۰
شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۵

گروه سازنده مستند "ناصر حجازی" تغییر کرد

ساخت فیلم مستند "ناصر حجازی" که قرار بود به کارگردانی سام کلانتری و تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق کریمی تولید شود، منتفی شد و مذاکره اولیه برای ساخت این مستند توسط حسن فتحی انجام شده است.
گروه سازنده مستند "ناصر حجازی" تغییر کرد
فیلم مستند "ناصر حجازی" با محوریت زندگی ورزشی این بازیکن تیم استقلال پس از به نتیجه نرسیدن مذاکره با کیومرث پوراحمد و حسن فتحی در نهایت قرار شد توسط سام کلانتری و مرتضی رزاق‌کریمی کارگردانی و تهیه‌کنندگی ساخته شود و شهریور سال گذشته قرارداد تولید این فیلم مستند سینمایی با تیم تولید رزاق کریمی بسته شد اما بعد از گذشت یک سال و چهارماه خبر آمد که ساخت این مستند توسط این تیم تولید منتفی شده است و خانواده حجازی مشغول رایزنی و مذاکره با سایر کارگردان های سینمای ایران برای ساخت این فیلم مستند هستند.

بهناز شفیعی همسر زنده‌‌یاد ناصر حجازی درباره دلایل منتفی شدن تولید این مستند سینمایی توسط گروه قبلی به خبرنگار مهر گفت: برای ساخت این فیلم حساسیت بالایی داریم و به معنای واقعی نمی‌توانستیم ساخت مستند را به هر کارگردانی بسپاریم. از ابتدا بر این عقیده بودیم که کارگردانی که این فیلم مستند را می سازد باید بر مسایل فوتبال و به خصوص بازی ناصر حجازی اشراف داشته باشد.

وی در ادامه افزود: گزینه‌ای چون کیومرث پوراحمد مدنظر ما بود اما او به مسایل فوتبالی اشراف نداشت و از همین رو سراغ حسن فتحی رفتیم. این کارگردان هم در آن زمان مشغول ساخت سریال بود و نتوانست با ما همراه شود به همین دلیل سراغ سام کلانتری رفتیم.

همسر زنده یاد ناصر حجازی در ادامه متذکر شد: سام کلانتری کارگردان جوانی است که به فوتبال علاقه بسیاری دارد و تمامی زمینه‌های فعالیت و بازی ناصر حجازی را می‌داند اما تعلل تیم تولید این فیلم مستند برای انجام پروژه ما را بر آن داشت که به دنبال گروه جدیدی باشیم. ما شهریور ماه سال گذشته قرار داد تولید این فیلم مستند را بستیم ولی در این مدت تهیه‌کننده تنها یک دقیقه و نیم از فیلم را فیلمبرداری کرده است.

وی در ادامه افرود: با این اوصاف اگر همین‌گونه پیش می‌رفتیم ۱۰ سال طول می کشید تا مستند ناصر حجازی ساخته شود. به همین دلیل از ادامه همکاری با مرتضی رزاق کریمی انصراف دادیم و تصمیم گرفتیم که برای ساخت این مستند با کارگردان دیگری وارد مذاکره شویم. البته ناگفته نماند سام کلانتری به باشگاه‌های منچستر یونایتد در انگلیس، دی استرادا در اتریش و محمدان در بنگلادش رفته و تصاویری هم فیلمبرداری کرده بود.

شفیعی با اشاره به اینکه یک مستند دیگر توسط صدا و سیما درباره همسرش در حال ساخت است، گفت: یک فیلم مستند دیگر با موضوع ناصر حجازی بعد از درگذشت‌اش در حال ساخت است. این فیلم علاقه مردم به این اسطوره آبی پوش را نشان می دهد اما این مستند زندگینامه حجازی نیست و به این موضوع می پردازد که یک انسان چطور اسطوره می شود.

شفیعی در پایان عنوان کرد: من از ابتدا به ساخت مستند زندگی ناصر حجازی توسط حسن فتحی علاقه داشتم و در حال حاضر هم علاقمند هستم این مستند توسط این کارگردان ساخته شود به همین دلیل مذاکره اولیه برای ساخت این مستند توسط حسن فتحی انجام شده است.

صحبت های بهناز شفیعی همسر زنده یاد ناصر حجازی در حالی مطرح می شود که مرتضی رزاق کریمی پیش از این گفته بود به دلیل حساسیت بالایی که برای ساخت این فیلم دارد سرعت تولید را فدای محتوا نمی کند اما چون خانواده حجازی عجله بسیاری برای ساخته شدن این فیلم دارند حاضر نشده است به دلیل این عجله ساخت فیلم را با سرعت به پایان ببرد.

کد مطلب: 36462
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *