۱
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۲

آقای روحانی! شما تنها امید ما هستید

پس از سال ها تحریم ایران، بسیاری در این کشور می گویند که از دولت می خواهند توافقی منعقد کند که هم دنیا را راضی نگه می دارد و هم رونق و رفاه را به ایران بازمی گرداند.
آقای روحانی! شما تنها امید ما هستید
رویترز نوشت: پس از سال ها تحریم ایران، بسیاری در این کشور می گویند که از دولت می خواهند توافقی منعقد کند که هم دنیا را راضی نگه می دارد و هم رونق و رفاه را به ایران بازمی گرداند.

 باوجود آنکه ایرانیان به حقوق هسته ای خود معقتد هستند، اما می گویند خواستار رفع تحریم های اقتصادی هستند.

علی میرزایی پدر خانواده ای سه نفره در شمال شهر رشت می گوید: تنها امید من روحانی است. او در حال تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی از طریق حل مسئله ی هسته ای است.

وی می افزاید: من به او و سیاست هایش باور دارم.

میرزایی به مانند میلیون ها ایرانی سال گذشته به روحانی عملگرا رای داده است. رئیس جمهور ایران قول بهبود وضعیت اقتصادی و حل مسئله ی هسته ای را به مردم داده است.

آروین صدری ۳۱ ساله که کارخانه ی مبلمان سازی پدرش در شهر مقدس مشهد را اداره می کند می گوید: روحانی و تیمش مسئله هسته ای را حل خواهند کرد.

وی می افزاید: من مطمئنم که سیاست های میانه رو گونه و آشتی جویانه او جواب خواهد داد، ما به خصومت و دشمنی احتیاجی نداریم.

پس از چندین دور مذاکرات هسته ای در سال گذشته، توافقی مقدماتی در ژنو بدست آمد. این توافق از بیستم ژانویه اجرایی شد و به منظور خرید زمان در جهت دستیابی به توافق نهایی طی شش ماه منعقد شد.

مریم سیمایی ۴۱ ساله که در مرکز شهر یزد معلم مدرسه است می گوید: من از برنامه هسته ای حمایت می کنم و معتقدم که تحریم ها ناعادلانه است اما از یک توافق حمایت می کنم.

وی می افزاید: من می خواهم در صلح زندگی کنم. تنش با کشورهای دیگر و تحریم ها به اقتصاد ایران ضربه زده است.

اگر لغو تحریم ها را برای بسیاری از ایرانیان مهم بدانیم، بنابراین برای روحانی که قول بهبود اقتصاد را داده این مسئله بسیار حیاتی است.

حسن فقهی تحلیلگر سیاسی می گوید: توافق هسته ای باعث ثبات اقتصادی و سیاسی در ایران می شود و آینده سیاسی روحانی نیز به این مسئله بستگی دارد.

ژینوس دادگستر ۱۸ ساله که در منطقه اعیان نشین زعفرانیه در تهران زندگی می کند می گوید: من از دستاوردهای هسته ای کشورم حمایت می کنم و در عین حال موافق توافق هسته ای هستم.
کد مطلب: 39205
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *