۰
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۱

بوئینگ و جنرال موتورز مجوز صادرات قطعه هواپیما به ایران را دریافت کردند

وزارت خزانه داری آمریکا مجوز صادرات قطعه های هواپیما به ایران را برای شرکت های بوئنیگ و جنرال الکتریک صادر کرد.
بوئینگ و جنرال موتورز مجوز صادرات قطعه هواپیما به ایران را دریافت کردند

به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا روز ۱۵ فروردین به شرکت های بوئنیگ و جنرال الکتریک این اجازه را داد تا طبق توافق نامه هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ شروع به صادرات قطعه به ایران کنند.

در همین رابطه ریک کندی، سخنگوی جنرال‌ الکتریک، اعلام کرد که وزارت خزانه داری آمریکا درخواست تعمیر ۱۸ موتور هواپیماهای فروخته شده به ایران را پذیرفته است. این هواپیماها تا اواخر ۱۹۷۰ میلادی به ایران تحویل داده شده بودند.

به گفته کندی، مقامات ایران شرکت طی روزهای آتی در استانبول با مقامات ایرانی و آلمانی دیدار کرده و در این رابطه گفتگو می کنند.

این شرکت ها این تعمیرات را در مراکز متعلق به جنرال الکتریک یا شرکت آلمانی "ام‌‌.تی‌.یو آئرو انجینز" که اجازه چنین کاری را دارد، انجام خواهند داد.

سخنگوی بوئینگ نیز به رویترز گفته است این شرکت اجازه مشابهی دریافت کرده و قرار است با مقامات ایرانی تماس بگیرد.

او افزود که این اجازه تنها برای اجزایی صادر شده که پروازی امن را برای بوئینگ های قدیمی فروخته شده به ایران، ضمانت می کند و آنها مجاز به فروش هواپیماهای جدید به ایران نیستند.
 در اسفندماه سال گذشته شرکت های بوئینگ و جنرال الکتریک خواستار آن شده بودند که با توجه به فرصت ۶ ماهه برای ارسال قطعات هواپیما به ایران، بتوانند با تهران وارد معامله شوند.

در آن زمان "ریک کندی" سخنگوی جنرال الکتریک در این رابطه اعلام کرد : اين شرکت از سال ۲۰۰۴ درخواست کرده بود به دليل مسئله ايمنی مسافران، قطعات و وسايل يدکی مورد نياز هواپيماهای مسافربری ايران را تامين کند. اين شرکت با توجه به توافق ۶ ماهه بر سر برنامه هسته ای ایران درخواست خود را برای اخذ مجوز مجددا مطرح کرده است.
کد مطلب: 38034
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *