۰
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۲

کمدین محبوب سقف فروش سینما را جا به جا کرد /به استقبال رونق گیشه در عیدفطر

رضا عطاران با دومین فیلم سینمایی خود وضعیت نابه سامان فروش فیلم‌ها را در تابستان گرم 1393، سامان بخشیده و موجب حضور پرتعداد تماشاگران در سالن‌های سینما شده است.
کمدین محبوب سقف فروش سینما را جا به جا کرد /به استقبال رونق گیشه در عیدفطر
نزول سطح کیفی کمدی‌هایی که در اوایل دهه ۸۰ نبض سینمای ایران را در دست گرفته بود، در این سال‌ها موجب توجه بیشتر مخاطبان به فیلم‌هایی با تم اجتماعی شده است. در نتیجه این وضعیت بیشتر کارگردانان سراغ روایت داستان‌هایی پرابهام و معمایی رفتند تا به جای خنداندن، با طرح گره‌های زندگی خانوادگی تماشاگران را به سالن سینما بکشاند. فضای عبوس فیلم‌هایی که اغلب در این حال و هوا ساخته شدند، موجب دلزدگی همان مخاطبان طرفدار این فیلم‌ها شد و حالا در این وضعیت وقتی یک فیلم متفاوت از این فضاها به نمایش درمی‌آید و البته نقش اصلی آن را کمدین محبوب سینما و تلویزیون بازی می‌کند، با استقبال گسترده تماشاگران روبرو می‌شود.

رضا عطاران چه وقتی که برای تلویزیون سریال می‌ساخت و چه این روزها که بیشتر فعالیتش معطوف به حضورهای سینمایی شده، در جذب مخاطب موفق بوده است. این کارگردان و بازیگر با ایده‌ای متفاوت «رد کارپت» را که البته به نام «فرش قرمز» اکران عمومی شده، بهار سال گذشته ساخت و فیلم این روزها به نمایش عمومی درآمده است. فیلم عطاران در مقطعی که زمان مناسبی برای نمایش عمومی آثار سینمایی محسوب نمی‌شود و فروش‌ها تحت تاثیر گرمای تابستان، ماه مبارک رمضان و برگزاری مسابقات جام جهانی است، در مدت ۱۵ روز، ۷۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته است. فروش ۲۶ میلیونی این فیلم در یک روز و فقط در سینما آزادی رکوردهای فروش را در سینمای ایران جا به جا کرد.

«رد کارپت» ماجرای سفر یک بازیگر نه چندان مطرح به جشنواره فیلم کن و تلاش او برای دیدار با استیون اسپیلبرگ است. عطاران خود نقش اصلی فیلم را بازی می‌کند.

«برف» به کارگردانی مهدی رحمانی که سومین فیلم این کارگردان محسوب می‌شود از ۱۶ روز پیش به نمایش عمومی درآمده است و در این مدت ۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته است. رویا تیموریان، افشین هاشمی، محمدرضا غفاری، رابعه مدنی و آناهیتا افشار بازیگران این فیلم هستند. «برف» روایت یک روز از زندگی خانواده‌ای در آستانه فروپاشی است.

«زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» به مدت ۴۲ روز است که اکران عمومی شده و در این مدت فیلم روح‌الله حجازی ۵۷۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته است. حمید فرخ‌نژاد،‌ ترانه علیدوستی، هنگامه قاضیانی و پیمان قاسم‌خانی بازیگران این فیلم هستند. فیلم حجازی ماجرای حضور مهمانانی در خانه آقای محمودی و همسرش است.

دومین فیلم پوریا آذربایجانی «تجریش ناتمام» نام دارد که در مدت ۹ روزی که از آغاز اکران آن می‌گذرد ۶۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته است. محمدرضا فروتن و شقایق فراهانی نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند، و ماجرای آن درباره دو دوست است که تلاش می‌کنند دیگر دوستان هم‌دانشگاهی خود را پیدا کنند.

«رهاتر از دریا» به کارگردانی حمید طالقانی هم از یک هفته قبل در گروه آزادی اکران شد و فروش آن در هفت روز به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده: «کودکی‌ام را برایم با قصه‌ای دروغ تعریف کردند و من درون آن قصه پریدم. پدرم فرد دیگری است و مادرم زیر آوار انفجار آخرین نفس‌اش را برای پاسداری من از دست داده است و حالا من رهایم در فیلم «رهاتر از دریا».» شیوا خنیاگر و عبدالرضا اکبری بازیگران این فیلم هستند.

«دربست آزادی» به کارگردانی مهرشاد کارخانی ماجرای دو جوان است که تصمیم می‌گیرند برای گرفتن طلب‌شان یک روز در شهر راهی شوند... در این فیلم امید علومی، حسام شجاعی، سحر قریشی، لادن پروین، مانی حیدری، سروش صحت، رضا ناجی و شهره قمر حضور دارند. فروش فیلم کارخانی در ۲۳ روز به ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است

«متروپل» به کارگردانی مسعود کیمیایی بعد از ۵۷ روز اکران ۴۰۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته و فروش «پنج ستاره» ساخته مهشید افشارزاده که از فیلم‌های پرفروش چند ماه اخیر محسوب می‌شود بعد از ۶۴ روز به ۷۷۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین در این روزها فیلم‌های قدیمی سینمای ایران نیز به نمایش عمومی درآمده‌اند، ۱۵ فیلم کودک و نوجوان و تعدادی از فیلم‌های کارگردانان مطرح سینمای ایران. آمار فروشی از این فیلم‌ها به صورت رسمی اعلام نشده است.

نام فیلم


کارگردان


روزهای نمایش


فروش کل

ردکارپت


رضا عطاران


۱۵


۷۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

برف


مهدی رحمانی


۱۶


۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

زندگی مشترک آقای محمودی و بانو


روح‌الله حجازی


۴۲


۵۷۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

تجریش ناتمام


پوریا آذربایجانی


۹


۶۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

رهاتر از دریا


حمید طالقانی


۷


۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

دربست آزادی


مهرشاد کارخانی


۲۳


۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

متروپل


مسعود کیمیایی


۵۷


۴۰۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

پنج ستاره


مهشید افشارزاده


۶۴


۷۷۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

کد مطلب: 39859
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *