۰
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۱

انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه آغاز شد

انتخابات ریاست جمهوری سوریه از لحظاتی پیش در تمام مناطق این کشور به استثنای الرقه که جولانگاه تروریست‌های تکفیری شده است، آغاز شد.
انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه آغاز شد
رای گیری از واجدان شرایط در انتخابات ریاست جمهوری سوریه از ساعت هفت صبح به وقت دمشق (هشت و سی دقیقه به وقت تهران) آغاز شده است.

از جمعیت ۲۵ میلیونی سوریه به سبب تهدیدها و اقدامات خشونت آمیز گروههای تروریستی سه میلیون نفر به کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند و در زمان انتخابات ۲۳ میلیون نفر در کشور حضور دارند.از ۲۳ میلیون نفر جمعیت فعلی سوریه تعداد ۱۵ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۵۷۵ نفر با ثبت نام در کمیته های انتخاباتی، حق رای دارند.

البته در چهارشنبه گذشته با وجود مانع تراشی و کارشکنی گسترده محور ضد سوری، سوری‌های مقیم برخی کشورها به ویژه در لبنان، ایران و عراق حضور چشمگیری در انتخابات ریاست جمهوری داشتند، مدعیان دموکراسی همچون فرانسه و بسیاری از کشورهای دیگر که از گروههای تروریستی حمایت می کنند، مانع حق تعیین سرنوشت سوریهای مقیم این کشورها شدند.

کمیته عالی انتخابات سوریه در راستای برگزاری هر چه بهتر انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ۹ هزار و ۶۰۱ حوزه انتخاباتی و ۱۱ هزار و ۷۷۶ مرکز اخذ رای در تمام استانهای سوریه برقرار کرده است.

شمار زیادی از اتباع سوریه که در کشورهایی نظیر آمریکا، فرانسه، بلژیک و برخی کشورهای دیگر با کارشکنی آنها نتوانستند در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شرکت کنند برای مشارکت در این جشن ملی خود را به سوریه رسانده اند.

بشار اسد رئیس جمهوری فعلی سوریه امروز با حسان النوری و ماهر حجار رقابت می کند، اسد بیشترین بخت برای پیروزی در انتخابات را دارد تا برای یک دوره هفت ساله دیگر رهبری مردم سوریه را برعهده بگیرد.
کد مطلب: 39158
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *