۰
يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۰

توجیه عربستان برای گشودن حریم هوایی به روی اسرائیل

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد که تصمیم کشورش برای لغو محدودیت‌های اعمال شده بر تمام خطوط هوایی در استفاده از حریم هوایی عربستان ربطی به آینده روابط با اسرائیل ندارد.
توجیه عربستان برای گشودن حریم هوایی به روی اسرائیل
ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد که تصمیم کشورش برای لغو محدودیت‌های اعمال شده بر تمام خطوط هوایی در استفاده از حریم هوایی عربستان ربطی به آینده روابط با اسرائیل ندارد.
به گزارش روسیا الیوم، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در یک کنفرانس خبری در جده درباره اقدام اخیر کشورش مبنی بر گشایش حریم هوایی خود به روی تمامی شرکت‌های هواپیمایی از جمله شرکت‌هایی اسرائیلی گفت: این اقدام ربطی به روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارد.
وی افزود: این به هیچ وجه مقدمه‌ای برای مراحل بعدی نیست.
۱۵ ژوئیه، ساعاتی پیش از آغاز سفر بایدن به عربستان، سازمان هوانوردی غیرنظامی این کشور اعلام کرد که حریم هوایی خود را به روی همه شرکت‌های هواپیمایی که ملزومات عبور از حریم هوایی عربستان را برآورده کنند، باز می‌کند.
این اعلامیه شامل شرکت‌های هوایی رژیم صهیونیستی نیز می‌شود؛ اقدامی که استقبال گسترده آمریکا و رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت و یائیر لاپید نخست وزیر موقت اسرائیل آن را اولین گام در مسیر عادی سازی با عربستان تلقی کرد.
کد مطلب: 168924
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *