۰
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۵

هشدار اوباما به سوريه در مورد "عبور از خط قرمز"

باراك اوباما مسئولان نظام سوريه را تهديد كرد كه در صورت استفاده از سلاح شيميايي و يا انتقال اين سلاح‌ها، آمريكا در استفاده از گزينه نظامي بازنگري خواهد كرد.

ایسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، رئيس جمهوري آمريكا با هشدار نسبت به استفاده يا جابه‌جايي سلاح‌هاي شيميايي در سوريه، اين مساله را خط قرمزي براي آمريكا توصيف و اعلام كرد اين مساله عواقب سنگيني به دنبال خواهد داشت.

رئيس جمهوري آمريكا هم‌چنين تاكيد كرد: تاكنون دليلي براي دخالت نظامي در سوريه وجود نداشت اما اگر شاهد استفاده يا انتقال مقاديري از مواد شيميايي و سلاح‌هاي شيميايي در سوريه باشيم، معادلات‌مان را درباره اين كشور تغيير خواهيم داد.

وي با اين حال گفت که در این مقطع دستور دخالت نظامی را نداده است.

اوباما ادامه داد: مساله سلاح‌هاي شيميايي كه نظام سوريه پيشتر نسبت به وجود آنها اعتراف كرده امري مهم است و تنها به سوريه ارتباط ندارد بلكه به همپيمانان ما در منطقه از جمله اسرائيل نيز مربوط مي‌شود.

وي به بشار اسد، رئيس جمهور سوريه و "سایر بازیگران" منطقه در مورد استفاده یا جابجایی چنین سلاح‌هایی اخطار داد.

رئيس جمهوري آمريكا گفت: اين مساله باعث نگراني ما مي‌شود و امكان ندارد بتوانيم شاهد اين باشيم كه سلاح‌هاي شيميايي و بيولوژيكي به دست افرادي كه تخصص و صلاحيت ندارند، بيفتد.

اوباما تاكيد كرد: ما از نزديك اوضاع سوريه را دنبال مي‌كنيم و طرح‌هايي را درخصوص اين مساله در دست داريم كه پيشتر نيز به طور علني آنها را اعلام كرده بوديم و در حال حاضر نيز اعلام مي‌كنيم استفاده از سلاح شيميايي در سوريه خط قرمزي براي آمريكا است و عواقب سنگيني را براي سوريه به دنبال خواهد داشت.

اوباما که در کنفرانسی خبری در کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت که استقرار یا استفاده از سلاح‌های شیمیایی می‌تواند باعث گسترش مناقشه در منطقه شود.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه ماه گذشته گفته بود که این سلاح‌ها هرگز در داخل کشور به کار گرفته نخواهند شد.
کد مطلب: 3676
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *