۰
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۶

بانوی نارنجی عفو نمی‌شود

کمیسیون عفو ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد، هیچ دلیلی برای عفو یولیا تیموشنکو، نخست‌ وزیر سابق و رهبر حزب مخالف این کشور وجود ندارد.
به گزارش  خبرگزاری ایتارتاس، کمیسیون عفو ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد، عفو یولیا تیموشنکو، نخست‌ وزیر سابق و رهبر حزب مخالف اوکراین «اقدامی نابهنگام و عجولانه» است چرا که تحقیقات در خصوص پرونده‌های جنایی تیموشنکو که وی را در ارتکاب جنایت‌های بسیار جدی «متهم و گناهکار» شناخته، هنوز ادامه دارد و دادگاه هنوز در خصوص این پرونده‌ها تصمیمی اتخاذ نکرده است.

این کمیسیون در ادامه اعلام کرد: بنابراین، با در نظرگرفتن شدت جرائمی که تیموشنکو مرتکب شده و این حقیقت که وی متهم شده و گمان می‌رود که مرتکب جرائم دیگری نیز شده باشد و اینکه هنوز هیچ تصمیمی در خصوص پرونده‌های جنایی وی اتخاذ نشده، کمیسیون عفو ریاست جمهوری اوکراین هیچ دلیلی برای بخشیدن وی ندارد.

دادگاه منطقه‌ای کی‌یف در ۱۱ اکتبر سال ۲۰۱۱ تیموشنکو را به هفت سال حبس محکوم کرد. همچنین شرکت نفت و گاز اوکراین نیز به دنبال خسارت ناشی از قرارداد گازی سال ۲۰۰۹ تیموشنکو با روسیه، مبلغ ۵ / ۱۸۹ میلیون دلار غرامت درخواست کرده است.

تیموشنکو از پایان دسامبر ۲۰۱۱ دوره محکومیت خود در تبعیدگاهی در خارکوف را آغاز کرده است. وی در نهم ماه مه سال جاری میلادی به خاطر درمان‌های پزشکی به بیمارستان راه‌آهن خارکوف منتقل شد.
کد مطلب: 28619
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *