۰
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۵

اعلام حمايت مردم اکوادور از تصميم کورئا براي پناهندگي دادن به آسانژ

صدها تن از مردم اکوادور در حمایت از تصمیم رافائل کورئا، رئیس جمهور این کشور برای اعطای پناهندگی سیاسی به جولیان آسانژ، مؤسس پایگاه اینترنتی ویکیلیکس در مقابل کاخ ریاست جمهوری اکوادور تجمع کردند.
 کورئا در حالی که به همراه لنین مورنو، معاون رئیس جمهور در ایوان کاخ ریاست جمهوری ایستاده بود، به ابراز احساسات مردم پاسخ داد.
چند تن از اعضای کنگره اکوادور و دیگر اعضای ائتلاف چپگرای حاکم موسوم به پی ای آی اس از جمله افرادی بودند که جمعیت حاضر در برابر کاخ ریاست جمهوری را تشکیل می دادند. تجمع کنندگان پلاکارد و تصاویری از آسانژ را در دست داشتند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا، تصمیم اکوادور برای پناهندگی دادن به آسانژ موجب خشم انگلیس و سوئد شده، اما محبوبیت کورئا را در میان مردم افزایش داده است.
خورخه دو لا توره، از رهبران بومی اکوادور و حامی کورئا در گفتگو با یکی از شبکه های رادیویی این کشور اعلام کرد: « ما در یک کشور مستقل زندگی می کنیم، کشوری که تسلیم نمی شود. ما مجبور نیستیم با انگلیس مشاوره کنیم.»
خورخه کوردوبا ، از فعالان اکوادوری نیز گفت اعطای پناهندگی به آسانژ « حقی است که اکوادور آن را اجرا کرده است. همانگونه که رئیس جمهور کشورمان شجاعانه عمل کرد، اکوادور این حق و استقلال را دارد که چنین تصمیمی بگیرد.»
کد مطلب: 3656
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *