; ?>; ?> درآمد 80 میلیون پوندی تونی بلر - مردم سالاری آنلاين
۰
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۶

درآمد 80 میلیون پوندی تونی بلر

در سال 2010 وی برای نوشتن گزارشی درباره‌ی آینده‌ی وضعیت نفت، مبلغ 1 میلیون پوند از دولت کویت دریافت کرده است.علاوه بر این‌ها، وی برابر قانون انگلستان مبلیغ 84 هزار پوند از پول مالیات‌دهندگان انگلستان را برای اداره‌ی دفتر خصوصی خود (به‌عنوان نخست‌وزیر سابق کشور) دریافت می‌کند، همچنین حقوق بازنشستگی‌اش، مبلیغ 63 هزار و 468 پوند انگلستان است. همچنین وی صاحب املاک گوناگونی با ارزش تقریبی 15 میلیون پوند انگلستان است.
درآمد 80 میلیون پوندی تونی بلر
بانک جی پی مورگان سالیانه ۲.۵ میلیون پوند انگلستان، بنیاد بین‌المللی زوریخ سالیانه ۱ میلیون پوند به تونی بلر پرداخت می‌کند و بلر برای هر سخنرانی بعد از میهمانی شام، مبلغ ۱۹۰ هزار پوند انگلستان می‌خواهد.نخست‌وزیر سابق انگلستان از حزب کارگر، در پنج سالی که از منصب خود کناره‌گیری کرده است، توانسته مبلیغ ۸۰ میلیون پوند انگلستان درآمد داشته باشد.

وی در مصاحبه‌ای عنوان کرده تنها در سال میلادی گذشته مبلغ ۲۰ میلیون پوند به‌خاطر مشاوره به رئیس‌های تجاری و دولت‌های بیگانه دریافت کرده است، و مبلغ ۸۰ میلیون نه‌تنها غیرواقعی جلوه نمی‌دهد، بلکه شاید تنها بخشی از درآمد واقعی وی باشد.

آقای بلر به‌خاطر منصب خود در زمینه‌ی صلح خاورمیانه، سود بسیاری کسب کرده است و همچنین چند بنیاد خیریه نیز تاسیس کرده که درآمدهایش را افزایش می‌دهند، وی همچنین یک شرکت مشاوره را ادامه می‌کند، با نام «Tony Blair Associates» که بیشتر از همه با دولت‌های کویت و قزافزستان همکاری دارد.همچنین بانک امریکایی جی‌پی مورگان و بنیاد بین‌المللی زوریخ، که یک شرکت جهانی بیمه در سوییس است نیز به او سالیانه مبالغی قابل‌توجه پرداخت می‌کنند. بلر در مصاحبه‌ی با سردبیر اقتصادی روزنامه‌ی «فایننشیال تایمز»، لیونِل باربِر می‌گوید برای هر سخنرانی خود بعد از مهمانی شام نیز ۱۹۰ هزار پوند دریافت می‌کند.

همچنین وی در ترازنامه‌ی رسمی مالی خود عنوان کرده در سال گذشته‌ی میلادی، مبلغی نزدیک به ۱۲ میلیون پوند از طریق شرکت‌های گوناگون خود درآمد داشته است. هرچند در واقعیت وی فقط به‌خاطر بخشی از درآمد خود مالیات پرداخت می‌کند.

در سال ۲۰۱۰ عنوان شد وی بعد از کناره‌گیری‌اش از نخست‌وزیری ۶۰ میلیون دلار درآمد داشته، هرچند این حداقل درآمد وی بوده و رقم واقعی درآمدهایش، به هیچ‌شکلی قابل تشخیص نیست.

او مجموعه‌ای گیج‌کننده از شرکت‌های مختلف تاسیس کرده است که از طریق کانال‌های ارتباطی گوناگونی، درآمدهای خود را از دید عموم جامعه‌ِی انگلستان، پنهان نگه می‌دارند.

وی در شورای سخنران‌های واشنگتن بیشترین رقم را برای سخنرانی درخواست می‌کند، ارقامی که حتی از رقم‌های پرداخت شده به رئیس‌جمهور سابق امریکا، بیل کلینتون نیز بیشتر هستند. به‌عنوان‌مثال برای دو سخنرانی هرکدام نیم‌ ساعته در ایالت فیلادلفیا در امریکا، مبلغ ۴۰۰ هزار پوند انگلستان دریافت کرده است.

یا به‌عنوان‌مثال در سال ۲۰۱۰ وی برای نوشتن گزارشی درباره‌ی آینده‌ی وضعیت نفت، مبلغ ۱ میلیون پوند از دولت کویت دریافت کرده است.علاوه بر این‌ها، وی برابر قانون انگلستان مبلیغ ۸۴ هزار پوند از پول مالیات‌دهندگان انگلستان را برای اداره‌ی دفتر خصوصی خود (به‌عنوان نخست‌وزیر سابق کشور) دریافت می‌کند، همچنین حقوق بازنشستگی‌اش، مبلیغ ۶۳ هزار و ۴۶۸ پوند انگلستان است.

همچنین وی صاحب املاک گوناگونی با ارزش تقریبی ۱۵ میلیون پوند انگلستان است، وی هشت خانه به ارزش تقریبی هرکدام ۱ میلیون پوند از محدوده‌ی لندن برای سه بچه‌اش دارد – تمام خانه‌ها با فاصله از خانه‌ی اصلی آقا و خانم بلر هستند، ملکی به ارزش تقریبی ۳.۷ میلیون پوند در میدان کانات.از شعارهای اصلی بلر این است: «هدف پول درآوردن نیست، هدف ایجاد تغییر است.»

تونی بلر در عراق «تغییر» ایجاد کرده است!

در آپریل ۲۰۰۲ میلادی، وی دیداری مخفیانه با جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور وقت امریکا داشت و در آن دیدار تصمیم برای شروع جنگ به رهبری امریکا علیه عراق گرفته شد – کشوری که هیچ‌وقت تهدید نظامی برای هیچ‌کدام از کشورهای امریکا یا بریتانیا نبوده،‌ و هیچ‌وقت حمله‌ای به ارتش‌ها یا حریم این دو کشور نداشته بود.وی برای توجیه جنگ غیرقانونی خود، بیش از یک سال را به بحث با اعضای کابینه‌اش، پارلمان انگلستان، حزب کارگر، و عموم جامعه‌ی بریتانیا داشت و مرتب صحبت از «خطر گسترده» عراق بر علایق انگلستان می‌زد.

جنگ علیه عراق در ۲۰ مارچ ۲۰۰۳ با بمباران گسترده‌ی بغداد شروع شد.تصمیم بلر برای «ایجاد تغییر در عراق» منجر به کشته شدن بیش از ۱ میلیون عراقی شد. صدها هزار نفر نیز معلول این جنگ شدند. ۴ میلیون نفر از خانه‌هایشان رانده شده، و به کشورهای دیگر پناهنده شدند.تاسیسات ملی کشور عراق ویران شد، بسیاری از خدمات اجتماعی از بین رفت، مانند سیستم سلامت و بهزیستی، سیستم آب بهداشتی و سیستم برق.

تونی بلر به‌جای پاسخگویی نسبت به جنایات جنگی خود، میلیون‌ها پوند درآمد دارد، درآمدهایی که بخش گسترده‌ای از آن‌ها، به‌خاطر جنگ عراق است.

کد مطلب: 323
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *