۰
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۰
خبرگزاری رویترز:

ارتش مصر استفاده از هواپيما و تانک در صحراي سينا را بررسی می کند

منابع امنیتی مصر روز دوشنبه اعلام کردند مصر آماده می شود تا برای نخستین بار از زمان جنگ سال هزار و نهصد و هفتاد و سه با اسرائیل ، در عملیات خود علیه شبه نظامیان در صحرای سینا از هواپیما و تانک استفاده کند .
به گزارش خبرگزاری رویترز از اسماعیلیه ، تصمیم گیری نهایی درمورد چنین عملیاتی در صحرای سینا باید توسط ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع جدید مصر انجام شود که روز دوشنبه نخستین سفر خود را به این منطقه مرزی پس از حمله پنجم اوت و کشته شدن شانزده نیروی گارد مرزی مصر انجام داد .
مصر شبه نظامیان اسلامگرا را عامل حمله در صحرای سینا معرفی کرد. این مناقشه همچنین می تواند آزمونی زودهنگام برای محمد مرسی رئیس جمهور مصر باشد تا ثابت کند آیا قادر به سرکوب شبه نظامیان در مرز این کشور با اسرائیل خواهد بود یا خیر.
یک منبع امنیتی مصر اعلام کرد السیسی استفاده از هواپیما و موشک اندازهای متحرک را علیه شبه نظامیان در صحرای سینا به دقت بررسی و تصمیم گیری نهایی را در این زمینه انجام خواهد داد .
یک منبع امنیتی دیگر نیز گفت ارتش مصر قصد دارد با استفاده از تسلیحاتی ازجمله تانک کوه الهلال در مرکز صحرای سینا را که شبه نظامیان مظنون در آنجا مخفی شده اند ، محاصره و سپس به این منطقه حمله کند .
از زمان سرنگونی حسنی مبارک ناآرامی ها در شمال سینا افزایش یافته است .
کد مطلب: 3622
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *