; ?>; ?> بنا: دست خودمان بود هم روی‌مان نمی‌شد اوزان را این قدر عالی تعیین کنیم/ خیلی خوشحالم - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۱

بنا: دست خودمان بود هم روی‌مان نمی‌شد اوزان را این قدر عالی تعیین کنیم/ خیلی خوشحالم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: اگر دست خودمان بود و می‌خواستیم اوزان را مشخص کنیم هم روی‌مان نمی‌شد که اوزان را این‌گونه تعیین کنیم و من از این موضع خیلی خوشحالم.
بنا: دست خودمان بود هم روی‌مان نمی‌شد اوزان را این قدر عالی تعیین کنیم/ خیلی خوشحالم
محمد بنا  با ابراز خوشحالی از تغییر اوزان کشتی فرنگی توسط فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) اظهار داشت:‌ اوزان جدید عالی است و من از این موضوع خیلی خوشحالم. باور کنید اگر دست خودمان بود و می‌خواستیم اوزان را مشخص کنیم، نمی‌توانستیم به این خوبی عمل کنیم و روی‌مان نمی‌شد که اوزان را این‌ قدر عالی تعیین کنیم.

وی افزود: ما یک تیم کامل هستیم و در همه اوزان نیز نفرات خوبی داریم به همین دلیل مشکلی در ارتباط با تیم ما وجود ندارد. در مورد تغییر اوزان کشتی فرنگی هر چند بعضی کشورها سعی داشتند با لابی‌هایی که انجام دادند، وضعیت را به نفع خود تغییر دهند اما در نهایت شرایط به سود ما رقم خورد و سبب شد کشتی‌گیران ما بتوانند در وزن‌های مناسب روی تشک بروند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: در وزن ۵۵ کیلوگرم حمید سوریان با توجه به اینکه در گذشته وزن زیادی کم می‌کرد و این موضوع خیلی برای او سخت بود اکنون با اضافه شدن ۴ کیلو به این وزن می‌تواند مانور خوبی بدهد و شاید به جرأت بتوان گفت حمید تا ۵ سال دیگر به راحتی می‌تواند کشتی بگیرد. جدا از سوریان، حاجی‌پور و فقیری هم وزن زیادی در گذشته کم می‌کردند و اکنون آنها هم شرایط بهتری خواهند داشت.

بنا عنوان کرد: در ۶۰ کیلوگرم پاپی و نوربخش تا حدودی سرگردان شده‌اند و شاید شرایط چندان در وزن جدید یعنی ۶۶ کیلوگرم به نفع آنها نباشد اما آنها نیز می‌توانند به وزن دلخواه خود رسیده و روی تشک بروند. در ۶۶ کیلوگرم برخی تغییر وزن‌ها شاید به ضرر ما باشد اما امید نوروزی خیلی برایش خوب شده و می‌تواند در این وزن نیز موفق باشد. این تصمیم خود نوروزی بود که در ۶۶ کیلوگرم به میدان برود و من نیز معتقدم امید می‌تواند در این وزن روزهای خوبی داشته باشد.

او ادامه داد: در ۷۱ کیلوگرم سعیدعبدولی به وزن ایده‌آلی رسیده است. جدا از عبدولی برخی از جوانان نیز می‌توانند در این وزن کمک حال ما باشند. در ۷۵ کیلوگرم نیز هادی علیزاده و فرشاد علیزاده شرایط خوبی دارند و به اعتقاد من سعید عبدولی پس از چند سال حضور در ۶۶ و پس از آن ۷۱ کیلوگرم می‌تواند در وزن ۷۵ کیلوگرم هم در المپیک موفق باشد.

وی گفت: در وزن ۸۰ کیلوگرم ما می‌توانیم ۲ مهره کارآمد را مورد استفاده قرار دهیم. حبیب‌الله اخلاقی با توجه به وزن کمش و طالب نعمت‌پور نیز با همین شرایط می‌توانند در اوزان ۸۰ و ۸۵ کیلوگرم به تیم کشتی‌فرنگی کمک کنند و حتی در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی می‌توانیم از این ۲ کشتی‌گیر به بهترین نحو استفاده کنیم. در ۹۶ کیلوگرم مهدی علیاری، داود گیل‌نیرنگ و قاسم رضایی با این شرایط جدا از افزایش عمر قهرمانی می‌تواند شرایط بهتری را تجربه کنند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: بشیر باباجان‌زاده با توجه به اینکه حدود ۱۲۸ تا ۱۲۹ کیلوگرم وزن داشت و وزن زیادی را برای حضور در مسابقات کم می‌کرد، اکنون با اوزان جدید می‌تواند به خوبی روی تشک حاضر شود و دیگر وزن کم نکند. جدا از باباجان‌زاده، امیر قاسمی و چند فرنگی‌کار کشور نیز در ۱۳۰ کیلوگرم حضور دارند که می‌توانند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.
کد مطلب: 36333
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *