۰
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۰
شبکه خبری راصد اعلام کرد:

استقبال هفت تن از علمای عربستان از درخواست پادشاه این کشور

هفت تن از علمای بزرگ شیعه در عربستان با استقبال از درخواست پادشاه این کشور مبنی‌ بر تشکیل مرکزی برای گفت‌وگو میان مذاهب اسلامی در ریاض، اعمال خشونت در عربستان را محکوم کردند.
به نقل از شبکه خبری راصد، هفت تن از بارزترین علمای شیعه در استان قطیف عربستان با صدور بیانیه‌ای از دعوت ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان مبنی بر ایجاد مرکزی برای گفت‌وگو میان مذاهب اسلامی در ریاض استقبال و ابراز امیدواری کردند که تاسیس این مرکز باعث نزدیک شدن مذاهب اسلامی و کنار گذاشتن اختلافات در اسلام باشد.

در این بیانیه آمده است: ما از دعوت پادشاه عربستان برای تاسیس مرکز گفت‌وگوی مذاهب اسلامی حمایت می‌کنیم و تلاش‌های وی برای پایان دادن به اختلافات مذهبی، ایدئولوژی و منطقه‌ای را ارج می‌نهیم. در این نامه علمای عربستانی ابراز امیدواری کردند که تاسیس مرکز گفت‌وگوی مذاهب اسلامی در عربستان باعث احترام گذاشتن به حقوق اقلیت‌ها و تمامی ملت‌های مسلمان شود.

از سوی دیگر امضا کنندگان بیانیه مذکور بر ضرورت اجتناب از هرگونه خشونت برای رسیدن به خواسته‌های خود تاکید کردند. در این بیانیه علمای شیعه عربستان از شهروندان این کشور خواسته‌اند تا با آگاهی کامل در برابر خشونت بایستند و از هرگونه اعمال خشونت بپرهیزند. در این بیانیه آمده است: خشونت از هر نوعی که باشد مذموم و ناپسند است و به اموال دولتی و عمومی آسیب می‌زند و از بزرگترین گناهان در اسلام محسوب می‌شود که باید از آن اجتناب کرد. علمای عربستانی همچنین تاکید کردند که استفاده از خشونت علیه ارگان‌های رسمی کشور و یا منافع ملی در عربستان خلاف شریعت اسلام است و به حقوق شهروندی در کشور صدمه می‌زند.

علمای شیعه همچنین بر استفاده از وسایل و شیوه‌های مسالمت‌آمیز در برآورده کردن خواسته‌های مردم تاکید کردند و از شهروندان عربستانی خواستند برای رسیدن به خواسته‌هایشان از شیوه‌های مسالمت آمیز که به دور از هرگونه خشونت باشد استفاده کند. این بیانیه توسط شیخ عبدالله الخنیزی، علی السید ناصر السلمان، شیخ حسن بن موسی الصفار، شیخ عبدالکریم بن کاظم الحبیل، الشیخ علی مدن آل محسن، شیخ یوسف المهدی و شیخ جعفر آل ربح از علمای بزرگ شیعه در عربستان صادر شده است.
کد مطلب: 3762
مرجع : خبرآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *