۰
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۶

پیام بان کی مون درباره روز جهانی تعاون

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد: در حال حاضر، تعاونی‌ها در بخش مالی به 857 میلیون نفر در جهان که شامل میلیون‌ها انسان فقیر می شود، خدمات مالی را ارائه می دهند.
پیام بان کی مون درباره روز جهانی تعاون
به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، بان کی‌مون، در پیامی به مناسبت روز جهانی تعاونی‌ها( ۵ ژوئیه ۲۰۱۴ برابر ۱۴ تیرماه) اعلام کرد: در حال حاضر، تعاونی ها در بخش مالی به ۸۵۷ میلیون نفر در جهان که شامل میلیون ها انسان فقیر می شود، خدمات مالی را ارائه می دهند.

در پیام دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: تعاونی ها به جوامع در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه کمک می کنند تا انرژی ایجاد کرده، عرضه آب را مدیریت نمایند و خدمات اساسی ارائه دهند. وی افزود: تعاونی ها به ویژه برای کشاورزی، امنیت غذایی و توسعه روستایی دارای اهمیت هستند.

وی می گوید تعاونی ها که مالکیت آنها با اعضا است، به وسیله اعضا هدایت می شوند و کسب و کاری در خدمت اعضا هستند و می توانند عدالت اجماعی و برابری را در مرکز پیشرفت اقتصادی قرار داده، در حالیکه تضمین می نمایند تولید و تدارک کالا و خدمات، مناسب با نیازها و خواست جوامع باشد.

بان کی‌مون در خاتمه خواستار تعهد برای استفاده بیشتر از تعاونی ها در راستای توانمدسازی مردم و حرکت به سوی آینده ای پایدارتر شد.
کد مطلب: 39649
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *