۰
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۹

رفع بیکاری و رونق کشاورزی در دستور کار

رئیس جمهور در پایان سفر هیئت دولت به استان ایلام در یک نشست خبری از تصویب 44 پروژه برای توسعه ایلام خبر داد و گفت: از جمله این طرح‌ها تکمیل سه سد در استان ایلام است که در رونق کشاورزی و رفع معضلات آب این استان تأثیرگذار خواهد بود.
رفع بیکاری و رونق کشاورزی در دستور کار
دکتر حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پایان سفر خود به استان ایلام با اشاره به ۴۴ طرحی که در راستای توسعه استان ایلام در دولت به تصویب دولت رسیده است، گفت: در استان ایلام رونق کشاورزی رفع مشکل بیکاری را در پی خواهد داشت.

رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد سفر دولت به استان ایلام موجب خیر و برکت برای مردم این استان باشد.

دکتر روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم دولت برای ایجاد منطقه اقتصادی در استان ایلام گفت: با نظری مثبت در دولت این موضوع را تحت عنوان ایجاد منطقه‌ای آزاد دنبال می کنیم و پس از تأیید، تصمیم نهایی را با مردم در میان خواهیم گذاشت.

رئیس جمهوری با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر توسعه کشاورزی در استان ایلام گفت: براساس این طرح ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام به سیستم آبیاری مدرن مجهز خواهد شد و همچنین مرحله اول سامانه گرمسیری ظرف سه سال انجام شده و مدت چهار سال تکمیل می شود.

روحانی با اشاره به اینکه کشاورزی استان ایلام طی چهار سال آینده با تحول چشمگیری رو به رو خواهد شد، گفت: این تحول موجب ایجاد اشتغال و فعال شدن صنایع مرتبط می شود.

رئیس جمهوری همچنین در خصوص اهتمام دولت در راستای توسعه صنعتی استان ایلام به افتتاح فاز اول مجتمع پتروشیمی ایلام اشاره و تصریح کرد: در خصوص ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی که موجب اشتغال زایی خواهد بود و همچنین احداث طرح بزرگ پتروشیمی دهلران که ظرف چهار سال آینده قدم به قدم به اجرا خواهد رسید، تصمیماتی از سوی دولت اتخاذ شده است.

رئیس جمهوری با دعوت از همه کارآفرینان و سرمایه گذاران استان ایلام در داخل و خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های این استان گفت: استان ایلام برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله صنعت، کشاروزی و گردشگری، مستعد و دارای ظرفیت های فراوانی است.

روحانی همچنین در خصوص احداث راه آهن و ارتقاء سطح اداری بخش های مختلف کشور نیز گفت: دولت در پی طرحی جامع در این خصوص است و به همین دلیل در هیچ استانی در رابطه با ارتقاء سطح اداری قولی به مردم نداده‌ایم، چرا که بررسی‌ها در حال انجام بوده و پس از اتمام بررسی‌ها نتایج به مردم اعلام خواهد شد.

رئیس جمهوری تصریح کرد: به دنبال سرمایه‌گذاری در راه‌آهن کشور هستیم و طرح جامعی برای توسعه راه‌آهن در ستاد هماهنگی مورد بحث و بررسی قرار دارد.

روحانی گفت: برای اینکه بتوانیم زمینه های تجاری را در این استان فعال کنیم، ایجاد بازارچه های مرزی در منطقه آزاد تجاری در دستور کار دولت قرار دارد.

رئیس جمهوری همچنین گفت: دولت برای ایجاد فضاهای تفریحی در جهت ایجاد اشتغال، توسعه گردشگری و ایجاد نشاط در میان مردم برنامه‌هایی را مدنظر دارد و تسهیلات لازم را برای سرمایه گذاری در این بخش توسط بخش خصوصی فراهم خواهد کرد.

دکتر روحانی همچنین در زمینه برنامه‌های دولت برای حفاظت از جنگل‌های استان ایلام، گفت: امشب در شورای اداری این موضوع مطرح شد و به نظرم باید برای جایگزینی و آفت‌زدایی این جنگل‌ها تصمیمی اتخاذ کنیم و در غیر این صورت این جنگل‌ها با مشکل جدی مواجه خواهند بود.
کد مطلب: 38659
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *