۰
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۷

اسناد برداشت غیرقانونی ۴.۱ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه موجود است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اسناد برداشت غیرقانونی ۴.۱ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی موجود است، به دولتمردان توصیه کرد که صداقت داشته باشند.
اسناد برداشت غیرقانونی ۴.۱ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه موجود است


مسعود میرکاظمی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  در خصوص واکنش سخنگوی دولت درباره تخلف دولت نسبت به برداشت غیرقانونی از صندوق توسعه ملی و رد آن گفت: اظهارات بنده در این زمینه برپایه شواهد و اسنادی بود.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی سال گذشته ۴.۱ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کردند تا بعد از آزاد شدن پول‌‌های نفتی تحریم شده و بازگشت آنها به کشور، با این صندوق تسویه حساب کنند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این پول را باید از ذخایر بانک مرکزی و یا صندوق توسعه ملی برداشت می‌کردند که بنا به مصوبه ستاد تدابیر در دولت تصمیم گرفته شد که این ۴.۱ میلیارد دلار را از صندوق توسعه ملی بردارند و این مبلغ را پس از برداشت به عنوان درآمدی وصول شده تلقی کردند.

میرکاظمی ادامه داد: بعد از اینکه این ۴.۱ میلیارد دلار را به عنوان درآمد وصول شده حساب کردند، ۲۰ درصد سهم صندوق توسعه ملی، ۱۴.۵ درصد سهم وزارت نفت و همچنین ۲ درصد عیدانه را دادند و ۲.۶ میلیارد دلار را به حساب خزانه واریز کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: بانک مرکزی همان روز با افزایش پایه پولی، این مبلغ را به حساب خود گذاشته و ۶۵۰۰ میلیارد تومان را به ریال به حساب خزانه واریز کرده است که این، افزایش پایه پولی است که نقدینگی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان را در سال ۹۳ به وجود می‌آورد و تورم آن را به مردم تحمیل می‌کند، همه اینها تخلف و بی‌انضباطی مالی است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: این موضوع را بنده به عنوان سوال مطرح و به هیئت رئیسه دادم که به کمیسیون مربوطه ارجاع شده و امروز نیز وزیر به کمیسیون می‌آید تا مسئولان در این مورد توضیح دهد.

میرکاظمی افزود: مستنداتی که دیوان محاسبات به ما داده کاملا شفاف است که این پول از صندوق توسعه ملی برداشت شده است لذا خوب است که با مردم صداقت داشته باشند.

وی ادامه داد: اینکه از طرف دولت اینگونه این موضوع را رد می‌کنند درست نیست، چرا که اسناد و مدارک آن موجود است و اگر ما حیا به خرج می‌دهیم و هوچی‌گری نمی‌کنیم، آنها هم رعایت کنند و صداقت داشته باشند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 38595
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *