۰
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۲

کمیته‌ای برای آزادی سربازان ربوده شده تشکیل شد

معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور از دستور شخص عبدالرضا رحمانی فضلی برای تشکیل کمیته‌ای جهت آزادی سربازانی که از سوی گروهک موسوم به جیش‌العدل گروگان‌ گرفته شده‌اند، خبر داد.
کمیته‌ای برای آزادی سربازان ربوده شده تشکیل شد


علی‌ عبداللهی اظهار کرد: آقای وزیر کشور دستور دادند که کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های ذیربط برای پیگیری این موضوع تشکیل شود و ما در حال دنبال کردن کار هستیم.

وی افزود: با توجه به اخباری که داریم، آن‌ها این سربازان را به پاکستان برده‌اند و وزارت خارجه نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که "آیا دولت پاکستان به تعهدات خود در قبال ایران در مناطق مرزی عمل می‌کند؟" گفت: به هر ترتیب در مناطق مرزی شرایط خاص و ویژه‌ای وجود دارد که البته اینها مسئولیت دولت پاکستان را کم نمی‌کند. ما توقع و انتظارمان این است که آن‌ها اقدامات لازم را در این موضوع انجام دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اقداماتی که در حال انجام است به آزادی این سربازان امیدوار باشیم، تصریح کرد:‌تلاشمان این است که این اتفاق حاصل شود و امیدواریم که این تلاش‌ها هر چه زودتر به نتیجه برسد.

به آزادی سربازان ربوده شده از سوی جیش‌العدل امیدوار باشیم

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا، درباره اقدامات مسئولان امنیتی وزارت کشور در موضوع آزادی سربازان گروگان گرفته شده از سوی جیش‌العدل گفت: برای نجات این پنج نفری که مورد ربایش قرار گرفته‌اند یکسری اقدامات دیپلماتیک از طریق وزارت خارجه در حال انجام است و از آنجا که اطلاعات موثقی مبنی بر اینکه اشرار این پنج نفر را به خاک پاکستان منتقل کرده‌اند وجود دارد وزارت خارجه اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

سخنگوی وزارت کشور همچنین گفت: کشور پاکستان کشور دوست و برادر ماست و ما هم توقع داریم که اجازه ندهد اشرار از خاک کشورش علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید تکرار مکرر این جملات که پاکستان کشور دوست و برادر ماست و نگاه این چنینی، ما را از توجه به عمل کردن این کشور به تعهدات خود غافل کرده است؟ گفت: ما از مقامات پاکستانی سوء نیتی تاکنون احراز نکرده‌ایم و خود آن‌ها از این موضوع ناراحت هستند ولی به هر ترتیب آن‌ها با مشکلات داخلی هم مواجه هستند که نمی‌توانند به خوبی در این منطقه اعمال حاکمیت کنند.

امیری همچنین گفت: از سوی دستگاه‌های امنیتی - انتظامی اقداماتی در حال انجام است که نمی‌توانیم آن‌ها را فعلا اطلاع‌رسانی کنیم.

قائم مقام وزیر کشور همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این اقدامات به گونه‌ای است که ما به نجات این سربازان امید داشته باشیم، گفت: در تمامی نهادهای ذیربط و استان‌های همجوار پاکستان اقدامات لازم انجام می‌شود و باید به آزادی این سربازان امیدوار بود.

پیشتر گروهک تروریستی جیش‌العدل با انتشار تصاویری مسئولیت ربودن این مرزبانان را برعهده گرفت. این گروهک تروریستی همچنین مسئولیت چند حمله در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان را برعهده گرفته بود.
کد مطلب: 37227
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *