۰
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۳

64 درصد از زندانیان کشور معتاد هستند

وزیر کشور با بیان اینکه این وزارتخانه در موضوعات و مسائل سیاسی هیچگونه دخالتی نمی کند، اظهار داشت: وزارت کشور طرفدار جریان و یا گروه سیاسی نیست و تنها زمینه و بسترهای لازم را برای فعالیت‌های سیاسی فراهم می کند.
64 درصد از زندانیان کشور معتاد هستند
اولین نشست عبدالرضا رحمانی‌فضلی با مدیران‌کل امور بانوان استانداری‌های سراسر کشور صبح امروز در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه مقوله حوزه زنان جدای از دیگر حوزه ها و مسئولیت های اجتماعی نیست، گفت: نباید امور زنان را به صورت مستقل با بقیه دستگاه ها مورد بررسی قرار دهیم و شما بانوان خودتان را محدود نکنید و باید با ورود به دیگر حوزه های مختلف تاثیرگذاری خود را توسعه دهید.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: مدیران‌کل امور بانوان استانداری‌های سراسر کشور باید فعالیت‌های رسمی و غیررسمی بانوان در حوزه های مختلف را شناسایی کنند، مثلا اینکه در حوزه کشاورزی نقش بانوان چیست؟ در امور دامی و غیردامی چه وظایفی بر عهده بانوان است و چه نقشی دارند؟، بنابراین شما باید ابتدا این امور را شناسایی و سپس مشکلات، موانع و قوانین موجود را برای تسهیل فعالیت زنان در این حوزه ها فراهم آورید.

وزیر کشور خطاب به مدیران‌کل امور بانوان استانداری‌های سراسر کشور بیان کرد: شما باید از حقوق بانوان در حوزه های مختلف رسمی و غیررسمی دفاع کنید.

وی یادآور شد: فعالیت شما نباید محدود به این باشد که بانوان کارمند چه ساعتی بیایند، چه ساعتی بروند و یا چه زمانی بازنشست شوند و مرخصیشان چگونه باشد، بلکه شما باید متولی احقاق حقوق بانوان در حوزه های مختلف از طریق مجاری رسمی باشید.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: شما بانوان باید شناخت دقیق و درستی از ظرفیت، امکانات و قوانین آن دستگاه‌ها داشته باشید.

وزیر کشور همچنین افزود: گام بعدی که شما باید انجام دهید، هماهنگی و انسجام میان خودتان در استانداری‌ها است؛ چراکه ارتباط استانداری‌ها با یکدیگر برای مبادله تجربه بسیار مفید خواهد بود.

وی دومین گام را ارتباط مدیران‌کل امور بانوان استانداری‌ها با وزارت کشور نام برد و ادامه داد: وزارت کشور می‌تواند نگاه ها و نظرات شما را هماهنگ میان استان‌ها انجام دهد و لایه میانی برای اجرای نظرات شما در سطح ملی باشد.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه باید از ظرفیت فرمانداری‌ها نیز برای پیشبرد امورتان استفاده کنید، تصریح کرد: ۴۳۰ فرمانداری در کشور وجود دارد که اگر این ارتباطات و تعاملات را خوب کنید، می توانید به همه دستگاه ها وصل شده و از ظرفیت آنها استفاده کنید.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مدیران‌کل امور بانوان استانداری‌های سراسر کشور باید آسیب ها را شناسایی، طبقه‌بندی و اولویت‌بندی کنند، گفت: شناخت مشکلات و اولویت های اصلی از دیگر ضرورت ها است که فعالیت‌های خودتان را بر اولویت های یک و دو متمرکز کنید.

وی همچنین یادآور شد: اعتیاد، امروز یکی از معضلات اصلی است. ۶۴ درصد از زندانیان معتاد هستند. همچنین ۵۵ درصد علت طلاق‌ها ناشی از اعتیاد است، ۳۰ درصد سرقت ها و ۲۳ درصد قتل ها هم زمینه اش اعتیاد است، لذا اگر معضل اعتیاد حل شود، بسیاری از مشکلات در بخش های دیگر نیز مرتفع خواهد شد. بنابراین شناخت آسیب ها و اولویت‌بندی درست یکی از وظایفی است که شما باید به درستی آن را انجام دهید.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه باید با حوزه‌ای غیررسمی مانند NGOها و نهادهای مردمی نیز ارتباط داشته باشید، گفت: ارتباط با احزاب بخصوص در زمان انتخابات نیز تاثیرگذاری و نقش شما را در امور اجتماعی و سیاسی پررنگ‌تر می‌کند، اما باید بدانید که ما در موضوعات و مسائل سیاسی دخالت نمی کنیم و تنها زمینه های لازم را برای فعالیت های سیاسی فراهم می‌آوریم، اما اجازه فعالیت و دخالت نداریم که این موارد را شما نیز باید رعایت کنید.

وزیر کشور با بیان اینکه در موضوعات و مسائل سیاسی هیچ دخالتی نخواهیم داشت، گفت: ما هدف نیستیم، بلکه داور صحنه ها هستیم و بسترهای لازم را برای فعالیت ها فراهم می کنیم، ولی طرفدار هیچ گروه و حزبی نخواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت کشور طرفدار هیچ حزب، گروه و جریان سیاسی نیست، گفت: در انتخابات هم فقط یک رأی داریم و اجازه هیچگونه دخالتی نخواهیم داشت.

رحمانی‌فضلی همچنین در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: مدیران‌کل امور بانوان استانداری‌های سراسر کشور باید برنامه های خود را برای سال ۹۳ به وزارت کشور ارائه دهند تا معاون امور زنان وزارت کشور کمیته‌ای تشکیل دهد و این برنامه ها را بررسی و برنامه‌های جامع را به کل استان ها ابلاغ کند.
کد مطلب: 37476
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *