۰
يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۱

درخواست هند برای حذف کرونای هندی!

دولت هند از شرکت های رسانه های اجتماعی خواسته هرگونه اشاره به « ویروس جهش یافته هندی » را در خصوص ویروس کرونا از محتوای خود حذف کنند.
درخواست هند برای حذف کرونای هندی!
دولت هند از شرکت های رسانه های اجتماعی خواسته هرگونه اشاره به « ویروس جهش یافته هندی » را در خصوص ویروس کرونا از محتوای خود حذف کنند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل  از شبکه خبری انگلیس ، وزارت فناوری و ارتباطات هند اعلام کرد که سازمان بهداشت جهانی در فهرست گونه های جهش یافته ویروس کرونا  از ویروس جهش یافته در هند با نام B.۱.۶۱۷  استفاده کرده  است و هرگونه اشاره به این گونه جهش یافته به عنوان  « ویروس هندی » نادرست است. 
این بیانیه به صورت عمومی منتشر نشده است و تنها در اختیار خبرگزاری ها و سایر رسانه های اجتماعی قرار گرفته است. 
هند بازار بسیار بزرگی برای شرکت های رسانه ای است . 
یک مقام اجرایی رسانه اجتماعی در گفت و گویی با خبرگزاری « رویترز » گفته بسیار دشوار است تا تمام اشارات به " ویروس هندی " را  از محتوای خبرها حذف کرد. 
بر اساس این گزارش ،‌تاکنون  برای توصیف تعدادی از گونه های جهش یافته از اصطلاح جغرافیایی کشورهای مبدا استفاده می شد که شامل گونه های جهش یافته انگلیسی و برزیلی نیز می شود. 
ویروس جهش یافته B.۱.۶۱۷  که به عنوان  مسری ترین گونه این ویروس شناخته شده است اول بار  سال گذشته در هند شناسایی شد و پس از آن در ده ها کشور منتشر شد. برخی از کشورها به شکلی جدی از ورود افراد از  کشور هند جلوگیری می کنند.
دولت هند با انتقادات فراوانی برای کنترل همه گیری ویروس کرونا به خصوص در ماه های اخیر رو به رو شده است.
بر اساس تحقیقات دانشگاه « جان هاپکینز » از اواخر ماه مارس ( فروردین ) با گسترش ویروس جهش یافته، این کشور با موج دوم مرگبار این همه گیری روبه رو شد و با بیش از ۲۶ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا  و نزدیک به ۳۰۰ هزار مرگ  در جهان، در رتبه دوم  پس از آمریکا قرار گرفت. با این حال برخی از متخصصان معتقدند به دلیل کمبود تست های شناسایی در این کشور آمار واقعی بیش از آمار ثبت شده  است. 
کد مطلب: 150889
برچسب ها: کرونای هندی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *