۱
۰
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۷

سمنان مهمترین گزینه انتقال پایتخت سیاسی

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رود بررسی طرح انتقال پایتخت سیاسی در کمیسیون شوراهای مجلس گفت: سمنان به عنوان یکی از جدی‌ترین و مهم‌ترین گزینه‌های این انتقال مطرح است.
سمنان مهمترین گزینه انتقال پایتخت سیاسی
علیرضا خسروی اظهار کرد: سمنان در کنار همدان و پردیس یه عنوان گزینه‌های جدی انتقال پایتخت مطرح است که انتقال آن به سمنان با توجه به شرایط آن محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه بر اساس همه مطالعات انجام شده در سنوات قبل، سمنان همواره به عنوان اصلی ترین و جدی ترین گزینه انتقال پایتخت سیاسی مطرح بوده است بیان کرد: با توجه به جمیع جهات و شرایط، سمنان بهترین شرایط برای انتقال پایتخت اداری و سیاسی کشور را داشته و بهترین گزینه برای این مهم است.

انتقال پایتخت اجتناب ناپذیر است/انفجار جمعیتی در تهران نزدیک است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در کلان شهر تهران تصریح کرد: شرایط تهران به عنوان قلب ایران به گونه‌ای است که انتقال پایتخت از آن اجتناب ناپذیر است.

خسروی افزود: آلودگی هوا در تهران از مرز هشدار گذشته و بحران را نیز رد کرده است و وضعیت آلودگی هوا در تهران فاجعه آمیز است.

وی افزود: ۲۰ روز در سال هوای پاک داشتن چیزی کمتر از فاجعه برای شهروندان تهرانی نبوده و هوای پاک، نعمتی است که می‌تواند با توقف افزایش قارچ گونه جمعیت در تهران تحقق یابد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انفجار جمعیتی در تهران نزدیک است افزود: تهران در آینده‌ای نزدیک دیگر جائی برای تردد هم نخواهد داشت و با ادامه همین روند، جمعیتی ۱۶ میلیونی انتظار آن را می‌کشد.

خسروی عنوان کرد: این به این معنی است که خانه‌ها باید به داخل خیابان‌های تهران بیاید و مردم در خیابان‌ها زندگی کنند.

وی با اشاره به احتمال وقوع زلزله در شهرهای بنا شده روی گسل افزود: در صورت بروز زلزله در تهران، چه کسی پاسخگوی فجعه‌ای است که در قلب ایران اتفاق می‌افتد؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه دیگر کشورها در زمینه انتقال پایتخت سیاسی و اداری آن افزود: ما باید از تجربه موفق دیگر کشورها در این زمینه درس گرفته و آن را در کشور خود برای عبور از مشکلاتی که در تهران داریم استفاده کنیم.

خسروی با اشاره به اینکه تهران پایتخت اقتصادی ایران باقی می‌ماند اظهار کرد: انتقال پایتخت سیاسی طرحی اجتناب ناپذیر است که می‌تواند سبب ایجاد رضایت مردم تهران و دیگر نقاط کشور شود.

وی با اشاره به انتقاد‌هائی که درباره کم‌اهمیت شدن تهران به عنوان پایتخت ایران در صورت انتقال پایتخت سیاسی و اداری ایران از آن مطرح می‌شود، ضمن رد این انتقادها تصریح کرد: تجربه دیگر کشورها این نظریه‌ها را رد می‌کند و تهران همیشه تهران است.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند بررسی این طرح در مجلس با اشاره به بررسی آن در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از احتمال تغییر در شورای عالی انتقال پایتخت با توجه به نظر این کمیسیون و رئیس آن خبر داد.
کد مطلب: 38683
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگر سمنان مشکل کمبود آب ندارد که گزینه پایتخت شدن است حتما میخواهند دریای خزر را به تاراج ببرند تا جیب خودشان پر از سرمایه بشود