۰
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۲

کفاشيان: کي‌روش 90 درصد سرمربي مي‌ماند

رئيس فدراسيون فوتبال با استقبال از پاسخ کارلوس کي‌روش از وي به عنوان شانس اصلي هدايت تيم ملي در 3 سال آينده نام برد و گفت: کي‌روش 90 درصد سرمربي ايران مي‌ماند.
کفاشيان: کي‌روش 90 درصد سرمربي مي‌ماند
علي کفاشيان درباره آخرين وضعيت تمديد قرارداد کارلوس کي‌روش گفت: در حال حاضر او براي تماشاي جام جهاني در برزيل است اما مذاکرات مثبتي داشتيم و با توجه به تمايل ابتدايي دو طرف قرار شد هرگونه اختلافي که ميان ما وجود دارد به صورت کتبي بيان کنيم تا در آينده مشکلي پيش نيايد.

 وي افزود: با توجه به قراردادي که در گذشته با کي‌روش امضا کرده بوديم و شناختي که از او داشتيم و همچنين آشنايي که او با روحيات و امکانات ما داشته مذاکره کرديم. از کي‌روش پاسخ گرفتيم و اميد زيادي داريم که به تفاهم برسيم.

رئيس فدراسيون فوتبال درباره بحث مشکلات مالي گفت: بيشتر اين مشکلات مالي به فدراسيون باز مي‌گردد. اينکه ما به دنبال تامين بودجه لازم براي کي‌روش باشيم شايد سبب شود در بحث اجراي کارهاي جاري خود به مشکل بخوريم و نبايد شرايط را به گونه‌اي پيش ببريم که در آينده اگر درخواست‌هاي بيشتري مطرح شد مشکل پيدا کنيم.

کفاشيان يادآور شد: اگر با کي‌روش قرارداد ببنديم سه ساله خواهد بود و اين مربي را تنها براي جام ملت‌ها نمي‌خواهيم به همين دليل بايد به‌گونه‌اي قرارداد ببنديم که در آينده هم بتوانيم توقعات را برآورده کنيم.

وي در مورد اينکه سرمربي تيم ملي بهبود کيفيت چمن کمپ و امکانات فوتبال ايران را از شرايط تمديد قرارداد خود عنوان کرده اظهار داشت: او وضعيت فوتبال ما را مي‌داند و در بحث تمديد قرارداد هم بايد بداند که چه مشکلاتي داريم اما اين به آن معنا نيست که ما هم بگوييم اين زمين بايد به همين کيفيت باقي بماند بلکه بايد امکانات مناسب و خوب را فراهم کنيم.

کفاشيان که با برنامه ورزش و مردم صحبت مي‌کرد، درباره بحث نظارت کي‌روش بر تيم‌هاي پايه تصريح کرد: اين پيشنهاد در قرارداد اوليه کي‌روش مطرح شده بود اما او آنقدر وقت ندارد که بخواهد بر تيم‌هاي پايه مانند جوانان و نوجوانان نظارت کند. هماهنگي اصلي را براي ارتباط او با تيم اميد انجام داده‌ايم تا با توجه به نقاط مشترک با وينگادا اين هماهنگي انجام شود و کي‌روش به تيم اميد کمک کند.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا مي‌توان گفت که کي‌روش به احتمال ۹۰ درصد در تيم ملي مي‌ماند، گفت: بله، اکنون شرايط خوبي پيدا شده و فکر مي‌کنم در نهايت قرارداد ادامه همکاري را امضا کنيم.

کفاشيان در مورد واريز پول فيفا به حساب فدراسيون اظهار داشت: با همکاري وزارت امور خارجه و اينکه قرار شده بخشي از پول به حساب سفارت ايران واريز شود تا اندازه‌اي مشکلات ما حل شده و البته فيفا هنوز پولي را واريز نکرده چرا که اين کار بعد از جام جهاني انجام مي‌شود و فکر مي‌کنم يک ماه تا دو ماه طول بکشد.

رئيس فدراسيون فوتبال درباره مطرح شدن نام افرادي چون سوسيچ يا پريرا براي هدايت تيم ملي خاطرنشان کرد: مدير برنامه‌هاي ۷،۸ مربي در سطوح بالا که سابقه حضور در جام جهاني را دارند براي ما رزومه فرستاده‌اند اما با توجه به اينکه گزينه ما کي‌روش است و ۹۰ درصد هم ماندني خواهد بود با گزينه ديگري مذاکره نکرده‌ايم.

کفاشيان درباره حضور ايران در جام ملت‌هاي آسيا تصريح کرد: شناخت خوبي نسبت به فوتبال خودمان و آسيا که حاصلش جام جهاني بود پيدا کرده‌ايم. کره جنوبي، ژاپن و استراليا تيم‌هاي پرقدرتي هستند و البته تيم‌هايي که نتوانستند به جام جهاني بيايند هم انگيزه بالايي دارند تا در اين مسابقات خودشان را نشان دهند.

وي افزود: بايد مراقب باشيم اتفاقي که براي اسپانيا، ايتاليا و انگليس رخ داد و همه فکر مي‌کردند آنها از مدعيان قهرماني جام جهاني هستند براي ما رخ ندهد. به همين دليل دو ماموريت را براي جام ملت‌ها به کي‌روش مي‌دهيم؛‌ يکي آنکه بدنه تيم ملي ايران براي جام جهاني آينده ۷۰ - ۸۰ درصد از بازيکنان همين جام ملت‌ها باشد و نفراتي انتخاب شود که بتوانند در آن مسابقات هم به ميدان بيايند.

رئيس فدراسيون فوتبال دومين ماموريت کي‌روش را هم دفاع از عنوان اولي ايران در آسيا دانست و گفت: ما در درجه اول انتظار داريم تيم ملي خوب بازي کند. بازيکنان ما مقابل تيم‌هاي قدرتمند کره و ژاپن همواره عملکرد خوبي داشته‌اند و به همين دليل نمي‌خواهيم مقابل تيم‌هاي ضعيفي چون لبنان شکست بخوريم و از دور مسابقات کنار برويم.

کفاشيان با اشاره به بازنگري برنامه ليگ قبل از جام‌ ملت‌ها تاکيد کرد: معتقدم بايد تيم ملي با آمادگي وارد اين مسابقات شود.

وي در مورد ديدار تدارکاتي ايران - برزيل تصريح کرد: بعد از بازي‌هاي خوب تيم ملي در جام جهاني پيشنهادهاي خوبي مطرح شده از نظر توافق فني مشکلي براي اين بازي وجود ندارد اما از نظر اقتصادي ۲ تا ۲.۵ ميليون دلار هزينه براي اين بازي لازم است که اگر بتوانيم اسپانسر آن را تامين کنيم مشکلي براي برگزاري اين بازي نخواهد بود.

کفاشيان با بيان اينکه نيازي نيست ديگر من براي تماشاي فينال جام جهاني به برزيل بروم و کي‌روش آنچه را ديده برايم تعريف خواهد کرد ادامه داد: از کي‌روش خواستيم در آنجا با نمايندگان فيفا و همچنين مربياني که به برزيل مي‌آيند براي برنامه‌هاي آينده صحبت کند. او مي‌تواند از اين فرصت با بسياري از سرمربيان تيم‌هاي مطرح جهان که در برزيل هستند براي مذاکره جهت برگزاري اردو و ديدارهاي تدارکاتي استفاده و با نمايندگان فيفا هم در مورد امکانات يا تغييرات در تقويم برنامه‌ها صحبت کند.

وي درباره لژيونر شدن بازيکنان فوتبال ايران گفت: قطعا يکي از موارد مثبت است که از سرمربي تيم ملي هم خواسته‌ايم بازيکنان تيم ملي را مد نظر قرار داده و تشويق کند تا آنها با افزايش توان خود به ليگ‌هاي مطرح جهان بروند. لژيونر شدن اين بازيکنان سبب موفقيت بيشتر فوتبال ما خواهد شد.

کفاشيان در واکنش به بيانيه کانون مربيان تاکيد کرد: معتقدم مربيان ما به جاي تقابل بايد با يکديگر دوست داشتند و نبايد عليه يکديگر موضع بگيرند. از کي‌روش هم خواهيم خواست به صورت مداوم گزارش‌هاي خود را به کميته فني و توسعه ارائه دهد.

رئيس فدارسيون فوتبال ادامه داد: کانون مربيان يکي از بخش‌هايي است که در کميته فني با آن در ارتباط هستيم. نبايد بحث با اين کانون اين باشد که چه کسي سرمربي تيم ملي است. به دنبال آن هستيم تا جلسات هم‌انديشي را برگزار کنيم و هماهنگي‌هاي لازم را براي کمک به تيم ملي انجام دهيم.
کد مطلب: 39805
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *