۰
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۴

رهنما: اگر منظور آشوری از تغییر من باشم، تابع فدراسیون هستم/ مشاوره نگرفتن از برخی‌ها عامل موفقیت ما بود

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: مدعیانی که به عنوان کارشناس در مورد نتایج تیم های ملی حرف می زنند با شاگردانشان در رقابت های قهرمانی کشور حاضر شوند تا عیارشان مشخص شود.
رهنما: اگر منظور آشوری از تغییر من باشم، تابع فدراسیون هستم/ مشاوره نگرفتن از برخی‌ها عامل موفقیت ما بود
پس از حضور درخشان تیم ملی بزرگسالان کاراته در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار داشت: برخی افراد که نتایج رقابت‌های قهرمانی جهان در فنلاند را زیر سوال بردند امروز هم به دنبال نادیده گرفتن موفقیت تیم ملی در پیکارهای قهرمانی آسیا هستند. آنها با کسب نتیجه در رقابت‌های سطح پایین، آن را در بوق و کرنا می‌کردند انگار که در مسابقات کهکشانی عنوان آورده‌اند! به عقیده من اگر آنها با تیم‌های استانی‌ و شاگردان‌شان در رقابت‌های قهرمانی کشور حاضر شوند همه چیز روشن خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قراردادم با فدراسیون به پایان رسیده و به عنوان یک کارشناس این حرف‌ها را می زنم. پیشنهادم این است که فدراسیون قبل از برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور به هیات‌ها بخش‌نامه بدهد که مسابقات شهرستان‌های‌شان را برگزار کنند و مربیان برتر به همراه شاگردان‌شان در رقابت‌های استانی حاضر شوند و بعد از اینکه در این میدان موفق بودند به عنوان مربی استان به رقابت‌های قهرمانی کشور بیایند. به این ترتیب عیار مربیان مشخص می‌شود.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: در این مورد منظورم تمام کارشناسان نیست به طور مثال احمد صافی در رقابت‌های قهرمانی آسیا در دبی خیلی به ما کمک کرد اما با این حال فکر می‌کنم مشاوره نگرفتن از برخی افراد یکی از فاکتورهای موفقیت ما بود. تیم های نوجوانان و جوانان هم اگر برنامه خودشان را ادامه می‌دادند بهتر بود. کادر فنی این ۲ تیم در حالی از مشاوره‌های برخی از افراد استفاده کرد که هیچ ثمری نداشت.

رهنما عنوان کرد: مدیر تیم‌های ملی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که به احتمال زیاد در کادر فنی تغییراتی خواهیم داشت. حتی اگر منظور آشوری من هم باشم به هیچ وجه اعتراضی در این مورد ندارم. فدراسیون مختار است با هر فردی که دوست دارد کار کند. من هم جزئی از این رشته هستم و در کِشتی کاراته نشسته‌ام. به هیچ وجه نمی‌توانم این کشتی را سوراخ کنم.

او تصریح کرد: با تمام این تفاسیر فدراسیون هر سیستمی که برای انتخاب مربیان داشته باشد، تابع هستم. چه دوستان انتخاب شوند، چه منتقدان و چه تخریب‌گران از آنها حمایت می کنم اما به اعتقادات خودم احترام می‌گذارم و به آن پایبندم. هنوز هم می‌گویم هر کسی که ادعای فنی بودن دارد در رقابت‌های قهرمانی کشور با شاگردان خودش حاضر شود تا در میدان جواب‌اش را بگیرد.

رهنما تاکید کرد: موفقیت در رقابت‌های قهرمانی آسیا و اینکه از ۷ فرصت مدال در تیم ملی بزرگسالان در بخش مردان ۵ طلا، یک نقره و یک برنز به دست آمد به جز لطف خدا و همت بچه‌ها چیز دیگری نبود. ما کار خودمان را انجام دادیم و به خدا توکل کردیم و به موفقیت رسیدیم. تقریبا تمام پیش‌بینی‌های من در مورد تیم ملی درست از کار درآمده است. قبل از سفر گفتم که ما ستاره نداریم و تمام بچه خوب هستند. از همه آنها راضی هستیم زیرا وظایف‌شان را به خوبی انجام دادند.

سرمربی تیم ملی کاراته در خاتمه گفت: به این موضوع معتقدم که زمانی که روی سکو هستیم می‌توانیم بگوییم قهرمان شده‌ایم. معلوم نیست که دوباره بتوانیم به این عنوان برسیم پس نباید مغرور شویم. به ملی‌پوشان هم گفتم که رقابت‌های قهرمانی آسیا تمام شد و حالا باید به فکر رقابت‌های بعدی باشیم. تیم ما در این رقابت‌ها واقعا فراتر از آسیا بود اما با این وجود باید تمام تلاش‌مان را بکنیم.
کد مطلب: 36058
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *