۰
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۹
نصرالله در سخنرانی روز قدس:

افزایش قدرت ایران باعث افزایش نگرانی اسرائیل شده است

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در روز جهانی قدس که به صورت ویدئو کنفرانس پخش می شد تاکید کرد: خصومت های سیاسی نمی تواند بر مسئله فلسطین تاثیرگذار باشد. ایمان و تعهدات ما به مسئله فلسطین یک لحظه نیز نمی تواند متزلزل شود.
افزایش قدرت ایران باعث افزایش نگرانی اسرائیل شده است
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، وی با اشاره به اوضاع بحرین گفت: ملت بحرین به رغم این که کشورهای عربی اوضاع این کشور را نادیده می گیرند ولی با برگزاری تظاهرات ، روز قدس را گرامی داشته اند.
نمی توان در سایه وجود اسرائیل آینده ای برای قدس متصور بود.کشورهای عربی و اسلامی درباره مسئله قدس نباید هیچ اختلافی با یکدیگر داشته باشند.طرح یهودی سازی قدس با اجماع اسرائیلی به پیش می رود.
وی با اشاره به نگرانی رژیم صهیونیستی از تحولات رخ داده در منطقه تاکید کرد:اسرائیلی ها به شدت از این تحولات نگران هستند و حرف و حدیث هایی در این رژیم مبنی بر وقوع خطر بزرگ مطرح شده است.
سید حسن نصرالله تاکید کرد: سرنگون شدن رژیم هایی که میانه رو توصیف می شدند و افزایش قدرت ایران باعث افزایش نگرانی اسرائیل شده است.
میزان نگرانی اسرائیل پس از این که تحولات سوریه بعد دیگری به خود گرفت کاهش یافت.
وی افزود: ایران با نگاه فلسطینی به تحولات منطقه می نگرد و موضع گیری این کشور درباره تحولات سوریه بر این اساس است.اسرائیل به دنبال محقق کردن رویای خود در سوریه است.اما اخیر اسرائیل به دلیل تحولات اخیر در سوریه تنش های خود را علیه ایران و لبنان افزایش داده است.
اسرائیل به جهان درباره برنامه هسته ای ایران دروغ می گوید همان طور که آمریکا درباره سلاح کشتار جمعی عراق به جهان دروغ گفت.
دبیر کل حزب الله لبنان افزود: مشکل اسرائیل این است که ایران کشوری اسلامی و قوی است که روز به روز بر قدرت این کشور افزوده می شود و به مسئله قدس پایبند است.در مواضع ایران هیچ تغییری حتی در ادبیات سیاسی این کشور در برابر مسئله فلسطین رخ نداده است. ایران دشمن درجه یک اسرائیل است.
آمریکا و اسرائیل بر روسیه اعمال فشار کردند تا این کشور تجهیزات ضد هوایی خود را به ایران ندهد.اسرائیل باطل مطلق و ایران حق مطلق است.نتانیاهو و باراک خواهان حمله به ایران هستند ولی سران نظامی اسرائیل به دلیل هزینه سرسام آور و بی فایدگی با این جنگ مخالفت می کنند.اگر ایران ضعیف بود اسرائیل بدون هیچ شکی به تاسیسات هسته ای ایران حمله می کرد. واکنش ایران به حماقت احتمالی اسرائیل در حمله به ایران قاطع و برای اسرائیل هزینه بر خواهد بود.
در صورتی که اسرائیل به ایران حمله کند فرصتی به این کشور می دهد که از سی سال گذشته به دنبال آن است.ما می توانیم زندگی میلیون ها صهیونیست در اسرائیل را به جهنمی واقعی تبدیل کنیم.
اسرائیل باید بداند جنگ احتمالی این رژیم با لبنان هزینه های بسیار سنگینی را بر صهیونیست ها تحمیل خواهد کرد.
وی تاکید کرد: ما می توانیم برخی از مراکز را در فلسطین اشغالی با چند موشک هدف قرار دهیم. ما به خوبی به مراکز جدید در اسرائیل واقف هستیم و موشک های ما به سوی اهداف مستقر شده است. در صورتی که اسرائیل به لبنان حمله کند در هدف قرار دادن مراکز مشخص در فلسطین اشغالی ذره ای شک و تردید نخواهیم داشت. ما می توانیم با موشک های دقیق خود زندگی صدها هزار نفر از صهیونیست ها را به جهنم تبدیل کنیم. شکستی که اسرائیلی ها از جنگ تابستان سال ۲۰۰۶ دیدند هنوز بر فرماندهان ارتش اسرائیل سنگینی می کند.
ما در مسئله واکنش به حمله اسرائیل از هیچ کشوری اجازه نمی گیریم. ما در دفاع از کشور خود از شجاعت وتوان قویی برخورداریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواهان متوقف شدن اقدام برخی از مذاهب اسلامی در تکفیر کردن اتباع دیگر مذاهب اسلامی شد.
وی ادامه داد: عربستان سعودی باید طرحی را برای متوقف کردن برخی از شبکه های ماهواره ای ارائه کند که به تکفیر اتباع برخی از مذاهب اسلامی مشغول هستند.
معادله حقیقی این است که قوی باشیم و وابسته بودن به رژیم های عربی و اسلامی گزینه شکست خورده ای است.
در کنفرانس اسلامی باید از سوریه دعوت می شد و با این کشور درباره اوضاع سوریه گفتگو می شد نه این که این کشور را اخراج کرد.
کد مطلب: 3294
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *