۰
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۳

شرکت‌های انگلیسی برای بازگشت به ایران لحظه شماری می‌کنند

علاوه بر تحریم‌های تجاری که از سوی آمریکا در سال 2010 علیه ایران وضع شد، اتحادیه اروپا واردات، خرید و حمل و نقل نفت خام ایران و همچنین ساخت نفتکش برای ایران را ممنوع کرد.
شرکت‌های انگلیسی برای بازگشت به ایران لحظه شماری می‌کنند
پایگاه اینترنتی تلگراف در گزارشی نوشت ایران یک اقتصاد مهم از نظر جغرافیایی و استراتژیکی برای شرکت‌های انگلیسی است و صادرکنندگان انگلیس امیدوارند بهبود روابط دیپلماتیک درها را به روی تجارت بگشاید.

این رسانه انگلیسی با اشاره به اینکه تصمیم ویلیام هاگ، وزیر خارجه انگلیس برای احیای روابط دیپلماتیک با تهران با هدف حمایت از دولت همسایه این کشور عراق است، خاطرنشان کرد: صادرکنندگان انگلیسی مشتاقانه منتظر گشایش بازار ایران برای کسب و کار هستند.

جرارد لیونز، سرمشاور اقتصادی شهردار لندن به تلگراف اظهار کرد: ایران یک اقتصاد مهم از نظر جغرافیایی و استراتژیکی با پتانسیل بالا به شمار می‌رود و این امر داشتن روابط تجاری، سیاسی و اقتصادی آینده با این کشور را برای انگلیس منطقی می‌سازد.

وی در ادامه افزود: موقعیت لندن به عنوان یک داستان موفقیت اقتصادی می‌تواند با ادامه توسعه و عمیق‌تر شدن روابط جهانی انگلیس تحکیم شود.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود شرکت‌های نفت و گاز انگلیسی بزرگ‌ترین نفع برندگان بهبود روابط میان تهران و غرب باشند. تحریم‌های فعلی قرار است در ۲۰ ژوئن بازبینی شوند و انتظار می‌رود محدودیت‌ها برای صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تسهیل شود.

تام استاکر، متخصص انرژی در شرکت حقوقی "پینسنت ماسونز" در این باره می‌گوید در چند ماه اخیر شرکت‌ها در تدارک بازگشت مجدد به ایران بوده اند. ایران سرشار از منابع طبیعی است و زمانی یکی از فراهم کنندگان کلیدی پتروشیمی به بازارهای اروپایی بوده است. در شرایط حساس کنونی برای تامین انرژی داخلی انگلیس و با توجه به تبدیل شدن تهدید تحریم‌های روسی به یک نگران واقعی، شرکت‌های نفت و گاز در حال ارزیابی دسترسی به سوخت‌های فسیلی جایگزین هستند.

علاوه بر تحریم‌های تجاری که از سوی آمریکا در سال ۲۰۱۰ علیه ایران وضع شد، اتحادیه اروپا واردات، خرید و حمل و نقل نفت خام ایران و همچنین ساخت نفتکش برای ایران را ممنوع کرد.

به گفته استاکر، بازگشت مجدد به ایران فرصتی برای بهبود امنیت تامین انرژی خواهد بود و به شرکت‌های خدمات نفت و گاز اجازه می‌دهد فرصت‌های قابل توجهی ایجاد کنند.
کد مطلب: 39378
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *