۰
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۸

هشدار نسبت به مخدرهای ان پی اس

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ورود مخدرهای جدید صنعتی با نام «ان پی اس» نگران کننده است و در این رابطه هشدار می دهیم.
هشدار نسبت به مخدرهای ان پی اس
بابک دین پرست روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه دومین همایش منطقه ای شبکه سازی حوزه کاهش تقاضای مواد مخدر اظهار داشت: در دنیای پر از آشوب و تنش که همراه با جنگ و خونریزی است کمتر گروهی حاضر است به صورت داوطلبانه و بدون الزام قانونی و انگیزه سیاسی خودش را وقف جامعه بشریت کرده و در قالب سازمانهای مردم نهاد در حوزه مواد مخدر به فعالیت بپردازد.

وی ادامه داد: ان جی او ها برخاسته از بطن جامعه هستند و نهادی توسعه یافته تلقی می شوند.

به گفته معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر، در حال حاضر ۱۷ هزار ان جی او در کشور فعال هستند که هزار و ۸۵۰ سازمان مردم نهاد در عرصه مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵ هزار و ۳۰۰ مرکز غیردولتی کاهش آسیب و درمان معتادان در کشور فعال هستند که ۸۹ درصد مراکز را تشکیل می دهند. این در حالی است که ۸۴ درصد معتادان تحت درمان در بخش های خصوصی پذیرش می شوند.

دین پرست با اشاره به تفاوت ان جی اوهای فعال در حوزه مواد مخدر با سایر سازمان های غیردولتی تاکید کرد: مهمترین تفاوت این است که خطرات بسیاری متوجه این سازمان ها است. در چرخه مواد مخدر دنیا ۱۰ میلیون نفر فعالیت می کنند و مبارزه با این گروه ها ریسک است. سمن ها با اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه تلاش می کند از ورود افراد جدید به چرخه اعتیاد جلوگیری کنند.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات سمن ها این است که به ۲۴۰ میلیون معتاد در دنیا کمک می کنند تا به چرخه درمان وارد شوند. همین امر باعث می شود مشتریان قاچاقچیان کاهش یابد و خطراتی متوجه سازمان های غیردولتی فعال در این حوزه شود.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام اینکه حفظ کرامت افراد یکی از مهمترین اقداماتی است که سازمان های مردم نهاد انجام می دهند افزود: اعتیاد سالانه ۲۰۰ هزار نفر را در دنیا به کام مرگ می فرستاد که فعالیتهای شبکه های اجتماعی باعث شده است مرگ معتادان کاهش یافته و امید به زندگی در میان این افراد افزایش یابد. آنچه مشخص است این است که فعالیت سمن ها در حوزه مواد مخدر خدمتی مقدس است.

وی با هشدار نسبت به افزایش مواد مخدر صنعتی جدید با نام ان پی اس هشدار داد: آنچه مسلم است مواد مخدر از سنتی به سمت صنعتی در حال تغییر مسیر است ضمن این که انحراف جدی در روند فروش پیش سازها به وجود آمده است. یکی دیگر از واقعیت های تلخ این است که دولت ها در مهار این پدیده ناتوان هستند.

دین پرست با اعلام اینکه مواد مخدر چهارمین بحران و تهدید جهان محسوب می شود، تصریح کرد: امروز چشم معتادان و پدران و مادران آنهاها که نگران اعتیاد هستند به دستان سمن ها است. سمن ها باید با توجه به این که شبکه اجتماعی می تواند عامل مهمی در تغییرات جهان به حساب آید فعالیت شان را افزایش دهند. این شبکه ها باید گروه های دیگر را دور هم جمع کرده تا تاثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشند.ر
کد مطلب: 37411
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *