۰
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۰

اسپانسر میلیاردری که تاکنون هیچ نام و نشانی ندارد

‌هم‌اکنون این پرسپولیسی‌ها هستند و یک جیب پر از پول که البته باید پاسخگوی طلبکاران بزرگ این باشگاه باشند؛ اما افزون بر آن باید حواسشان را جمع کنند که خیال آسوده‌شان از حساب بانکی، منجر به این نشود که یکی دو سال دیگر از لابلای اسناد و مدارک این باشگاه، ‌بدهی بزرگ‌تر دیگری بیرون نزند.
اسپانسر میلیاردری که تاکنون هیچ نام و نشانی ندارد
روزهای گذشته، گمانه‌زنی‌ها‌ درباره وضعیت مالی باشگاه پرسپولیس با ترکیب جدید هیأت مدیره مطرح شده بود و سخن از تزریق ارقامی نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان به باشگاهی به میان می‌آمد که تا همین دیروز، ۷۰ میلیارد بدهی داشت؛ اما امروز با تأیید امیر رضا خادم، مشخص شد که سرخ‌پوشان، تنها از محل اسپانسر این فصل خود، ۳۰ میلیارد دریافت می‌کنند؛ اسپانسری که هنوز هیچ نامی ندارد.

 ترکیب هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس، ترکیب متفاوتی بود. دیگر خبری از حضور افراد سیاسی در این هیأت مدیره نبود و با حضور یکی، پیشکسوت بیشتر شخصیت‌های هیأت مدیره را مردان اقتصادی تشکیل می‌دهند که قرار است پرسپولیس را بی‌نیاز کنند.

بنا بر این گزارش، دو روز از تشکیل هیأت مدیره این باشگاه نگذشته، یکباره پرسپولیسی‌ها پولدار شدند و صحبت‌هایی از بودجه ۵۰ میلیاردی برای این فصل به میان آمده است؛ ۵۰ میلیاردی که ۳۰ میلیارد آن را اسپانسر تأمین می‌کند و ۵ میلیارد دیگر را حمیدرضا سیاسی، رئیس هیأت مدیره و ۱۵ میلیارد هم از محل حق پخش و درآمدزایی سازمان لیگ تأمین می‌شود.

اما ناگفته نماند، در فوتبالی که قرارداد تبلیغات محیطی آن یکباره از ۱۸ میلیارد به ۱۶۰ میلیارد افزایش می‌یابد، عجیب نخواهد بود اگر قرارداد اسپانسر یک فصل باشگاه هم چند برابر شود.
‌هفته گذشته، پرسپولیس بدهکار با مدیرعاملی پروین می‌خواست ‌قرارداد ۱۰ میلیاردی با بانک رسالت ببندد و اکنون پس ‌از چند روز، اوضاع ۱۸۰ درجه تغییر کرده و پرسپولیس تنها برای یک فصل ۳۰ میلیارد‌ می‌‌گیرد. حال‌ که وزارت ورزش دستش در شفاف‌سازی مناسبات مالی فوتبال به کار است، بد نیست‌ تحقیقی‌ نیز در این قراردادهای فوتبالی شود، زیرا ‌به هر حال، یکی از دو قرارداد مشکل دارد و مشکل آن هم‌ کوچک و پیش‌پا‌‌افتاده‌ نیست؛ یا مدیران قبلی با ارزان فروشی منابع به فوتبال ایران خیانت کرده‌اند و یا مدیران کنونی با قراردادهای عجیبشان در حال دست‌گل به آب دادن ‌‌هستند.

اما مورد عجیب باشگاه پرسپولیس همچنان ادامه دارد. آن‌ها که تا همین شنبه گذشته، تیمی با ۷۰ میلیارد بدهی بودند، ‌‌یکباره و با رفتن مدیران قبلی و اضافه شدن مدیران جدید، پولدار شدند و حتی رئیس هیأت مدیره این باشگاه از تبدیل این تیم به عابر بانک فوتبال آسیا و دنیا خبر می‌دهد! حال آنکه هنوز ساز و کار این کار مشخص نیست!

عجیب‌تر آنکه هیچ نام و نشانی از اسپانسر جدید این باشگاه ـ که قرار است ۳۰ میلیارد برای یک فصل به حساب این باشگاه واریز کند ـ نیست‌ و این برای وزارت ورزشی که با شمشیر شفاف‌سازی مبالغ قرارداد جنجالی یکی دو هفته‌ای را در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ایجاد کرد، چندان پسندیده نیست.

این گزارش می‌افزاید، امیر خادم که امروز از امضا شدن قرار‌دا‌د اسپانسر این باشگاه سخن گفته، هیچ اشاره‌ای به نام این شرکت نکرده و در اخبار غیر رسمی هم تنها نام محمد پوستی، شریک تجاری این باشگاه معرفی شده است.

گفتنی است، نکته‌ای که در‌ قرارداد اسپانسر این باشگاه اهمیت دارد و خادم و رحیمی هر دو به آن اشاره کرده‌اند، ‌اینکه علاوه بر ۳۰ میلیارد اسپانسر، فرصت برای درآمدزایی اقتصادی توسط اعضای هیأت مدیره این باشگاه هم وجود دارد و این نکته‌ای است که وزارت ورزش به عنوان نقطه اتکای هیأت مدیره جدید پرسپولیس در نظر گرفته است؛ هیأت مدیره‌ای اقتصادی که قرار است کار اقتصادی انجام دهد.

همین ‌نکته مبهم دیگر هیأت مدیره پرسپولیس است که حمیدرضا سیاسی در گفت‌وگوی امروز خود با ‌فارس به آن اشاره‌ای نکرده و تنها از برنامه‌های اقتصادی بزرگ برای این باشگاه سخن گفت؛ سخنانی که رویانیان و رؤسای دیگر این باشگاه‌ هم در گذشته می‌‌گفتند و نتیجه‌اش شد، ‌بدهی هفتاد میلیاردی.

‌هم‌اکنون این پرسپولیسی‌ها هستند و یک جیب پر از پول که البته باید پاسخگوی طلبکاران بزرگ این باشگاه باشند؛ اما افزون بر آن باید حواسشان را جمع کنند که خیال آسوده‌شان از حساب بانکی، منجر به این نشود که یکی دو سال دیگر از لابلای اسناد و مدارک این باشگاه، ‌بدهی بزرگ‌تر دیگری بیرون نزند.
کد مطلب: 38514
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *