۰
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۲
خوش چهره گفت:

امنیت اجتماعی بسترساز توسعه ملی

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه ارتقا امنیت اجتماعی بسترساز توسعه ملی است، گفت: امنیت اقتصادی، نیازمند امنیت عقلانی و اجتماعی است و تزلزل در مقررات سبب تزلزل در مبادلات می گردد.
دکتر محمد خوش چهره عصر سه شنبه در همایش علمی - تخصصی اقتصاد مرزی و امنیت در دانشگاه آزاد سنندج، با تبریک هفته ناجا گفت: نیروی انتظامی در راستای ایجاد امنیت و مبارزه با قاچاق در کشور، عالمانه برخورد می کند.

وی تعریف صحیح واژه های امنیت، توسعه ملی و عدالت در شهرهای مرزی را مهم ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از انحرافات، ناشی از عدم درک صحیح است درک درست مشکلات سبب شناسایی تهدیدها و فرصت می گردد.

وی اظهار کرد: توسعه ملی نیازمند برنامه توسعه است و ارائه راهکار توسعه ای نیازمند درک صحیح از موانع و معضلات است.

وی با بیان اینکه در نقاط محروم کشور تفاوت معنا داری در زمینه نابرابری اجتماعی وجود دارد افزود: تمرکز و پراکندگی محیط طبیعی یکی از علل محرومیت مناطق است که باید با برنامه ریزی بین انها تعادل ایجاد کرد.

به گفته وی محرومیت ها، زمینه ساز انحرافات اجتماعی است و در همین راستا قوانین، سیاست ها و نگرش ها نسبت به استان کردستان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

خوش چهره شاخص اجتماعی در نظام متمرکز را مهم ارزیابی کرد و گفت: شاخص های اجتماعی، طلاق و بزهکاری باید در استان کردستان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اکثر مناطق مرزی کشور مناطق محروم هستند از قابلیت ها و ذخایر معدنی، تنوع اقلیمی و استعداهای انسانی استان به عنوان زمینه ساز امنیت اجتماعی نام برد و خواستار کشف و شناسایی این قابلیت ها در استان شد.

وی اظهار کرد: رونق اقتصادی مناطق مرزی تنها شاخص توسعه نیست بلکه نفع و بهره مندی ثروت و درآمد ملی افراد و گروه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در استان کردستان قابلیت های طبیعی بعنوان بستر ساز صنعتی مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با اشاره به زیبایی و جذابیت شهرستان های مریوان، بانه و سردشت خاطرنشان کرد: این مناطق می توانند به مراکز توریستی تبدیل شوند.
کد مطلب: 9194
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *