۴
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۵

صبر کنید تا تأیید صلاحیت هاشمی و به تاریخ پیوستن مشایی را ببینید

صبر کنید تا تأیید صلاحیت هاشمی و به تاریخ پیوستن مشایی را ببینید
دبیرکل حزب مردم‌سالاری با چراغ سبز نشان دادن برای انصراف به نفع هاشمی رفسنجانی گفت: جمعه حزب مردم سالاری در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند.
مصطفی کواکبیان در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌و‌گو با فارس در پاسخ به سئوالی در خصوص انصراف به نفع هاشمی اظهار داشت: بنده از سوی حزب مردم سالاری و در قالب یک حرکت حزبی و با تأیید و درخواست ۵۰۰ نفر از اعضای حزب پنجم بهمن‌ماه سال گذشته در یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری و به تشخیص شورای مرکزی کاندیدای انتخابات شدم، اما در خصوص کنار کشیدن به نفع هاشمی جمعه این هفته حزب تشکیل جلسه داده و تصمیم‌گیری نهایی صورت می‌گیرد.
وی در پاسخ به سئوال دیگری که گفته شده عارف و کواکبیان به نفع هاشمی کناره‌گیری می‌کنند، خاطرنشان کرد: جمعه هرچه حزب تصمیم گرفت ما تابع آن هستیم و از رسانه‌ها انتظار دارم تا جمعه صبر کنند تا نتیجه نهایی مشخص شود.
نماینده مجلس هشتم در واکنش به سئوال خبرنگار فارس در خصوص رد صلاحیتش گفت: زبانتان را گاز بگیرید، اما اگر خدای ناکرده رد صلاحیت شدم، تابع قانون و تصمیم شورای نگهبان هستم. کواکبیان با ادعای اینکه تنها فرد منتخب یک حزب بوده و سابقه کار تشکیلاتی، مطبوعاتی، دانشگاهی و وکالت مردم در مجلس را داریم، اضافه کرد: بنده اگر تعریف از خود نباشد با داشتن دکترای علوم سیاسی یکی از نخبگان کشور هستم و بعید می‌دانیم رد صلاحیت شوم. وی مدعی شد: بنده حتی حاضر هستم با افراد روحانی و غیرروحانی در مباحث مختلف به عنوان یک رجل مذهبی مناظره کرده و با آنها هم‌صحبت شوم. دبیرکل حزب مردم‌سالاری تصریح کرد: اگر شورای نگهبان بنده را رد صلاحیت کند پس می‌خواهد چه کسی را تأیید صلاحیت کند. کواکبیان در خصوص رد صلاحیت مشایی نیز اظهار داشت: بعید می‌دانم مشایی صلاحیت بگیرد چون خود او خودش را نیز قبول ندارد چه برسد به شورای نگهبان. کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری ابراز داشت: ۲۴ ساعت صبر کنید تا تأیید صلاحیت هاشمی و به تاریخ پیوستن مشایی را ببینید.
کواکبیان گفت : بعید است شخصیتی تأثیرگذار همچون هاشمی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شود. وی در خصوص احتمال رد صلاحیت هاشمی به خاطر سن و سال بالایش بیان داشت: ما در این زمینه قانون نداریم و و اینکه بخواهیم هاشمی را متهم به کهولت سنی کنیم در صلاحیت هیچکس نیست. دبیرکل حزب مردم‌سالاری ادامه داد: در مجلس هشتم بنده پیشنهاد دادم حداقل سن ۴۰ و حداکثر ۷۵ سال تعیین شود اما پس از تصویب در مجلس، در مجمع تشخیص مصلحت نظام مسکوت ماند و در این زمینه قانون خاصی وجود ندارد.
حکومت را نمی شود به هر کسی سپرد
دبیر کل حزب مردم‌سالاری همچنین گفت: نمی‌شود حکومت را به هر کس سپرد بلکه انسان‌هایی شایسته وجود دارند که باید امانت واقعی را به آنها سپرد.
مصطفی کواکبیان در در مسجد امام رضا (ع) اردبیل اظهار داشت: همانگونه که قرآن کریم مطرح می‌کند تغییر سرنوشت مردم به دست خود آنهاست و ما باید ضمن پاسداری از نعمت بزرگ انقلاب اسلامی و تمام نعمات خودمان سرنوشت‌مان را تغییر دهیم و در این تغییر، انتخابات بهترین میدان برای نقش‌آفرینی مردم است.
وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال به کوه‌ها، آسمان‌ها و دیگر موجودات خواست امانتی را بدهد اما همه از پذیرفتن آن شانه خالی کردند در حالی که امانت سنگین الهی بر دوش بشر گذاشته شد که این امانت علاوه بر امانت محبت، عقل، خرد و وحدت امت امانت بزرگ حکومت بود که سرلوحه آن نیز عدالت تعیین شد.
نماینده مجلس هشتم یادآور شد: در این امانتداری ده‌ها هزار انسان آزموده شدند تا ظرفیت‌شان معلوم شود چرا که در این امانت عده‌ای خیانت کرده و عده‌ای دیگر نیز با نگاه طعمه و لقمه لذیذ به آن نگریستند تا شاید از این امانت سوء استفاده کرده و یا خیانتی در آن روا دارند.
کواکبیان گفت: نمی‌شود حکومت را به هر کس سپرد بلکه انسان‌هایی شایسته وجود دارند که باید امانت واقعی را به آنها سپرد که البته در این مسیر عده‌ای ادعا می‌کنند که گویی آسمان سوراخ شده و از آنجا افتاده‌اند که مدعی هستند از همه بهتر هستند.
وی عنوان کرد: در رعایت این امانت باید عدالت را نیز مدنظر قرار داد چرا که امام حسین (ع) نیز در خطابه خود حکومت را مترادف با عدالت توصیف کرده است که نباید به خاطر مصالح دنیوی و چند روز زندگی آن را به کانون فساد و تباهی و ظلم و تعدی کشاند.
کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود شعار دولت خود را اخلاق اعلام کرد و ابراز داشت: بداخلاقی‌ها در جامعه ما از مناظرات سال ۸۸ آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد در فضایی که در آن تهمت، افترا، دروغ بستن و بد‌اخلاقی‌ها موج می‌زند.
کواکبیان با انتقاد از هجمه سنگین بداخلاقی‌ها علیه هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس تشخیص مصلحت نظام افزود: هنوز شورای نگهبان نظرش را اعلام نکرده، عده‌ای فراتر از قانون و نظر این شورا به تخریب چهره انقلابی و تلاش‌گر انقلاب هاشمی رفسنجانی روی آورده‌اند در حالی که در کمتر از هشت ماه گذشته هاشمی مورد تایید مقام معظم رهبری در انتصاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ما که مدعی حکومت اسلامی هستیم لحظه‌ای از بداخلاقی‌ها غافل نشدیم و به جای ایجاد فضای معنوی و آرامش در جامعه همیشه به دنبال برخی ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌ها بودیم که در شأن ما نیست.
این فعال سیاسی و مطبوعاتی این بداخلاقی‌ها را معیار حاکمیت غرب و نظام سکولار اعلام کرد و ادامه داد: ما باید سرمایه‌های معنوی خود را اعم از اخلاق، عدالت و ارزش‌های متعالی انسانی پاس بداریم و تنها به فکر مادیات و احوالات چند روزه دنیا نباشیم.
دبیر کل حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه شعار من زنده‌باد اصلاحات است، گفت: اصلاح‌طلبان نه تنها درصدد براندازی نظام نیستند و مخالفتی با خط ولایت ندارند بلکه در چارچوب نظام به اصلاحات معتقدند.
کواکبیان در پایان سخنان خود ترویج اخلاق را وظیفه رئیس دولت و زیر‌دستان اعلام کرد و گفت: اگر جامعه به سمت رشد و تعالی حرکت نکند و روز به روز پس‌روی داشته باشد در آن صورت فاتحه آن جامعه خوانده شده است.
کواکبیان جاری شدن احکام شرعی و شرع مقدس را یکی دیگر از بارز‌ترین ویژگی حکومت اسلامی برشمرد و گفت: در جامعه، باید برای مظلومان امنیت ایجاد کنیم که این امنیت ایجاد کردن تنها با ثروت و مال‌اندوزی نیست.
 وی یکی از سیاست‌های اصلی اقتصادی خود را در صورت پیروزی در انتخابات جلوگیری از واردات بی‌رویه اعلام کرد و اظهار داشت: اینکه ۲۵ میلیارد دلار برای واردات اختصاص دهند به طوری که حتی جانماز ما نیز از چین وارد شود جای تاسف و نگرانی است.
وی پایه‌های اصلی اقتصاد را تولید و جلوگیری از واردات بی‌رویه با هدف تنظیم درست بازار توصیف کرد و ‌یادآور شد:‌ در دولت موسوی قیمت دلار در بازار به ۱۶۰ تومان در پایان دولت هاشمی به ۴۰۰ تومان و پایان دولت خاتمی به ۸۰۰ تومان رسید در حالی که انتظار می‌رفت در دولت احمدی‌نژاد این رقم به یک هزار و ۶۰۰ تومان برسد اما امروز این رقم به ۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است که خود این امر، شوک بزرگی را به بازار و ناتوانی دولت در مهار قیمت‌ها وارد کرد.
کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در سایه اصلاحات می‌توان هرگونه نابسامانی را سامان داد و نباید این گونه تلقی شود که اصلاح‌طلبان دنبال براندازی نظام هستند یا با خط ولایت و رهبری زاویه پیدا کرده‌اند در حالی که ما در چارچوب نظام به اصلاحات معتقدیم.
کواکبیان جاری شدن احکام شرعی و شرع مقدس را یکی دیگر از بارز‌ترین ویژگی حکومت اسلامی برشمرد و گفت: در جامعه، باید برای مظلومان امنیت ایجاد کنیم که این امنیت ایجاد کردن تنها با ثروت و مال‌اندوزی نیست.
وی با گلایه از شیوه دولت نهم و دهم در اجرای عدالت اجتماعی تصریح کرد: در این هشت سال ثروت ثروتمندان بیشتر و فقر نیازمندان آشکار‌تر شد در حالی که عدالت اجتماعی حکم می‌کند دهک‌های پایین جامعه توانمند‌تر شده و دهک‌های بالای جامعه به حد تعادل برسند.
این فعال سیاسی و مطبوعاتی با اظهار تاسف از وضعیت معیشت مردم و اشتغال تحقق‌ نیافته وعده داده شده از سوی دولت ابراز داشت: ما در حال حاضر ۴.۵ میلیون دختر بالای ۲۵ سال فارغ‌التحصیل غیر‌متاهل داریم که در جامعه بیکار مانده و حتی تمایلی به ازدواج ندارند.
کواکبیان وجود ۱۱ میلیون بیکار در جامعه را نتیجه سیاست غلط هشت سال گذشته توصیف کرد و افزود: در حالی که دولت وعده ۲.۵ میلیون شغل را می‌داد امروز با حداقل ایجاد شغل پرونده کاری‌اش را می‌بندد.
وی تاکید کرد: شهرک‌های صنعتی ما به سوله‌ای تبدیل شده‌اند که در آن صدای ارواح را می‌توان شنید و در این سیکل معیوب مشکل اساسی، نبود نقدینگی و بدهی سنگین واحدهای تولیدی به بانک‌هاست.
نماینده سابق مردم سمنان در مجلس ادامه داد: بنده ۵۰ برنامه خود را به شورای نگهبان داده‌ام که در آن به بخش‌های مختلف اعم از سیاست داخلی و خارجی، سیستم اداری، مسائل اجتماعی توجه داشته به طوری که ۱۲ برنامه ویژه در قالب بسته اقتصادی ارائه کرده‌ام.
کواکبیان گفت: ‌بنده عرصه خدمتگزاری را عرصه همراهی و همسویی مردم می‌دانم و معتقدم باید در مسیر ایجاد اشتغال تمام توان را به کار گرفت.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کسانی که اصلاحات را مترادف طاغوت و ویروس می‌دانند، عنوان کرد: امام حسین (ع) خود بزرگترین اصلاح‌طلب تاریخ است و نباید هرگز از اصلاحات ترسید.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری با سردادن شعار زنده‌باد اصلاحات یادآور شد: بنده این شعار را دوباره احیا می‌کنم چرا که مطالبه اصلی مردم امروز اصلاح الگوی حرکتی در مسیر ارزش‌ها و آرمان‌هاست.
کواکبیان اهمیت نظارت جمعی و همگانی را یادآور شد و افزود: نباید نسبت به تحولات جامعه و بسیاری از امور بی‌تفاوت باشیم چرا که همین بی‌تفاوتی‌ها و عدم نظارت‌ها سبب شد تا عده‌ای در کمال وقاحت و جلوی چشم قوای سه‌گانه و دستگاه‌های نظارتی ۳ هزار میلیارد تومان در این کشور اختلاس کنند.
وی با اشاره به دو حادثه اخیر در نشان دادن اوج فداکاری و دیگری در اوج رذیلت تصریح کرد: در فداکاری اخیر یک پرسنل آتش‌نشانی اوج روحیه و ایثار یک کارگزار نظام را دیدیم و در مقابل در حادثه تلخ دیگر جلوی چشم مردم و ماموران فردی را در تهران می‌کشند اما داد هیچ کس در نمی‌آید.
کواکبیان در پایان سخنان خود اذعان داشت: مردم ما در ۲۴ خرداد حماسه‌ای بی‌نظیر خلق می‌کنند و به خالصانه‌ترین خادمان خود با فهم درست رای خواهند داد.
کد مطلب: 30759
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *