۰
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۷

وضعیت نامطلوب فضای سبز تهران

مدیركل منابع طبیعی استان تهران با بیان اینکه سرانه فعلی فضای سبز درون شهر تهران 19 متر مربع است، گفت: این سرانه تا پایان سال 94 باید به 25 متر مربع ارتقا پیدا کند.
وضعیت نامطلوب فضای سبز تهران
غلامعباس عبدی نژاد با بیان اینکه برای سرانه فضای سبز دو استاندارد تعیین شده است، اظهار داشت: یکی سرانه سبز فضای شهری که بر اساس سطح جنگل های داخل شهر توسط منابع طبیعی سنجیده می شود و هم اکنون این فضا ۱۹ متر مربع است.

به گفته وی، یک سرانه فضای سبز جنگلی در بیرون شهر هم داریم که در حال حاضر این سرانه برای تهران معادل ۴۲ متر مربع است.

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران اظهار داشت: در بخش توسعه فضای سبز با توجه به اقداماتی كه انجام می دهیم رشد مناسبی داشتیم و نرخ فضای سبز در قانون برنامه پنجم توسعه یعنی تا پایان برنامه که سال ۹۴ است باید سرانه فضای شهری را به ۲۵ متر مربع و سرانه فضای سبز جنگلی در بیرون شهر را به ۵۰ متر مربع برسانیم.

عبدی نژاد در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی فضای سبز در شهر تهران تصریح کرد: در مجموع از نظر کلی وضعیت فضای سبز در استان تهران چندان مطلوب نیست و با توجه به آلایندگی هوای پایتخت، مخاطرات زیست محیطی ، تردد چهار میلیون وسیله نقلیه و همچنین وجود کارخانه های آلاینده در تهران باید فضای سبز را گسترش داده و سرانه فضای سبز را ارتقا دهیم.

وی تأکید کرد: از نظر شرایط عادی برای فضای سبز وضعیت خوبی داریم اما برای تهران فضای سبز فعلی با توجه به آلودگی هوای موجود مناسب نیست.

به گزارش مهر، همچنین بر اساس اعلام سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران، ۳۶ هزار هکتار فضای سبز در شهر تهران موجود است که تا پایان برنامه پنج ساله دوم شهرداری، این میزان به ۵۰ هزار هکتار می رسد
کد مطلب: 37813
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *