۰
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۰

افزایش قیمت سوخت و پایان پرداخت یکسان یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی

وزیر امور اقتصادی و دارایی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها خبر داد و گفت: با اجرای این فاز علاوه بر اینکه قیمت حامل‌های انرژی افزایش می یابد، پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار مردم نیز مساوی نخواهد بود.
افزایش قیمت سوخت و پایان پرداخت یکسان یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی
علی طیب نیا در حاشیه جلسه امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، در پاسخ  درباره نحوه افزایش قیمت‌ها در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: در قانون هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده است که قیمت حامل‌های انرژی اصلاح شود و بر این اساس، افزایش قیمت در فاز دوم رخ خواهد داد، چرا که قیمت فعلی حامل‌های انرژی منجر به کاهش مصرف نشده و آلودگی هوا نیز به خوبی این را نشان می دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: طی یک برنامه ۵ ساله به سمت قیمت جهانی و منطقه ای حرکت خواهیم کرد و این یک حکم قانونی است ولی باید به گونه ای این افزایش قیمت صورت گیرد که حداکثر منافع ممکن در کشور حادث شده و حداقل زیان برای اقشار مختلف مردم صورت گیرد.

وی در عین حال اعلام کرد: ارائه سبد کالایی رایگان دولت به مردم در ماه‌های آینده هیچ ارتباطی با یارانه نقدی ندارد، ضمن اینکه در سال آینده یارانه نقدی کم یا حذف نخواهد شد.
کد مطلب: 36519
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *