; ?>; ?> دستگيری سه عضو القاعده توسط نيروهاي امنيتي يمن - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۷
یک مقام دولتی یمن اعلام کرد:

دستگيری سه عضو القاعده توسط نيروهاي امنيتي يمن

یکی از مقامات دولتی یمن اعلام کرد مقامات امنیتی این کشور روز دوشنبه موفق شدند سه جنگجوی القاعده را که گمان می رود در توطئه چینی برای عملیات و اقدامات مسلحانه و حملات انتحاری علیه دفاتر دولتی و همچنین پایگاه های نظامی در شهر عدن در جنوب یمن دست داشتند، دستگیر کنند
این مقام دولتی که خواست نامش فاش نشود، گفت یک یگان ویژه نیروهای امنیتی یمن، سه عضو القاعده را در ارتباط با حمله انتحاری روز شنبه به یک ساختمان اطلاعات نظامی دستگیر و مقادیری مواد منفجره و گلوله های خمپاره را در این عملیات در استان عدن کشف و توقیف کرد.
این مقام دولتی خاطر نشان کرد :« یکی از سرکردگان ارشد القاعده از جمله تروریست هایی بود که افسران و همچنین نیروهای امنیتی را در مجموعه ای از حملات و انفجارهای انتحاری هدف قرار داده اند ».
بر اساس اظهارات این مقام دولتی یمن، این تروریست ها که بازداشت شده اند، در خصوص دست داشتن خود در حمله انتحاری روز شنبه در عدن تحت بازجویی قرار دارند.
وزارت دفاع یمن روز شنبه اعلام کرد یک عامل انتحاری القاعده با خودروی بمب گذاری شده به یک ساختمان اطلاعات نظامی حمله کرد که بر اثر آن بخش هایی از ساختمان تلویزیون دولتی این کشور نیز تخریب شد.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد این حمله انتحاری به کشته شدن نوزده سرباز ارتش و زخمی شدن شانزده تن دیگر منجر شد.
جنگجویان گروه تروریستی القاعده مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند و تهدید کردند حملات بیشتری را علیه ساختمان های دولتی یمن به ویژه ارتش و نیروهای امنیتی انجام دهند.
نیروهای یمنی چند ماه است عملیاتی نظامی را برای ریشه کن کردن شاخه القاعده در این کشور آغاز کرده اند. نیروهای یمنی موفق شده اند در این عملیات، جنگجویان القاعده را از مخفیگاه های اصلی‌شان در استان ابین در جنوب این کشور بیرون برانند و کنترل شهرهای زنجبار، جعار، شقره و تعداد زیادی روستا را بدست بگیرند. نیروهای دولتی یمن این عملیات نظامی گسترده را با پشتیبانی آمریکا و عربستان سعودی در جنوب این کشور آغاز کردند.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از عدن، در چند ماه گذشته، چندین دفتر اطلاعاتی و دولتی در یمن هدف حملات و بمب گذاری هایی قرار گرفته است که به شاخه القاعده در یمن نسبت داده شده است.
کد مطلب: 3626
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *