۰
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۹

هرآنچه در برنامه نود ديشب گذشت

بررسي عملکرد نمايندگان ايران در جام‌ باشگاه‌هاي آسيا، بازي‌هاي حساس ليگ برتر و همين طور روزهاي پاياني رقابت‌هاي ليگ دسته اول و سرنوشت تيم‌هاي راه يافته به ليگ برتر، از مهم‌ترين موضوعات برنامه نود شب گذشته بود.
هرآنچه در برنامه نود ديشب گذشت
نخستين برنامه نود در سال ۱۳۹۳ از ساعت ۲۳:۱۳ دقيقه شب گذشته ‌روي آنتن رفت تا پس از نزديک به دو هفته وقفه، عادل فردوسي‌پور و برنامه پر طرفدارش مهمان خانه‌ها مردم باشند؛ بازي‌هاي هفته بيست و هشتم ليگ بر‌تر در کنار ديدارهاي نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا، مهم‌ترين بخش‌هاي برنامه نود ديشب را تشکيل مي‌‌داد.

به گزارش تابناک، نزديک شدن ليگ بر‌تر به روزهاي حساس پاياني‌اش در کنار آغاز دور برگشت ليگ قهرمانان آسيا و وضعيت متزلزل نمايندگان کشورمان در اين رقابت‌هاي، حال و هواي نود را حسابي عوض کرده بود.

پرسش مسابقه پيامکي اين برنامه اما به انتخاب بهترين گل سال ۱۳۹۲ فوتبال ايران اختصاص داشت که کاربران بايد از ميان شش گزينه برگزيده، يکي را به‌ عنوان بهترين گل برمي‌گزيدند.

گل کريم انصاري‌فرد به الاتحاد در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا، گل زيباي آندرانيک تيموريان با پيراهن استقلال به بوريرام تايلند در يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا، گل محمدرضا خلعتبري به ملوان انزلي در رقابت‌هاي ليگ بر‌تر امسال، سوپر گل ووريا غفوري به سيدمهدي رحمتي در دور رفت رقابت‌هاي ليگ بر‌تر فوتبال ايران، گل نجات‌بخش و خاطره ساز رضا قوچان‌نژاد به کره جنوبي در مسابقات انتخابي جام‌جهاني و گل زيباي مصطفي هاشمي، بازيکن تيم ملي نوجوانان ايران به آرژانتين در رقابت‌هاي جام‌جهاني نوجوانان، شش گزينه اين مسابقه بودند که با تنوع خاصي از رقابت‌هاي مختلف و بازيکنان تيم‌هاي گوناگون برگزيده شده بودند.

عادل فردوسي‌پور در آغاز برنامه با اشاره به آخرين برنامه سال گذشته و تلاش مردمي براي ايجاد فشار رسانه‌اي براي آزادسازي مرزبانان ربوده شده ايراني، از مسئولان خواست تا همپاي مردم پيگير وضعيت سربازهاي ايران اسلامي باشند.

مروري بر آخرين بازي‌هاي نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا که در آخرين روزهاي سال گذشته انجام شده بود، نخستين بخش برنامه نود بود و پس از آن بازي‌هاي هفته چهارم ليگ قهرمانان آسيا با پخش بازي سپاهان و الاهلي آغاز شد.

با پخش گزارشي از حواشي بازي فولاد و بنيادکار، گزارش خلاصه اين بازي هم روي آنتن رفت. خلاصه بازي تراکتور سازي و العين و استقلال و الجزيره هم بخش بعدي اين برنامه بود تا با بسته شدن پرونده بازي‌هاي ليگ قهرمانان، بازي‌هاي ليگ با بازي فولاد و تراکتورسازي بررسي شود.

پخش گزارش حواشي ابتدايي بازي که شامل مسائل هميشگي چون جايگاه خبرنگاران، نحوه بليت فروشي و امکانات رفاهي ورزشگاه مي‌شد از مهم‌ترين بخش‌هاي اين گزارش بود. با پخش خلاصه بازي تراکتورسازي و فولاد هدايت ممبيني هم در حکم کار‌شناس داوري مهمان برنامه شد و به کار‌شناسي داوري بازي اين تيم پرداخت.

مهدي تاج، رئيس سازمان ليگ بر‌تر مهمان تلفني برنامه نود بود و درباره هفته پاياني رقابت‌هاي ليگ بر‌تر گفت: «ما براي هفته پاياني، چهار جام را تدارک ديده‌ايم تا به قهرمان ليگ بر‌تر اهدا کنيم. بازي‌ها حساس است و رقابت‌ها تنگاتنگ؛ اما پيش بيني ما اين است که بايد نخستين جام را به تبريز ببريم؛ جايي که فولاد و گسترش فولاد بازي دارند».

فردوسي‌پور از تاج پرسيد، حتي اين احتمال مي رود که در صورت شکست نفت و پرسپوليس و پيروزي فولاد مقابل استقلال در هفته بيست و نهم فولاد، يک هفته مانده به پايان ليگ بر‌تر، قهرماني‌اش را جشن بگيرد که تاج گفت: «اين پيشنهاد خوبي است و در جلسه فرداي سازمان ليگ بررسي مي‌شود، ولي هم اکنون تدارکي براي اين اتفاق نديده‌ايم».

تاج در ادامه سخنانش گفت: «هفته بيست و نهم رقابت‌هاي ليگ بر‌تر را به نام مرزبانان گروگان گرفته شده نامگذاري کرده‌ايم. آن‌ها پنج تن نيستند، بلکه کل ايران هستند و ما حتي بازي هفته آخر ليگ دسته اول را هم با همين نام، نامگذاري خواهيم کرد».

پس از اين بود که بازي پرسپوليس و داماش، دومين بازي ليگ در هفته بيست‌وهشتم، با همه حواشي‌اش روي آنتن رفت. مهم‌تر از بازي درون زمين، ماجراي درگيري عجيب رضا حقيقي و پيام صادقيان در خلال يک بازي دوستانه پرسپوليس، سوژه خبرنگار نفت بود که محمد پنجعلي، سرپرست پرسپوليس به روش هميشگي با بيان اينکه چيز خاصي نبود و رفع شده، روي آن سرپوش گذاشت و گفت چون خوني از دماغ کسي نيامده، پس ماجراي مهمي نبوده!

بازي استقلال و نفت، گزارش بعدي نود از ليگ بر‌تر بود؛ جايي که در گزارش حواشي پس از بازي تماشاگران اعتراض شديد خود را به وضعيت اين تيم بيان کردند. آن‌ها با بي‌غيرت خواندن بازيکنان اين تيم از وضعيت کنوني تيمشان که تقريبا هر سه جام را از دست رفته مي‌بينند، انتقاد کردند.

با پخش خلاصه اين بازي بود که عليرضا بيرانوند دروازه‌بان ۲۱ساله و خرم‌آبادي تيم نفت تهران، مهمان بخش گفت‌وگوي ويژه اين برنامه شد. دروازه‌بان جوان تيم نفت که پرتاب‌هاي خوب دستش مورد توجه فردوسي‌پور قرار گرفته بود، گفت که مي‌تواند توپ را تا فاصله ۸۰ متري هم پرتاب کند. او در اين گفت‌وگو در خصوص مذاکرات پيش‌فصلش با باشگاه پرسپوليس گفت و اينکه اين مسأله باعث شد تا جريمه شود.

در خلال اين گفت‌وگو بود که گزارش نود تا نود درباره عملکرد لژيونرهاي ايراني پخش شد. در گزارش عملکرد دانيال داوري، قوچان‌نژاد در ليگ انگليس، اشکان دژاگه بازيکن تيم فولام در ليگ بر‌تر فوتبال، مسعود شجاعي در ليگ اسپانيا، عليرضا جهانبخش در ليگ هلند و سردار آزمون در ليگ روسيه، اسماعيل‌زاده و عليرضا حقيقي در ليگ پرتغال، بيت آشور در تيم ونکوور، جواد نکونام در تيم الکويت بررسي شد.

پس از پخش بازي سپاهان و سايپا و خداحافظي فردوسي‌پور با بيرانوند، سردار آزمون بازيکن جوان تيم روبين‌کازان روسيه با اسکايپ مهمان نود بود. خبر پيشنهاد آرسنال براي جذب سردار موجب شد تا فردوسي‌پور از درستي و نادرستي اين پيشنهاد بپرسد و او در پاسخ گفت: پيشنهاد‌هاي ميلان و آرسنال جدي شده و حتي با باشگاه روبين کازان نيز صحبت‌هايي شده است، البته هم اکنون همه فکر و ذکرم روبين کازان است. برايم افتخار است که از آرسنال پيشنهاد داشته باشم.

وي افزود: خيلي دوست دارم در جام جهاني حضور يابم، حضورم در تيم ملي فوتبال ايران نيز بستگي به نظر کي روش سر مربي تيم ملي دارد.

پس از اين گفت‌وگو بود که خلاصه بازي‌هاي صبا و ذوب‌آهن و همين‌ طور فجرشهيدسپاسي و م و پس از داوري اين دوبازي، بازي‌هاي راه‌آهن و استقلال خوزستان و همين‌طور ملوان گسترش پخش شد.

پس از پايان بازي‌هاي ليگ فردوسي‌پور با اشاره به شانس بالاي تيم نفت مسجد سليمان براي صعود به ليگ بر‌تر در خصوص حواشي پيش آمده براي اين تيم از کسر امتياز تا ماجراي ميزباني اين تيم صحبت کرد و سپس غلامرضا بهروانT مسئول برگزاري مسابقات فدراسيون فوتبال روي خط تلفني برنامه نود آمد و در مورد تيم مسجد سليمان گفت: AFC روي امکانت ورزشي زوم کرده است و تيم‌ها بايد به اين قضيه توجه داشته باشند.

وي در مورد مشکلات مسجد سليمان گفت: بحث ورزشگاه مسجد سليمان و رختکن و امکانات ورزشگاه است، بحث ديگر هتل است که مسجد سليمان در اين رابطه با مشکل روبه روست.

در ادامه گزارشي از رقابت‌هاي گزارشي از ليگ يک فوتبال و حواشي آن به نمايش گذاشته شد و سپس اسماعيل جليلي، نماينده مردم مسجد سليمان در مجلس شوراي اسلامي و نظري مدير عامل باشگاه مسجد سليمان روي خط تلفني برنامه آمدند و از وضعيت اين تيم گفتند.

جليلي در اين باره گفت: ما ممنونم که به دنبال شفاف سازي هستيد و از مسئولان مي‌خواهيم طوري حرکت کنند تا هيچ گونه شائبه‌اي پديد نيايد و ما نيز تلاش مي‌کنيم بهترين نتايج را در ليگ به دست آوريم.

وي در خصوص بحث هتلي که بهروان عنوان کرد، گفتد: ما مشکل هتل نداريم و حتي هتل بين المللي داريم و از آقاي بهروان مي‌خواهم اين بحث را مطرح نکنند.

نظري نيز گفت: ما صحبتمان اين است که چرا در آستانه صعود ما به ليگ بر‌تر از ما کسر امتياز شد، تا حدودي مشکلات ورزشگاه مسجد سليمان را برطرف کرده‌ايم.

بهروان در مورد کسر امتياز گفت: اين موضوع ارتباطي به ما نداشته و مربوط به کميته انضباطي است و ما در خصوص برطرف کردن مشکلات ورزشگاه صحبت کرديم.

سخنان علي حنطه در خصوص حواشي بازي ابومسلم مشهد و جهانبخش جعفري درباره تيم بدر بند کنگ، آخرين بخش‌هاي برنامه نود بودند.

در پايان برنامه ۳۰ درصد از شرکت کنندگان به آندرانيک تيموريان و ۲۵ درصد به وريا غفوري رأي داده بودند.

نخستين برنامه نود سال ۹۳ ساعت ۲:۴۱ بامداد جمعه به پايان رسيد.
کد مطلب: 38029
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *