۰
چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۷

کسانی که یاران امام زمان(عج) را تعیین می‌کنند کذاب هستند

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: کسانی که یاران امام زمان(عج)، زمان و یا مکان ظهور را تعیین می‌کنند کذاب و سرچشمه بسیاری از انحرافات هستند.
کسانی که یاران امام زمان(عج) را تعیین می‌کنند کذاب هستند
حجت الاسلام محسن غرویان در گفتگو با خبرنگار مهر در قم، ضمن اشاره به مفاهیم رجعت، عنوان کرد: در مبحث رجعت چند نکته وجود دارد که یکی از مطالب مهم در این باره ذکر این نکته است که اصل رجعت مبهم است.

وی با بیان اینکه تفسیر و معنای رجعت به اجمال در روایات آمده است، عنوان کرد: علما نیز در معنای رجعت متحیر هستند که رجعت به چه معنا است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به مباحث رجعت که در کتاب خود با عنوان آموزش درس معاد آورده است، ابراز داشت: در این کتاب پیرامون رجعت و اینکه آیا منظور از رجعت، رجعت معصومین یا امام حسین(ع) یا همه انبیاء گذشته است و یا اینکه به رجعت به معنای معاد یا رجعت انسان هایی است که فوت کرده‌اند مباحثی مطرح شده و اینها همه تفاسیر و تحلیل‌هایی است که در این زمینه وجود دارد و اسلام شناسان و علما نظر قطعی درباره آن ذکر نکرده و نمی‌کنند.

اسلام شناسان واقعی درباره رجعت اظهار نظرقطعی ندارند

وی ادامه داد: با توجه به این مبحث و اینکه اسلام شناسان واقعی چون امام راحل و علامه طباطبایی وقتی درخصوص رجعت اظهار نظر قطعی نمی‌کنند دیگران نیز نباید وارد این موضوع شده و اظهار نظر قطعی داشته باشند.

حجت الاسلام غرویان تأکید کرد: افرادی که در زمینه رجعت، اصحاب امام زمان(عج) و انتخاب مکان و زمان ظهور و مسائلی از این قبیل اظهار نظر کنند کذاب هستند.

وی ادامه داد: این افراد قصد عوامفریبی و سوء استفاده از منابع دینی و دنبال کسب شهرت و موقعیت هستند و این افراد در طور تاریخ اسلام منشاء یک سری از انحرافات و شکل گیری فرقه‌های انحرافی بوده‌اند.

منم منم گفتن نشانه عدم اخلاص است

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با تاکید بر اینکه وقتی فردی کار خوب و نیکو انجام می‌دهد باید کار وی برای رضای خدا باشد اظهار داشت: منم منم گفتن‌ها نشان دهنده این است که در فرد منیت وجود دارد و کاری که انجام می دهند برای رضای خدا نیست.

وی تاکید کرد: اگر فردی اخلاص داشته باشد هیچگاه کار خوب را به خود نسبت نمی‌دهند و همه چیز را از وجود خدا می‌داند و کسانی که ادعاهای بزرگ می‌کنند خلاف اخلاق و مشی علما رفتار کرده‌اند.
کد مطلب: 34241
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *