۰
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۲۸

اعتصاب احتمالي کارمندان بانک‌ها در هند اين کشور را فلج خواهد کرد

یک مسئول سندیکایی در بخش بانکداری هند امروز دوشنبه پیش بینی کرد همه شرکت ها و دیگر موسسات تجاری در سراسر این کشور بر اثر اعتصاب کل کارمندان بانک های هند فلج شوند. قرار است این اعتصاب دو روزه از چهارشنبه آغاز شود.
به گزارش خبرگزاری آلمان از بمبئی، ویشو اس. اوتاجی دبیرکل اتحادیه کارمندان بانک هند گفت بیش از یک میلیون کارمند در هفتاد و دو بانک دولتی و بیست و یک بانک خصوصی و هشت بانک خارجی در این اعتصاب شرکت خواهند کرد.
اوتاجی با انتشار بیانیه ای در بمبئی اعلام کرد، یکی از اهداف این اعتصاب، اعتراض به طرح دولت هند برای اصلاح لایحه بانک هاست که هم اکنون به پارلمان ارائه شده و قرار است روزهای بیست و سوم و بیست و چهارم اوت کنونی در پارلمان بررسی شود.
به گفته اوتاجی، اصلاحات پیشنهادی دولت شامل اصلاح قانون ساماندهی بخش بانکداری مصوب سال ۱۹۴۹ و قانون مالکیت موسسات بانکی می شود که اجازه می دهد بانک های خارجی و سرمایه گذاری های مستقیم خارجی بیشتری در بانک های دولتی صورت گیرد. وی افزود نتیجه این اقدامات پیشنهادی، بسته شدن شعب بانک ها در مناطق روستایی و خصوصی سازی فعالیت های بانکی در مناطق روستایی است.
یکی دیگر از اهداف این اعتصاب، اعتراض به واگذاری خدمات بانکی به آژانس های خارج از کشور و همچنین سیاست های ضدکارگری است که فرصت های شغلی را در بخش بانکی به خطر می اندازد و قدرت چانه زنی کارکنان بانک ها را بر سر دستمزدها تضعیف می کند.
کد مطلب: 3631
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *