای یک توافقنامه تجاری مهم با اوکراین را که مقدمه‌ای برای پیوستن این کشور به این اتحادیه محسوب می‌شود، به علت ادامه بازداشت تیموشنکو و شمار دیگری از وزیران سابق در کابینه نخست‌وزیر سابق اوکراین به تعویق انداخته است.

یورو نیوز گزارش داد: این تظاهرات رفته رفته به خشونت کشیده شد و تظاهرات کنندگان با نیروهای پلیس کی‌اف درگیر شدند. به گفته پلیس، تعدادی از معترضان نیز در درگیری‌ها زخمی شدند.

بیشتر تظاهرات‌کنندگان، هواداران حزب «هم‌بستگی برای دموکراسی» بودند که در اعتراض به بازداشت برخی از اعضای این حزب و سیاست‌های دولت به خیابان آمده بودند.

رهبر حزب همبستگی برای دموکراسی در حاشیه این تظاهرات گفت: هدف ما این بود که از دولت بخواهیم در اسرع وقت انتخابات را برگزار و زندانیان سیاسی را آزاد کند. آنها از انتخابات می‌ترسند. دولتی‌ها نگران شکست در انتخابات بعدی هستند. شکست آنان هدف ماست که با اتحاد به آن می‌رسیم.
کد مطلب: 30488
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *