۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۶
رویترز:

ژنرال صدقی صبحی مواضع و اندیشه‌های ضد آمریکایی دارد

خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره رئیس جدید ستاد مشترک ارتش مصر تاکید می‌کند که مطالعه یادداشت‌های سال ۲۰۰۵ " ژنرال صدقی صبحی"، رئیس جدید ستاد مشترک ارتش مصر نشان می‌دهد که وی دارای مواضع و اندیشه‌های ضد آمریکایی است.
رویترز در ادامه می‌نویسد: ژنرال صدقی صبحی در یکی از یادداشت‌هایش به این نکات اشاره کرده بود که نیروهای آمریکایی باید از منطقه خاورمیانه خارج شوند و هر تحول دموکراتیکی که در کشورهای منطقه رخ می‌دهد، باید با خواسته‌های داخلی آن کشورها منطبق باشد، افزون بر اینکه چنین تحولاتی باید مشروعیت دینی هم داشته باشند.

رویترز می‌گوید: هر چند این یادداشت قبل از انتخاب "باراک اوباما" به عنوان رئیس جمهوری مصر و در زمانی نوشته شد که ژنرال صدقی صبحی در دانشکده جنگ آمریکا مشغول سپری کردن دوره کارشناسی ارشد بود،‌ اما بیان چنین دیدگاه‌هایی از سوی یک افسر عالی‌رتبه مصری قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژنرال صدقی صبحی در یادداشتش توصیه کرده بود که خروج دایمی نیروهای آمریکایی از منطقه خاورمیانه باید به عنوان یک هدف راهبردی مورد نظر واشنگتن باشد.

وی تاکید کرده بود که آمریکا باید منافع راهبردی خود را از طریق ارتباطات اقتصادی، اجتماعی و اجرای بی‌طرفانه قوانین بین المللی پیگیری کند که مورد اخیر کنایه از سیاست‌های جانبدارانه آمریکا از اسرائیل است.

در این یادداشت صبحی با ذکر این نکته که تفاهم و ارتباط بین تصمیم‌گیرندگان در آمریکا و دولت‌های منطقه خاورمیانه با کمبودهای بسیاری مواجه است، ذکر می‌کند: به نظر می‌رسد این اختلاف دیدگاه به این دلیل است که سیاستمداران آمریکایی با یک نظام دموکراتیک سکولار سر و کار دارند، اما بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی به دین اسلام پیوند خورده‌اند.

ژنرال صدقی صبحی در این یادداشت خود به واشنگتن توصیه می‌کند: اگر می‌خواهد نفوذ خود را در منطقه حفظ کند، باید در پی اجرای طرحی مشابه با طرح مارشال در منطقه خاورمیانه باشد.

در این توصیه‌ها که پایگاه اینترنتی وابسته به وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون آن را منتشرکرده،‌ آمده است:‌ حضور آمریکا در منطقه خاورمیانه به دستاویزی برای گروه‌های رادیکال تبدیل شده است تا دست به اسلحه ببرند.

انتخاب صدقی صبحی ۵۶ ساله به سمت رئیس ستاد مشترک ارتش مصر یکی از تغییرات غافلگیر کننده پس از انتخاب محمد مرسی به عنوان ریاست جمهوری بوده است.
کد مطلب: 3343
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *