۰
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۸

آغاز طرح امنیت اجتماعی در تهران

طرح برخورد با مزاحمین نوامیس، آلودگی صوتی و دور دور زدن از شب گذشته در پایتخت آغاز شد و ماموران پلیس تهران بزرگ در نخستین شب اجرای این طرح حدود ۱۵۰ خودرو متخلفان را توقیف و رانندگان آنها برای تشکیل پرونده به پلیس امنیت معرفی شدند.
ماموران پلیس پایتخت از ساعات پایانی دوشنبه با حضور در معابر پایتخت در اجرای برخورد با مزاحمین نومیس، آلودگی صوتی و دور دور زدن را آغاز و خودرو متخلفان را روانه پارکینگ کردند.

بر خورد با مزاحمین نوامیس، آلودگی صوتی، دور دور زدن در ۷۰ نقطه پایتخت آغاز شد

سرهنگ محسن خانچرلی، رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در تشریح این طرح به ایسنا گفت افزود: در پی درخواست‌های مکرر شهروندان و در ادامه اجرای طرح امنیت اخلاقی و طی سنوات گذشته و در آستانه فصل تابستان طرح برخورد با مزاحمت نوامیس، آلودگی صوتی و دور دور زدن از شامگاه دوشنبه در ۷۰ نقطه پایتخت آغاز شد.

وی با اشاره به این که یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح روانسازی ترافیکی است افزود: در نقاطی که این طرح به مرحله اجرا گذاشته شده است تماس‌های متعددی از سوی شهروندان در خصوص ایجاد مزاحمت‌های خیابانی برای آنها و ایجاد بار ترفیک سنگین در ساعات پایانی، با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده بود.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تاکید بر این که بر اساس دستور دادستانی تهران خودروهای متخلف در این طرح حداقل ۳ هفته روانه پارکینگ می‌شوند تصریح کرد: مدارک این دسته از رانندگان ضبط و برای تشکیل پرونده تحویل پلیس امنیت عمومی می‌شود. از سوی دیگر این رانندگان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی می‌شوند.

وی با اشاره به این که تمام مناطقی که پاتوق این افراد متخلف بوده است توسط ماموران پلیس امنیت در پایتخت شناسایی شده است به ایسنا گفت: در عین حال شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده محل‌های جدید حضور این رانندگان متخلف مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به برخورد با آنها اقدام شود.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تاکید بر این که افرادی که در این طرح مدارکشان اخذ شده و به آنها رسید داده می‌شود باید در تاریخ تعیین شده به پلیس امنیت مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: بدیهی است در صورت عدم مراجعه این افراد نسبت به پیگیری برای توقیف وسیله نقلیه آنها از مراجع قضایی اقدام می‌شود.

وی با توصیه به جوانان مبنی بر این که اوقات فراغت خود را در تابستان در پارک‌ها سپری کنند تاکید کرد: اجرای این طرح تا پایان تابستان به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا مشاهدات خبرنگار ایسنا از میدان کاج، سعادت آباد، ایران زمین و پاسداران در شامگاه دوشنبه حاکیست بر خلاف شب‌های گذشته ترافیک بسیار روانی در پی اجرای این طرح در این معابر حاکم بود و جمعی از ساکنین این معابر نیز با حضور در کنار خودروهای انتظامی مستقر در محل از اقدام پلیس در این زمینه قدردانی کرده و خواستار تداوم اجرای این طرح شدند.
کد مطلب: 30763
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *