۰
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۸

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در دمشق

آخرین تغییر و تحولات میدانی سوریه تاکید می‌کنند که عملیات پاکسازی مناطق و شهرهای مختلف سوریه توسط ارتش این کشور همچنان ادامه دارد که در اثر آن شماری از تروریست‌ها کشته و شماری دیگر مجروح شدند.
فارس: انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در دمشق، ممانعت از نفوذ تروریست‌ها در مناطق مرزی به داخل خاک سوریه و ادامه عملیات‌های پاکسازی در دمشق، حمص، ادلب، حلب و ریف دمشق از مهمترین تحولات امنیتی جاری در سوریه هستند.

آخرین تغییر و تحولات میدانی سوریه تاکید می‌کنند که عملیات پاکسازی مناطق و شهرهای مختلف سوریه توسط ارتش این کشور همچنان ادامه دارد که در اثر آن شماری از تروریست‌ها کشته و شماری دیگر مجروح شدند.

دمشق و ریف دمشق

دمشق امروز شاهد انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در نزدیکی یکی از مراکز ایست و بازرسی منطقه «المزه» در ساعت ۴ بامداد بود که در اثر آن دو نفر کشته و ۴ نفر زخمی شدند.

همچنین منطقه «جوبر» در دمشق نیز شاهد ادامه درگیری‌ها بین ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی بود که در نتیجه درگیری‌های رخ داده شماری از تروریست‌های مسلح توسط نیروهای ارتش سوریه کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر یگان‌های ارتش سوریه گروهک‌های تروریستی را در منطقه «داریا» در ریف دمشق تحت پیگرد قرار داده و در جریان آن شماری از تروریست‌ها را کشته و شمار دیگری را به همراه سلاح‌هایشان بازداشت کنند.

یک منبع نظامی آگاه سوری گفت که یگان‌های ارتش سوریه به طور مستمر در این منطقه حضور دارند و به دقت رفت و آمد و تحرکات گروهک‌های تروریستی را زیر نظر دارند و تمام منطقه داریا را به محاصره خود در آورده‌اند تا مانع فرار تروریست‌ها از این منطقه شوند.

در منطقه «المعضمیة» نیز ارتش سوریه ۸ تروریست مسلح را طی یک عملیات تعقیب به قتل رساندند و محل تجمع و حضور آنها در این منطقه را تصرف و سلاح‌های موجود در آنها ضبط کردند.

اما در مناطق «خان الشیح» و «ببیلا» و «الدحادیل» در ریف دمشق یگان‌های ارتش سوریه تروریست‌های مسلح را تحت پیگرد قرار داده و ۱۳ نفر از آنها را کشته و خودروهای آنها را منهدم کردند. در منطقه «ضاحیة الأسد» نیز عملیات پاکسازی و گشت‌زنی نیروهای امنیتی ارتش سوریه همچنان ادامه دارد و در جریان آن ارتش سوریه ۲۰ تروریست را کشته شدند.

در منطقه «جسرین» و بوستان‌های «حرستا» تروریست‌های مسلح تلاش داشتند که به مراکز ایست و بازرسی ارتش سوریه حمله‌ور شوند که با رویارویی ارتش سوریه مواجه شدند.

این درحالی است که منطقة «قطنا» و «القدم» در ریف دمشق نیز شاهد درگیری یگان‌های ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی بود که کشته شدن شماری از تروریست‌ها و زخمی شدن آنها و ضبط سلاح‌ها و تجیهزات نظامی آنها را به دنبال داشت.

همچنین نیروهای ارتش سوریه یک بیمارستان میدانی متعلق به تروریست‌ها را واقع در منطقه بین «حوش بلاس» و «نهر عیشة» را تصرف کنند و تجیهزات پزشکی و دارویی آن را ضبط کردند.

در منطقه «الغوطة» در ریف دمشق نیز درگیری نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌های مسلح کشته شدن شماری از تروریست‌ها را در مزارع این منطقه به دنبال داشت. عملیات ارتش سوریه در این منطقه با کمک و همکاری اهالی منطقه و برپایه اطلاعات داده شده توسط آنها انجام شد.

همچنین دو منطقه «الهامة» و «جدیدة عرطوز» شاهد درگیری‌هایی بین ارتش سوریه با تروریست‌های مسلح بود و مابقی مناطق دمشق در آرامش کامل بسرمی‌برد و زندگی طبیعی و عادی در آن در جریان بود.



حلب

یگان‌های ارتش سوریه به عملیات‌های پاکسازی خود در این شهر ادامه دادند و در این راستا برخی مناطق این شهر از نخستین ساعات بامداد امروز شاهد درگیری‌های شدید بود.

در همین راستا ارتش سوریه موفق شد، در دو منطقه «السکری» و «الجمیله» عملیات‌هایی را به اجرا گذاشتند که کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها و فرار شماری دیگر را به دنبال داشت.

این درحالی است که منطقه «سیف الدوله» نیز شاهد گشت‌زنی‌های گسترده ارتش سوریه برای یافتن تروریست‌ها مسلح و پاکسازی کامل این منطقه است.

همچنین نیروهای امنیتی مراکز تجمع تروریست‌ها در منطقه «مساکن هنان» و « بستان الباشا» را هدف قرار داده و شماری از تروریست‌ها را به قتل رسانده و زخمی کنند.

حمص

در حمص منابع آگاه تاکید کردند که نیروهای مرزی موفق شدند، مانع نفوذ تروریست‌های مسلح از منطقه «تلکلخ» به خاک سوریه شوند.

ادلب

در ادلب نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، تروریست‌هایی را به قتل برسانند که تلاش داشتد، از خاک ترکیه وارد خاک سوریه از دو منطقه «حارم» و «الخزان» شوند و با شماری از تروریست‌ها در منطقه «معرة النعمان» درگیر شده و شماری از آنها را به قتل رساندند.

این درحالی است که منطقه «مارتین» شاهد درگیری شدید ارتش سوریه با یک گروهک تروریستی در این منطقه بود.
 
کد مطلب: 3775
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *