۰
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۹

هند خواستار صادرات چای به ایران در قبال دریافت روپیه شد

یک هیئت تجاری هند با سفر به ایران خواستار حفظ مبادلات روپیه-ریال بین دو کشور و موافقت ایران با افزایش صادرات چای هند به این کشور شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از پایگاه اینترنتی نیوز ترک هند، فعالان صنعت چای هند از دولت ایران خواستند تا به سیستم مبادلات روپیه- ریال بین دو کشور علاوه بر مبادلات با استفاده از ازرهای خارجی برای صادرات چای ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، یک هیئت تجاری به سرپرستی روشنی سن، معاون کمیسیون چای هند، با هدف گسترش مبادلات تجاری دو جانبه، در روز های ۱۶ تا ۱۸ جولای به تهران سفر کرد.

این هیئت، به همراه دی پی سریواستاوا، سفیر هند در تهران گفتگوهایی را با سرمایه گذاران اصلی صنعت چای ایران و مقامات بلندپایه دولتی انجام دادند.

بنا بر اعلام کمیسیون چای هند، در این دیدارها، در خصوص اقدامات مختلفی که می تواند مبادلات تجاری بین شرکت های چای دو کشور را افزایش دهند، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

هیئت هندی در این سفر همچنین بر نیاز دو طرف به حفظ اولویت بالا برای صادرات و واردات چای و تسهیل تولید چای برای تولید کنندگان تاکید کرد.

دولت ایران به هیئت تجاری هند اطمینان داد که درخواست های آنها به حق است و به صورت مثبتی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

حمید رضا موثقی، رئیس اتحادیه چای ایران، تاکید کرد که باید استفاده از چای هند در میان مردم ایران گسترش یابد به نحوی که هند بتواند جایگاه اول خود در بازار چای ایران را دوباره به دست بیاورد.

ایران همواره یکی از اصلی ترین مشتریان چای هند بوده و سالیانه حدود ۱۵ میلیون کیلو از این نوع چای وارد می کرد. اما پس از آنکه رزرو بانک هند، به دنبال فشارهای آمریکا در دسامبر ۲۰۱۰، سیستم مبادلات بانکی مربوط به پرداخت ها با بانک های ایرانی را متوقف ساخت، صادرات چای هند به ایران کاهش پیدا کرد.

کد مطلب: 360
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *